معرفی کامل تیم‌های حاضر در جام جهانی

بلژیک؛ پرستاره ترین بلژیک تاریخ

جام جم ورزشی: بلژیک این بار پرستاره‌تر از همیشه، آمده است تا به جایگاهی بالاتر از جایگاه سنتی خود در فوتبال دنیا دست پیدا کند.
کد خبر: ۶۸۳۲۲۲
بلژیک؛ پرستاره ترین بلژیک تاریخ

بلژیک کشوری در غرب اروپا و یکی از اعضای اتحادیه اروپا است. پایتخت آن بروکسل است. بلژیک در شمال با هلند، در شرق با آلمان، در جنوب شرقی با لوکزامبورگ، در جنوب با فرانسه و از شمال غربی با دریای شمال مجاور است و ۳۰٬۵۲۸ کیلومتر مربع مساحت دارد.

خط جدایی فرهنگی ژرمن‌ها و رومی‌زبانان از میانه‌های کشور بلژیک می‌گذرد. در ۶۰٪ از مناطق بلژیک، زبان هلندی (گویش فلاندری) صحبت می‌شود و فرانسوی در ۴۰٪ مناطق جنوبی مثل والونی صحبت می‌شود و در منطقه پایتخت (بروکسل) هر دو زبان در نهادهای دولتی رایج است.

کمتر از ۱٪ مردم بلژیک آلمانی‌زبان‌اند و در شرق کشور زندگی می‌کنند. این گوناگونی زبانی تاکنون باعث تنش‌های سیاسی بسیاری در کشور بلژیک بوده و در دوره‌هایی همچنان یکپارچگی این کشور را تهدید می‌کند.

از سدهٔ شانزدهم تا انقلاب بلژیک در سال ۱۸۳۰ و جدایی این کشور از هلند، بلژیک محل جنگ‌های بسیاری بین قدرت‌های اروپایی بود و به همین دلیل با عنوان «میدان جنگ اروپا» لقب گذاری شده بود. جمعیت بلژیک بالغ بر۱۰٬۵۸۴٬۵۳۴ نفر است. نوع حکومت بلژیک مشروطه سلطنتی است و فیلیپ به عنوان پادشاه و ایولترم به عنوان نخست وزیر در راس آن قرار دارند. اخیراً بلژیک عضو برجسته‌ای از اتحادیه اروپا به شمار می‌رود و میزبان تعدادی از نهادهای اتحادیه اروپا و سازمان‌های بین‌المللی از جمله ناتو است.

ورزش و فوتبال در بلژیک چندان سکه رایجی ندارد. این تیم تاکنون 11 بار در جام جهانی حضور داشته و بهترین نتیجه آن مقام چهارم در جام جهانی ۱۹۸۶ بوده است. بلژیکی ها در جام ملت های اروپا تنها 4 دوره حضور پیدا کرده اند و بهترین نتیجه آنها نایب قهرمانی در یورو ۱۹۸۰ بوده است. بلژیک در گروه H در روسیه، الجزایر و کره جنوبی همگروه است.

ستاره: در جمع ستارگان بیشمار و پرتعداد بلژیک روملو لوکاکو بی تردید یک مهاجم ویژه است. یک ستاره بزرگ با اندام تنومند و تکنیک فوق العاده با اصلیتی آفریقایی که در ردیف مهاجران سرزمین بلژیک محسوب می شود. لوکاکو در فصلی که گذشت در اورتون خوش درخشید به گونه ای که یک کابوس دائمی برای مدافعان خشن و سختگیر لیگ برتری محسوب می شد. لوکاکو یکی از امیدهای درجه اول تیم پرستاره ویلموتس محسوب می شود.

نیمکت: مارک ویلموتس به عنوان یک ستاره نامدار و بزرگ از دهه 90 در فوتبال بلژیک هم نسل ستاره بزرگی چون انزو شیفو بود. ویلموتس بعد از آویختن کفش ها دوران مربیگری اش را آغاز کرد و بعد از یک دوره کوتاه در شالکه عمده تجربه خود را در بلژیک سپری کرد و به نظر بهترین فرمانده برای این نسل پرستاره محسوب می شود. چرا که خودش مردی از جنس ستاره هاست.

نحوه صعود: تیم اول گروه A اروپا؛ با 8 برد، 2 مساوی و بدون شکست با 26 امتیاز به عنوان تیم اول گروه A اروپا به جام جهانی راه یافت.

حضور در جام جهانی: 12 دوره/ بهترین عملکرد: چهارمی (1986)

لیست بازیکنان

دروازه بانان: تیبو کورتوا (اتلتیکومادرید)، سیمون مینیوله (لیورپول)، کوئن کاستلز (هوفنهایم)، سیلویو پروتو (اندرلخت)
مدافعان: ویسنت کمپانی (منچسترسیتی)، توبی آلدروایرلد (اتلتیکو مادرید)، توماس فرمائلن (آرسنال)، یان فرتونگن (آرسنال)، دنیل فن بویتن (بایرن مونیخ)، لورن سی‌من (استانداردلیژ)، آنتونی فندن بور (اندرلخت)، نیکلاس لومبائرتس (زنیت سن پترزبورگ)
هافبک ها: آکسل ویتسل (زنیت سن پترزبورگ)، کوین دی بروین (ولفسبورگ)، مارونه فیلنی (منچستر یونایتد)، استیون دفور (پورتو)، موسی دمبله (تاتنهام)، ناصر چادلی (تاتنهام)، ادن آزارد (چلسی)، عدنان یانوزای (منچستر یونایتد)
مهاجم: روملو لوکاکو (اورتون)، دریس مرتنس (ناپولی)، کوین میرالاس (اورتون)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها