تلویزیون عراق لحظاتی پیش گزارش کرد که آیت الله سید علی سیستانی مرجع عالیقدر شیعیان عراق ، مردم و نیروهای مسلح و امنیتی این کشور را به دفاع از عراق و مقدسات و مقابله شجاعانه با تروریست ها فرا خواند و تاکید کرد:هر کسی که می تواند سلاح به دست گیرد و توان مقابله با ترویست ها را دارد، داوطلب شود.
کد خبر: ۶۸۳۴۶۵
آیت الله سیستانی علیه داعش اعلام جهاد کرد

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم ، تلویزیون عراق تاکید کرد :" شیخ عبد المهدی کربلائی " نماینده آیت الله سیستانی مرجع عالیقدر شیعیان عراق در خطبه های نماز جمعه امروز در مرقد مطهر امام حسین در شهر کربلای معلا گفت هر کسی که می تواند سلاح به دست گیرد و توان مقابله با ترویست ها را دارد، برای مقابله با تروریست ها داوطلب شود ، زیرا دفاع از عراق وظیفه ملی است.

وی با اشاره به اینکه ، مرجعیت شیعه از تلاش های نیروهای مسلح عراق در مقابله با گروه های تروریستی حمایت می کند، افزود : ایشان این گروه ها را به شجاعت و صبر و پایداری دعوت می کند زیرا دفاع از عراق ، وظیفه ملی است و همه باید برای دفاع از عراق وارد عمل شوند.

کربلائی با بیان اینکه عراق با اوضاع بسیار خطرناکی روبرو شده است ، افزود باید هوشیار باشیم که دفاع از عراق مسئولیت ملی و دینی خطیری است زیرا کشور و ملت عراق با چالش و خطری بزرگ روبرو شده اند و هدف حمله تروریست ها قرار گرفته اند و درنتیجه همه اقشار و طایفه های ملت عراق درمعرض این حمله قرار دارند و همگی باید باصبر و استقامت و شجاعانه سلاح در دست گیرند و با تروریست ها مقابله نمایند.

تروریست های داعش به همراهی بازماندگان حزب بعث و صدام حسین در کنار افرادی مانند عزت الدوری معاون صدام معدوم ، در هفته های اخیر حملات وسیعی در شهرهای مختلف عراق بخصوص تکریت ، سامرا و موصل انجام داده اند.

خبر دیگر حاکی است که اهالی استان بصره، نینوا، شهر نجف و شماری دیگر از شهرهای عراق به منظور نبرد با گروهک تروریستی داعش بسیج می‌شوند.

تیپ «عمار بن یاسر» از سوی جنبش «مجاهدین هور» و تیپ «شیرهای نینوی» از سوی شورای «عشایر آزادیبخش» تشکیل شده است.

سخنگوی شورای استان بصره گفت: فرماندهی عملیات استان در حال تشکیل یک تیپ نظامی جدید وابسته به لشگر چهاردهم پیاده نظام در بصره است و فرماندهی پلیس نیز داوطلب می پذیرد.

این موضوع پس از اعلام آمادگی عشایر بصره به منظور شرکت در آزادسازی استان نینوی از داعش مطرح شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
محمد حسین سبزعلیان
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۳۱
۰
۰
سلام و درود بر حضرت آیت اله سیستانی
تا پای جان ایستاده ایم و اجازه نخواهیم داد هر ملعونی به اسلام و مقدسات و ناموسمان اهانت كند. درود بر این مرجعیت محترم شیعه كه فتوایش تكان دهنده بود. و غارتگران و استعمار گران را به خواری خواهد كشاند.( لبیك یا ابا عبداله)
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها