معرفی کامل تیم‌های حاضر در جام جهانی 2014 برزیل

کلمبیا؛ قهوه ای ها در سرزمین قهوه

جام جم ورزشی: ستاره های سرزمین پرورش دهندگان قهوه در جام جهانی در گروه C با تیم های یونان، ساحل عاج و ژاپن همگروه هستند.
کد خبر: ۶۸۳۲۴۵
کلمبیا؛ قهوه ای ها در سرزمین قهوه

کلمبیا شمال‌غربی‌ترین کشور آمریکای جنوبی است. کلمبیا در جنوب با ونزوئلا، برزیل، اکوادور و پرو، در شمال از طریق دریای کارائیب با اقیانوس اطلس و از غرب با پاناما و اقیانوس آرام هم‌مرز است. کلمبیا چهارمین کشور بزرگ آمریکای جنوبی بعد از برزیل و آرژانتین و پرو، با مساحت ۱ میلیون و ۱۴۱ هزار کیلومتر مربع است.

خاک سرزمین کلمبیا دارای شرایط فیزیکی متنوعی است و از قله‌های بلند و برفی آند تا دشت‌های گرم و مرطوب حوزهٔ رود آمازون را شامل می‌شود. جمعیت این کشور بالغ بر ۴۴٬۷۶۰٬۶۳۰ است. این کشور بعد از برزیل دارای بیشترین جمعیت در بین کشورهای آمریکای جنوبی است. پراکندگی جمعیتی کلمبیا یکسان نیست. اغلب مردم این کشور در یک سوم کوهستانی کشور یعنی جایی که بوگوتا پایتخت کلمبیا و سایر شهرهای بزرگ آن قرار دارند، زندگی می‌کنند. از آنجا که این ناحیهٔ غربی کشور دارای آب و هوای مناسب و خاک غنی است، فعالیت‌های کشاورزی نیز اغلب در این ناحیه‌است.

نوع حکومت کلمبیا جمهوری فدرالی است و رئیس جمهوری این کشور خوان مانوئل سانتوس است. اکثر جمعیت کلمبیا (۸۷٪) کاتولیک هستند.

تیم ملی کلمبیا تاکنون در چهار جام جهانی فوتبال ۱۹۶۲، ۱۹۹۰، ۱۹۹۴ و ۱۹۹۸ حضور داشته است و تا مرحله یک شانزدهم نهایی صعود کرده است. کلمبیا در سال ۱۹۹۶ به رده چهارم رده‌بندی فیفا رسیده که بهترین رکورد و نتیجه تیم ملی آن از ابتدا تاکنون بوده است. قهرمانی در جام ملت های آمریکای جنوبی در سال 2001 بهترین مقام تاریخ فوتبال کلمبیا بوده است. ستاره های سرزمین پرورش دهندگان قهوه در جام جهانی در گروه C با تیم های یونان، ساحل عاج و ژاپن همگروه هستند.

نیمکت: خوزه نستور پکرمن سرمربی اصولگرای آرژانتین سرمربی مردان سرزمین پرورش دهندگان قهوه است. از آن دست مربیان آرژانتینی که مولفه های مربیان آمریکای لاتین و به طور مشخص آرژانتینی را کمتر دارد. پکرمن برخلاف همتایان زادگاهش با شلوغ کاری و پروپاگاندا بیگانه است و به شدت یک مربی درونگرا و متفکر محسوب می شود. مردی که کارشناسان اعتقاد دارند با تیم های بی سر و صدا و بی حاشیه بهتر نتیجه می گیرد. مولفه ای که البته هرگز در تیم پرحاشیه ای چون کلمبیا وجود ندارد!

ستاره: کارلوس باکا مهاجم ترکه ای و بلند قامت سویا یکی از امیدهای کلمبیا برای جام جهانی است. یک مهاجم بی حاشیه که در لالیگا و پیسخوان سانچس بی سر و صدا گل می زند. دبل او برای رئال مادرید در بازی برگشت یکی از نقطه عطف های او در فصل جاری بوده. در شرایطی که حضور فالکائو در جام جهانی در پرده ابهام است، باکا می تواند در خط حمله کلمبیا مرد اول باشد.

نحوه صعود: تیم دوم گروه مقدماتی آمریکای جنوبی؛ با 9 برد، 3 تساوی و 4 باخت با 30 امتیاز به عنوان تیم دوم آمریکای جنوبی به جام جهانی راه یافت.

حضور در جام جهانی: 5 دوره/ بهترین عملکرد: یک‌هشتم نهایی (1990)

لیست بازیکنان

دروازه‌بانان: دیوید آسپینا (نیس)، فرید موندراگون (کالی) و کامیلو وارگاس (سانتا‌فه)

مدافعان: ماریو یپس (آتالانتا)، آکوئوالدو موسکوئرا (آمه‌ریکا)، کریستین زاپاتا (میلان)، کارلوس والدس (سن‌لورنزو)، آمارانتو پریرا (کروس‌آسول)، ادر بالانتا (ریورپلاته)، سانتیاگو آریناس (ادینبورگ)، کامیلو زونیگا (ناپولی) و پابلو آرمرو (ناپولی)

هافبک‌ها:‌ کارلوس سانچس (الچه)، فردی گوآرین (اینتر)، آبل آگیلار (تولوز)، آلدو رامیرس (موریلا)، فرناندو کوئینترو (پورتو)، ویکتور ایباربو (کالیاری)، جمز رودریگس (موناکو)، ماکنلی تورس (الشباب)، خوان گیلرمو (فیورنتینا)، ادوین والنسیا (فلومیننسه)، الکساندر مخیا (ناسیونال) و الکین سوتو (ماینتس)

مهاجمان: رادامل فالکائو (موناکو)، کارلوس باکا (سویا)، آدرین راموس (هرتابرلین)، فرناندو موریل (اودینزه)، تئوفیلو گوتیرس (ریورپلات) و جکسون مارتینس (پورتو)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها