آیا جام بیستم جهانی در سرزمین قهوه می ماند؟

همه نگاه‌ها به برزیل

پولدارها در برزیل چگونه از خویش حفاظت می کنند؟

هزینه هنگفت ثروتمندان برای امنیت خود در جام جهانی

با وجود اینکه برزیل تدابیر امنیتی شدیدی برای تامین امنیت رقابت های جام جهانی اتخاذ کرده است، مسئولان شرکت های بزرگ بین المللی، مشاهیر و ثروتمندان حاضر برای تماشای این بازی ها پول های زیادی را برای حفاظت شخصی خود می پردازند.
کد خبر: ۶۸۳۴۹۳
هزینه هنگفت ثروتمندان برای امنیت خود در جام جهانی

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از سی ان ان، انتظار می رود که ثروتمندان حاضر در برزیل برای تماشای رقابت های جام جهانی فوتبال صدها هزار دلار را برای خودروهای ضد گلوله، محافظان شخصی و حتی بالگرد هایی برای انتقال آنها از مکان های نا امن بپردازند.

شرکت امنیتی «آی گیت» اعلام کرده است که حدود 30 تا 60 هزار نفر حاضرند بین 10 تا 20 هزار دلار فقط برای یک محافظ شخصی امنیتی بپردازند و برآورد می شود مجموع این افراد 12 میلیون دلار برای این موضوع هزینه کنند.

«جان روز» رییس دفتر مشاغل آی گیت می گوید: شرکت امنیتی مذاکرات متعددی را برای تامین امنیت افراد انجام می دهد. خدمات این نیروها ی امنیتی از مشاوره درباره محله های ناامن بعد از تاریکی هوا تا گزارش های اطلاعاتی-امنیتی درباره اعتراضاتی که می تواند به بسته شدن خیابان ها و ترافیک منجر شود تا اتخاذ تدابیر اجرایی بیشتر را در بر می گیرد. مثلا کمک به فرد برای فرار از محیط تهدیدآمیز 20 درصد از فعالیت های شرکت امنیتی را تشکیل می دهد.

وی تصریح می کند: آی گیت تجارب خوبی در خصوص برخورد با آدم رباها دارد.

برزیل کشوری است که بالاترین میانگین را در آدم ربایی بعد از مکزیک و نیجریه دارد.

روز توضیح می دهد که گروه های سازمان یافته جرم و جنایت در برزیل معمولا بین 250 هزار تا دو میلیون دلار برای آزادی افراد ربوده شده درخواست می کنند.

با این حال رییس دفتر مشاغل آی گیت احتمال ربوده شدن خارجی ها را پایین تر از شهروندان این کشور می داند و می گوید: بیگانگان بیشتر در معرض سرقت اموال قرار می گیرند، هر چند جرایم کوچک در برزیل خشونت آمیزترند.

اما مساله امنیتی خطرناک تر از نگاه این مسئول امنیتی، ناامنی های ناشی از اعتراضات عمومی خیابانی است که این روزها برزیل را در اعتراض به هزینه های جام جهانی با وجود فقر در این کشور به خود مشغول کرده است.

هزینه برگزاری جام جهانی برزیل بالغ بر 840 میلیون دلار برآورد شده است یعنی حدود 5 برابر پولی که آفریقای جنوبی در جام جهانی 2010 هزینه کرد.

با وجود استقرار 170 هزار نیروی امنیتی برای تامین امنیت جام جهانی، جو بویندینی رییس بخش برزیل شرکت امنیت بین المللی بر این باور است که سوال مهم چگونگی جابجایی مسافران جام جهانی در خلال اعتراضات این کشور است.

بویندینی می افزاید: تقاضا برای خودروهای ضد گلوله در برزیل به خاطر همین تهدید و نگرانی افزایش یافته است، به طوری که اجاره هر دستگاه از این خودروها یک هزار و 500 تا 3 هزار دلار هزینه دارد و این جدا از هزینه راننده مجرب در استفاده از سلاح است.

جواد ارشادی- جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها