کاپیتان اسبق تیم ملی فوتبال از شرایط شاگردان کی‌روش در جام جهانی می‌گوید

درخشان: بازیکنان ایران می‌توانند کارهای نشدنی انجام دهند

معرفی تیم های حاضر در جام جهانی 2014 برزیل

نیجریه؛ عقاب‌های سبز در جنگل های سبز

نیجریه به عنوان یکی از هم گروه های ایران در جام جهانی برزیل سعی خواهد کرد در پنجمین حضور خود در این رویداد عملکردی بهتر از گذشته داشته باشد.
کد خبر: ۶۸۲۸۵۶
نیجریه؛ عقاب‌های سبز در جنگل های سبز

نیجریه کشوری است در غرب آفریقا. این کشور از سمت شمال با جمهوری صحرا، از غرب با بنین، از شرق با چاد و کامرون و از شمال با نیجر همسایه ‌است. در جنوب این کشور خلیج گینه، بخشی از اقیانوس اطلس، قرار گرفته‌است. پایتخت آن آبوجا و بزرگ‌ترین شهر آن لاگوس است. مساحت نیجریه ۹۲۳٬۷۶۸کیلومتر مربع است.

جمعیت این کشور ۱۷۰ میلیون نفر و زبان رسمی آن انگلیسی است. نیجریه پرجمعیت‌ترین کشور در آفریقا و هفتمین کشور پرجمعیت جهان است. این کشور هم‌چنین پرجمعیت‌ترین کشور جهان با اکثریت سیاه‌پوست است. نام این کشور از نام رودخانه نیجر گرفته شده‌است. واحد پول این کشور نایرا است و نیمی از مردم آن که در شمال کشور زندگی می‌کنند مسلمان و نیمی دیگر در جنوب، مسیحی هستند. نیجریه از نظر منابع نفتی دهمین کشور و در میان صادرکنندگان نفت هشتمین کشور است. نیجریه در سال ۱۹۶۰ از بریتانیا مستقل شد. نوع حکومت نیجریه جمهوری گودلاک جاناتان رئیس جمهور این کشور است.

نیجریه یکی از قدرت های فوتبال در قاره آفریقاست که تاکنون 4 دوره در جام جهانی حضور یافته که حضور در مرحله یک شانزدهم نهایی در سال های ۱۹۹۴، ۱۹۹۸ بهترین نتیجه این تیم بوده است. 17 دوره حضور در جام ملت های آفریقا و سه دوره قهرمانی در سال های ۱۹۸۰، ۱۹۹۴ و 2013 و دو دوره حضور در جام کنفدراسیون ها و رتبه چهارم در سال 1995 از دیگر دستاوردهای این تیم است. در سال 1994، این تیم موفق به دست یابی به رتبه 5 رنکینگ فیفا شد که بالاترین رتبه یک تیم آفریقایی تاکنون می باشد.

ستاره: جان اوبی میکل هافبک تدافعی باشگاه چلسی که سالیان سال در یکی از بزرگترین باشگاهی های لیگ برتر بازی کرده، تجربه اندوخته و به موفقیت های بزرگی چون قهرمانی لیگ قهرمانان رسیده و یک بازیکن کلیدی و موثر در ترکیب عقاب های سیاه محسوب می شود.

نیمکت: استفان کشی یکی از معدود مربیان بومی در جام جهانی. کشی سالیان سال با بازوبند کاپیتانی در قلب خط دفاعی نیجریه بازی می کرد و حالا با اتکا به این تجربه گرانها به دنبال موفقیت در جام جهانی برزیل است.

نحوه صعود: پیروزی در پلی‌آف مقابل اتیوپی؛ در این مرحله اتیوپی را در مجموع دو بازی با نتیجه 4-1 شکست داد و به جام جهانی راه یافت.

حضور در جام جهانی: 5 دوره/ بهترین عملکرد: یک‌هشتم نهایی (1994، 1998)

لیست بازیکنان

دروازه‌بانان: وینسنت انیاما (لیل)، آستین اژه (هاپوئل) و چیگزیه آگبیم (گومبه یونایتد)
مدافعان: الدرسون اچیه‌جیله (موناکو)، جووون اوشانیوا (آشدود)، افه آمبروسه (سلتیک)، گادفری اوبوابونا (ریزه‌اسپور)، آزوبویکه اگوئوکوئه (وری والوز) و کنث اومرو (میدلزبورو)
هافبک‌ها: جان اوبی میکل (چلسی)، اوگنی اونازی (لاتزیو)، اجیکه اوزوئنی (انوگو رنجرز)، ساندی امبا (باستیا)، نوسا اگیه‌بور (‌بتیس)، مایکل اوچبو(سرکل بروژ) و گابریل روبن (بورن)
مهاجمان: احمد موسی (زسکا مسکو)، شولا آمئوبی (نیوکاسل)، ویکتور موزس (چلسی)، امانوئل امنیکه (فنرباغچه)، اوسازه اودموینگیه (استوک‌سیتی) و انامادی اودئوامادی (وارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها