سخنگوی قوه قضائیه بر برخورد قاطع ناجا و دستگاه قضایی با مروجان فرهنگ ابتذال و بی عفتی تاکید کرد و گفت: کسانیکه فرهنگ ابتذال، ‌بی عفتی، بی اخلاقی و بی حجابی را ترویج می دهند بدانند که این کشور، اسلامی است و نمی توانند بر خلاف قانون و شرع و خواست ملت مسلمان و متدین این بی اخلاقی ها را ترویج دهند و به آن دامن زنند .
کد خبر: ۶۸۲۰۶۱
دستگاه قضایی با مروجان ابتذال و بد حجابی برخورد می کند

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در نشست خبری اظهار کرد: ‌به این افراد متذکر می شویم چرا که کشور ما ، کشوری اسلامی است و این مردم هم مردمی متدین و مسلمان هستند و قانون هم اجازه چنین کاری را نمی دهد .

محسنی اژه ای افزود: بنای ما همیشه توصیه نیست و اگر این افراد به اقدامات مجرمانه خود ادامه دهند نیروی انتظامی و دستگاه قضایی برخورد می کند و دستگاههای نظارتی و وزارتخانه های مسئول باید به تکالیف خود عمل کنند.

سخنگوی قوه قضائیه از برخورد نیروی انتظامی با جرایم مشهود قدردانی کرد و گفت: به عنوان دادستان کل کشور از ناجا می خواهم که با افراد معدودی که فضای جامعه را به هم می زنند و به خصوص آنها که باندی و با برنامه ریزی این خلاف ها و جرایم را مرتکب می شوند شناسایی کنند و اگر لازم شد از سیستم های اطلاعاتی هم کمک بگیرند و به دستگاه قضایی معرفی کنند .

محسنی اژه ای گفت:‌ دستگاه قضایی از اقدامات ناجا در این زمینه حمایت می کند و به همه دادستان ها نیز سفارش کرده ایم در این موضوع به عنوان مدعی العموم وارد شوند.

سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره آخرین وضعیت پرونده بابک زنجانی گفت: بازداشت موقت بابک زنجانی تمدید شده است.

وی افزود: اقداماتی در این خصوص صورت گرفته است و قرار است با وزارتخانه های مربوط و دولت در خصوص چگونگی شناسایی اموال بابک زنجانی همکاری هایی صورت گیرد که وزارتخانه های خارجه و نفت در این خصوص همکاری می کنند.

وی گفت: نخستین مزایده برای فروش اموال بابک زنجانی نیز آغاز شده است که در نخستین مرحله هزار و 500 میلیارد تومان مراحل خود را طی می کند و در بقیه موارد نیز با نظارت دادستانی و نماینده متهم، اقدامات برای شناسایی اموال داخل و خارج و فروش آنها صورت می گیرد و در واقع پرداخت بدهی انجام می شود.

محسنی اژه‌ای افزود: افرادی هم بعضا دستگیر می شوند و برخی نیز بعد از تحقیقات آزاد می شوند. به طور کلی این پرونده در حال رسیدگی و تعیین تکلیف است.

سخنگوی قوه قضائیه گفت:‌ افزود: کسانیکه جرمی در ایران مرتکب می شوند و قانونی یا غیر قانونی به خارج از کشور می روند و تحت تعقیب قرار می گیرند و برای آنان احضاریه صادر می شود به نفعشان است که به ایران برگردند تا به اتهاماتشان رسیدگی شود و وقتی نمی آیند طبیعی است که حرفهای زیادی علیه آنان زده شود .وی گفت: ‌به این افراد توصیه می کنیم که اگر در هرگونه مسائل از جمله امنیتی ، مالی و سایر مسایل تحت تعقیب هستند بیایند تا پرونده شان رسیدگی شود .

سخنگوی قوه قضائیه افزود:‌ برادر همان فردی که در پرونده موسوم به 3هزار میلیارد تومانی اعدام شد غیابا محاکمه و محکوم شد و حکم وی مسیر قانونی خود را طی می کند .

محسنی اژه ای گفت: از آنجایی که وی فراری است به او توصیه می کنیم برگردد و حق واخواهی دارد اما اگر نیاید مسیر قانونی در باره حکم وی طی می شود .

وی افزود: ‌همچنین برای 27 نفر از کسانیکه در جریان فتنه 88 تحت تعقیب بودند کیفر خواست صادر و به دادگاه ارسال شده است و موارد دیگری هم هستند که پرونده آنها جریان دارد .

محسنی اژه ای گفت: از این 27 نفر برای 13 نفر حکم صادر شده است و سه چهار نفر هم غیابی محکوم شده اند که از طریق رسانه ها اعلام شده است و بقیه هم در مسیر اعلام در رسانه ها و روزنامه ها هستند.

سخنگوی قوه قضائیه گفت:‌ این افراد می توانند از خود دفاع کنند و حق واخواهی و اعتراض دارند .

سخنگوی قوه قضائیه گفت:‌ امروز هیئتی از این قوه برای بررسی سیل رخ داده در استان های گلستان و مازندران اعزام می شود.

محسنی اژه ای در ادامه نشست خبری ضمن همدردی با همه آسیب دیدگان این سیل ابراز امیدواری کرد همانگونه که مسئولان سعی کردند به محل های سیل زده سری بزنند حتی الامکان در خصوص تامین خسارت ها و رفع مشکلات سریع اقدام کنند .

وی با اشاره به اینکه سیل جزء حوادث طبیعی است و در همه جای جهان رخ می دهد، افزود:‌ با این حال برای کم کردن خسارت ناشی از آن می توان اقداماتی از قبل انجام داد تا مسیر سیل به باغات و منازل کمتر صورت گیرد.

سخنگوی قوه قضائیه گفت: برخی مواقع ساختمان سازی ها در مسیر رودخانه ها موجب کم عرض شدن مسیر می شود و ممکن است خسارت سیل بیش از حد طبیعی باشد .

محسنی اژه ای افزود:‌ بر همین اساس رئیس قوه قضائیه بر اساس مسئولیت این قوه در صیانت از حقوق عمومی ماموریتی داده اند که به این دو استان سیل زده هیئتی اعزام شود تا بررسی کنند که آیا از ناحیه دستگاههای مختلف تقصیری صورت گرفته که موجب خسارت بیشتر به مردم شده است.

وی گفت: به همین منظور هیئتی امروز اعزام می شود و تا زمانی که بررسی کامل انجام دهند در محل می مانند و هر جایی که لازم باشد با مردم هم گفتگو خواهند کرد.(واحد مرکزی خبر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
ایرانی مقیم فرانسه
United States
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۹
۰
۰
متاسفانه من بعنوان یك ایرانی در اروپا آنقدر فجیع راه رفتن زنان و دختران ایرانی مقیم اروپا را دیدم كه گاهی خجالت می كشم بگویم ایرانی هستم , از زنان اروپایی فجیع تر و اسفناك تر راه میروند به راستی چرا زنان ایرانی نسبت به حجاب فرهنگ شان تغییر كرده است

نیازمندی ها