عابدزاده طلبش را گرفت

600 میلیون تومان برای هیچ!

lمعرفی کامل تیم‌های حاضر در جام جهانی 2014 برزیل

کره جنوبی؛ ببرهای آسیا در جنگلهای آمازون

جام جم ورزشی: کره جنوبی به عنوان یکی از آماده ترین‌ نماینده های قاره آسیا سعی دارند در برزیل خود را به عنوان یک پدیده معرفی کنند.
کد خبر: ۶۸۲۸۲۱
کره جنوبی؛ ببرهای آسیا در جنگلهای آمازون

کره جنوبی کشوری است در بخش جنوبی شبه‌جزیره کره در شرق آسیا. پایتخت آن شهر سئول است. کره جنوبی با ۹۸۴۸۴ کیلومتر مربع وسعت (صد و سومین کشور جهان) در نیمکره شمالی نیمکره شرقی در شرق قاره آسیا در کنار دریای زرد (در مغرب) ژاپن (در مشرق) و چین شرقی (در جنوب) و در همسایگی کشور کره شمالی در شمال واقع شده‌است.

کره جنوبی کشوری نیمه کوهستانی بوده و ارتفاعات آن عمدتاً در نواحی مرکزی و شمال شرقی واقع شده‌اند. در سال 1945 و در جریان جنگ جهانی دوم و با استقرار سربازان شوروی در بخش شمال و سربازان آمریکا در بخش جنوبی این دو بخش از یکدیگر جدا شده و کشور کره رسما به دو بخش مجزا و مستقل تقسیم شد. در ۲۵ ژوئن سال ۱۹۵۰ کرهٔ شمالی با هجوم به کرهٔ جنوبی، جنگ کره را آغاز نمود. سرانجام و پس از پیشرفت‌های زیاد از هر دو طرف، جنگ به بن‌بست رسید. صلح موقت سال ۱۹۵۳ که هیچگاه توسط کره جنوبی امضا نشد و از همین رو روابط دو کشور در تمام این نیم قرن تیره و سرد بوده است. حکومت این کشور جمهوری پاک کوئن های رئیس جمهور کره است. کره جنوبی دومین رشد سریع اقتصادی دنیا در ۴ دههٔ اخیر را دارا می‌باشد. اقتصاد موفق کره جنوبی الگویی برای بسیاری از کشورهای در حال توسعه‌است. کره جنوبی اکنون دارای اقتصاد توسعه یافتهٔ چندین هزار میلیارد دلاری است و یکی از اعضای OECD می‌باشد.

فوتبال در کره جنوبی قدمت زیادی دارد و این تیم یکی از مدعیان درجه یک و ممتاز فوتبال آسیاست. آنها در سطح قاره بیشترین حضور در جام جهانی را با 9 حضور دارند و مقام چهارم جام جهانی 2002 در خاک کره و ژاپن بزرگترین افتخار یک تیم آسیایی در تاریخ جام های جهانی محسوب می شود. 12 دوره حضور در جام ملت های آسیا و دو قهرمانی در سال های 1956، 1990 و سه نایب قهرمانی در سال های 1972، 1980 و 1988، یک دوره حضور در جام کنفدراسیون ها در سال 2001 و دو دوره حضور در جام گلدکاپ آمریکای جنوبی و مقام چهارم سال 2002 از جمله موفقیت های فوتبال کره جنوبی است. ببرهای آسیا در گروه H با روسیه، بلژیک و الجزایر همگروه است.

ستاره: سون هئونگ‌مین مهاجم باهوش و فرصت طلب لورکوزن که فصلی به غایت خیره کننده در بوندس لیگا و با پیراهن قرمز لورکوزن تجربه کرده. ستاره ای که در عنفوان جوانی توسط استعدادیاب های تیزبین آلمانی شکار شد و در هامبورگ و لورکوزن حسابی صیقل خورد و حالا یکی از ستاره های اصلی کره در جام جهانی است.

نیمکت: هونگ میونگ بو مدافع قدیمی تیم ملی کره جنوبی که در دوران بازیگری یکی از سمبل ها و نمادهای فوتبال کره محسوب می شد و او را با کارلوس پویول مدافع باتعصب بارسا مقایسه می کردند. میونگ بو سال های سال در قلب دفاع کره بازی کرد و بعد از آویختن کفش ها خیلی زود روی نیمکت کره جنوبی نشست. البته بعد از صعود این تیم به جام جهانی.

نحوه صعود: تیم دوم گروه A آسیا؛ با 4 برد و 2 تساوی و 2 باخت و 14 امتیاز به عنوان تیم دوم گروه A آسیا بعد از ایران به جام جهانی راه یافت.

حضور در جام جهانی: 9 دوره/ بهترین عملکرد: چهارمی (2002)

لیست بازیکنان

دروازه‌بان‌ها: جونگ سونگ‌یونگ (سوون بلووینگز)، کیم سئونگ جیو (اولسان هیوندای)، لی بومیانگ (بوسان ایپارک)
مدافعان: هونگ جئونگ هو (آگسبورگ)، هوانگ سئو هو (سانفرس هیروشیما)، کیم چانگ سو (کاشیوا ریسول)، کیم جین سو (آلبیرکس نیگاتا)، کیم یونگ وون (گوانگژو اورگراند)، کواک تائو وی (الهلال)، لی یونگ (اولسان هیوندای)، یون سو کیونگ (کوئینز پارک رنجرز)
هافبک‌ها: ها دائه‌ سونگ (بیجینگ گوان)، هان کو کیانگ (کاشیوا ریسول)، جی دونگ وون (آگسبورگ)، کی سونگ یئونگ (ساندرلند)، کیم بوک ‌بونگ (کاردیف)، لی چونگ ‌یونگ (بولتون)، پارک جونگ‌وو (گوانگژو)، سون هئونگ‌مین (بایرلورکوزن)
مهاجمان: کیم شین‌ ووک (اولسان هیوندای)، کو جا چئول (ماینتس)، لی کئون هو (شاگجو سانگمو)، پارک چو یونگ (واتفورد)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها