برخی افراد نمی‌توانند در برابر خواسته‌های دیگران «نه» بگویند و بارها به همین سبب گرفتار مشکلاتی شده‌اند.
کد خبر: ۶۸۳۴۲۳

اگر شما از این دسته افراد هستید با روش‌های زیر می‌توانید «نه» گفتن را تمرین کنید:

1 ـ روبه‌روی فردی که خواسته‌ای ازشما دارد با اعتماد به نفس ایستاده و بدون هیچ ناراحتی و نگرانی «نه» بگویید. می‌توانید این کار را در برابر آینه تمرین کنید. اگر فرد مقابل اصرار کرد، شما هم در «نه» گفتن مصر باشید. پس از مدتی متوجه می‌شوید چقدر راحت می‌توانید «نه» بگویید.

2 ـ گاهی اوقات باید با لطافت و ملایمت به کسی «نه» بگویید. بنابراین می‌توانید واژه «نه» را بین دو جمله مثبت قرار داده و در عین حال که جملات زیبایی به کار می‌برید، مخالفت خود را هم اعلام کنید.

3 ـ اگر به یک «نه» قوی‌تر لازم دارید، می‌توانید جمله خود را با «نه» شروع کنید، سپس چند جمله ملایم به کار ببرید و دوباره «نه» خود را تکرار کنید. مثلا اگر شما را به یک مهمانی دعوت کردند، می‌توانید بگویید: «نه»، نمی‌توانم بیایم. خیلی دوست داشتم بیایم و متاسفم که نمی‌توانم و مجبورم بگویم «نه».

4 ـ اگر از شما درخواستی می‌شود که مایل به پذیرش آن نیستید، می‌توانید آن را با یک پیشنهاد جدید جایگزین کنید. مثلا اگر از شما می‌خواهند به دیدن کسی بروید، ولی شما در آن لحظه وقت ندارید، بگویید: الان اصلا نمی‌توانم، اما می‌شود هفته دیگر برویم.

5 ـ همیشه هنگام «نه» گفتن مراقب باشید. تا جایی که می‌توانید برای خود وقت بگیرید. شاید نظرتان عوض شد. در حقیقت جایی برای تغییر عقیده باقی بگذارید. می‌توانید به جای گفتن «نه» بگویید: می‌شود راجع به آن فکر کنم؟ یا فردا خبرش را می‌دهم.

6 ـ گاهی اوقات برخی افراد، غیرمستقیم شما را وادار به «بله» گفتن می‌کنند. اگر کاری را واقعا نمی‌خواهید انجام دهید یا توان انجام آن را به هر دلیلی ندارید، شما هم غیرمستقیم درخواست او را نشنیده بگیرید و به روی خود نیاورید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها