مشاور عالی سازمان سنجش و آموزش کشور با اشاره به شرکت یک میلیون و 31 هزار و 322 نفر در کنکور 93 به جزئیات دفترچه های کنکور امسال اشاره کرد و گفت: داوطلبان باید به سوالات آزمون در پنج گروه آزمایشی و دفترچه های عمومی و اختصاصی پاسخ دهند.
کد خبر: ۶۸۲۳۹۳
جزئیات تعداد سوالات کنکور 93 اعلام شد + جدول

دکتر حسین توکلی در گفتگو با مهر افزود: آزمون سراسری سال 93 در صبح و بعدازظهر روزهای پنجشنبه 5، جمعه 6 و شنبه 7 تیرماه در 364 شهرستان و بخش مختلف کشور و 15 کشور خارجی برگزار خواهد شد. آزمون علوم ریاضی در صبح پنجشنبه و هنر در بعدازظهر پنجشنبه 5 تیرماه، آزمون علوم تجربی در صبح جمعه و زبان های خارجی در بعدازظهر جمعه 6 تیرماه و آزمون علوم انسانی در صبح شنبه 7 تیرماه برگزار می شود.

وی افزود: آزمون سراسری سال 93 برای داوطلبان هر از یک گروه های آزمایشی همانند سال گذشته در یک مرحله برگزار می شود. داوطلبان در یک جلسه به سوالات عمومی و اختصاصی به صورت تستی چهارگزینه ای پاسخ می دهند. سوالات دقیقا از دوره پیش دانشگاهی و دوره دبیرستان نظام جدید سالی واحدی که کتب آن در دفترچه شماره یک اعلام شده بود طراحی شده است و در صورتی که وزارت آموزش و پرورش درس، بخش، قسمت و یا فصولی از مطالب را حذف کرده است از آن بخش ها سوالی طراحی نشده است.

جزئیات دفترچه های کنکور 93 به تفکیک گروه های آزمایشی و زمان پاسخگویی

گروه آزمایشی تعداد سوالات دفترچه مدت زمان پاسخگویی زمان برگزاری آزمون
گروه علوم ریاضی و فنی 135 سوال اختصاصی 175 دقیقه صبح پنجشنبه 5 تیرماه
گروه علوم تجربی 170 سوال اختصاصی 175 دقیقه صبح جمعه 6 تیرماه
گروه علوم انسانی 180 سوال اختصاصی 165 دقیقه صبح شنبه 7 تیرماه
گروه هنر 160 سوال اختصاصی

165 دقیقه

بعدازظهر پنجشنبه 5 تیرماه
گروه زبان های خارجی 70 سئوال اختصاصی

105 دقیقه

بعدازظهر جمعه 6 تیرماه
دفترچه شماره 3 بهیاری 50 سئوال بهیاری 30 دقیقه همزمان با آزمون گروه علوم تجربی در صبح جمعه 6 تیرماه
دفترچه شماره 3 معارف و علوم اسلامی 20 سئوال اصول عقاید و فقه 20 دقیقه همزمان با آزمون گروه علوم انسانی در صبح شنبه 7 تیرماه

وی درباره تعداد سوالات دفترچه های آزمون سراسری سال 93 گفت: هر یک از داوطلبان آزمون باید به 100 سوال در دفترچه سوالات عمومی پاسخ دهند که از این تعداد 25 سوال به زبان و ادبیات فارسی، 25 سوال به زبان عربی، 25 سوال به فرهنگ و معارف اسلامی و 25 سوال زبان خارجی انگلیسی اختصاص دارد و داوطلبان به به 100 سوال عمومی در مدت 75 دقیقه پاسخ می دهند.

مشاور عالی سازمان سنجش افزود: داوطلبانی که معارف غیر اسلامی یا زبان خارجی غیر انگلیسی را انتخاب کرده اند باید به سوالات مربوط به اقلیت های مذهبی و یا زبان های خارجی فرانسه، آلمانی، ایتالیایی و روسی پاسخ دهند.

وی درباره آزمون گروه علوم ریاضی و فنی گفت: داوطلبان گروه علوم ریاضی و فنی پس از دفترچه شماره یک، باید به سوالات اختصاصی مندرج در دفترچه شماره 2 که جمعا 135 سوال اختصاصی است در مدت 175 دقیقه پاسخ دهند.

توکلی گفت: داوطلبان گروه علوم تجربی (به جز دارندگان دیپلم بهیاری و یا شاغلین بهیاری) نیز پس از دفترچه شماره یک، باید به سوالات اختصاصی مندرج در دفترچه شماره 2 که جمعا 170 سوال اختصاصی است در مدت 175 دقیقه پاسخ دهند. دارندگان دیپلم بهیاری و یا شاغلیین بهیاری نیز باید به 50 سوال اختصاصی که در دفترچه شماره 3 به آنها داده می شوند در مدت 30 دقیقه پاسخ دهند.

وی افزود: داوطلبان گروه علوم انسانی نیز (به جز دارندگان گواهینامه پیش دانشگاهی دوره معارف و علوم اسلامی) باید پس از دفترچه شماره یک، به سوالات اختصاصی مندرج در دفترچه شماره 2 که جمعا 180 سوال اختصاصی است در مدت 165 دقیقه پاسخ دهند. دارندگان گواهینامه پیش دانشگاهی دوره معارف و علوم اسلامی نیز باید در دفترچه شماره 3 به 20 سئوال اصول عقاید و فقه در مدت 20 دقیقه پاسخ دهند.

مشاور عالی سازمان سنجش درباره تعداد سوالات و مدت پاسخگویی آزمون گروه های هنر و زبان های خارجی گفت:تعداد سوالات اختصاصی دفترچه گروه هنر 160 سوال است که داوطلبان در مدت 165 دقیقه به آن پاسخ می دهند. همچنین داوطلبان آزمون گروه زبان های خارجی باید به 70 سوال اختصاصی یکی از زبان های آلمانی، انگلیسی یا فرانسه در مدت 105 دقیقه پاسخ دهند. آن دسته از داوطلبان که زبان خارجی آنها ایتالیایی و روسی دفترچه شماره 2 دریافت نمی کنند.

توکلی افزود: به تمامی داوطلبان آزمون سراسری یک پاسخنامه داده می شود که داوطلبان باید پاسخ سوالات عمومی و اختصاصی را در آن درج کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
سارا
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۰
۰
۰
وای وای وای خدایا از دست این كنكور بخدا دارم 15 ساله هر سال شركت میكنم ولی قبول نمیشم خدایا
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها