آیت الله هاشمی رفسنجانی در دیدار اعضای ستاد برگزاری هفته جوان و در پاسخ به درخواست یکی از حاضرین که گفت: «از طرف گروهی از جوانان تقاضای حضور مجددتان را در نماز جمعه دارم»، تاکید کرد: در نماز جمعه که یک تریبون سیاسی،عبادی برای نظام است، نباید نگاه باندی داشت و به خاطر امیال جناحی، از کسی تعریف کرد و به کسانی دیگر توهین کرد و تهمت زد!.
کد خبر: ۶۸۱۶۱۸
پاسخ هاشمی برای حضور مجدد در نمازجمعه

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آیت الله هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با انتقاد از کسانی که با سؤاستفاده از آیینه روشن احساسات جوانان، به دنبال منافع باندی می گردند، گفت: جوانان سرمایه های نظام اسلامی هستند و استفاده از یک سرمایه ملی برای منافع باندی، خیانت به تشیّع، انقلاب، ایران و مردم است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با اشاره به اقدام خوب وزارت ورزش و جوانان در برگزاری جشن بزرگ بخشش و سخنرانی ارزشمند حجت الاسلام والمسلمین حاج حسن آقا خمینی در آن، گفت: عفو و بخشش در ذات ایرانیان مسلمان نهفته است و قرآن کریم با تأکید بر اهمیت «عفو» در دوام و بقای سطوح مختلف جوامع، به انسان ها می آموزد که لذتی که در بخشش است، در انتقام نیست.

دیدار فعالان اصلاح‌طلب با روحانی در کاخ سعدآباد

37 نفراز فعالان اصلاح‌طلب با رئیس‌جمهور در کاخ سعدآباد دیدار کردند که اصلاح‌طلبان به طرح مطالبات خود از روحانی پرداختند که رئیس‌جمهور نیز برای پیگیری آنها قول مساعد داد.

خبرگزاری فارس گزارشی ازدیدار فعالان اصلاح‌طلب با روحانی در کاخ سعدآباد منتشر کرد که در این دیدار اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور و رئیس شورای مرکزی حزب کارگزاران، محمد نهاوندیان رئیس دفتر رئیس جمهور، مجید انصاری معاون پارلمانی رئیس‌جمهور و عضو شورای مرکزی مجمع روحانیون مبارز، محمدعلی نجفی دبیر ستاد هماهنگی اقتصادی دولت و عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی و برخی دیگر از چهره های اصلاح طلب حضور داشتند.

در این نشست علی شکوری‌راد نماینده مجلس ششم پیروزی روحانی را محصول توافق نانوشته اعتدالیون اصلاح‌طلب و اصولگرا دانست و افزود: اکنون شکست این دولت شکست همه است اما من هم معتقدم شما باید به ارتباطات مردمی بهای بیشتری بدهید.

غلامرضا تاج‌گردون نیزگفت: انتقاد از دولت گذشته را کم کنید و مدل سفرهای استانی خود را تقویت کنید و به مطبوعات و رسانه‌ها توجه بیشتری نشان دهید.

وی از ماجرای پیش آمده برای سید حسن خمینی انتقاد کرد و خواستار برخورد رئیس‌جمهور با عاملان این حادثه شد.

تاج‌ گردون همچنین از عملکرد انفعالی برخی وزرا در برابر تندروها انتقاد کرد ضمن آنکه اصول‌مداری برخی وزیران از دفاع از دولت را ستود.

جریمه فوکر یا رقابت برای حضور در بازار ایران

محافل رسانه‌ای و سیاسی بیگانه با دستمایه قرار دادن جریمه شرکت هلندی فوکر به دلیل نقض تحریم‌های آمریکا علیه ایران آن را نوعی رقابت میان شرکت‌های آمریکایی و اروپایی برای تصاحب بازار هواپیمایی ایران دانستند.

رسانه‌های بیگانه سعی دارند این گونه القاء نمایند که فشار تحریمی علیه ایران حفظ خواهد شد. در این راستا به جریمه سنگین بانک فرانسوی «بی ان پی پاریبا» به دلیل نقض تحریم‌های ضدایرانی آمریکا نیز اشاره می‌شود.

البته اززوایه‌ی دیگر این تحریم‌‌‌ها نوعی رقابت میان شرکت‌های آمریکایی و اروپایی برای تصاحب بازار هواپیمایی ایران عنوان می‌شود. از همین‌رو، خبر جریمه سنگین شرکت هواپیماسازی فوکر در حالی منتشر می‌شود که پس از توافق نامه ژنو دو شرکت آمریکایی، جنرال الکتریک و بوئینگ اعلام کردند که مجوز فروش هواپیما و قطعات یدکی به ایران را از دولت آمریکا دریافت نموده و در صورت آزادشدن مبادلات با ایران این دو شرکت جزو نخستین شرکت‌هایی خواهند بود که به بازار ایران می‌پیوندند.

واشنگتن نیز همه تلاش خودش را به کار می‌بندد که اگر در مورد پرونده هسته‌ای ایران یک توافق دائمی اجراء شد این شرکت‌های هواپیمایی آمریکایی باشند که بتوانند سهم بیشتری را در بازار هوایی ایران داشته باشند از این‌رو ایالات متحده آمریکا خواستار آن است که جای شرکت های اروپایی را تا آن جایی که می‌تواند در بازار آتی ایران تنگ کند.

رسانه‌های بیگانه بر روی حفط فشار بر ایران در مذاکرات هسته‌ای به موازات ابهام‌ زایی در ماهیت صلح‌آمیز برنامه هسته‌ای کشورمان و پابرجایی تحریم‌ها تاکید می‌کنند.از چنین منظری که مطابق معمول توپ در زمین ایران انداخته می‌شود .

مذاکرات هسته‌ای ایران در سایه خداحافظی "اشتون"

یک روزنامه اتریشی در مقاله‌ای، "اشتون" را که در آستانه‌ ترک صندلی ریاست بر کمیسیون اتحادیه اروپاست، مصمم بر دستیابی به توافق هسته‌ای جامع با ایران دانست و گفت: "هیئت ایرانی هم کار امروزش را به فردا نمی‌اندازد!"

روزنامه اتریشی "صبح تیرول" در تحلیلی که روز پنجشنبه 5 ژوئن 2014 منتشر کرد نوشت:دو طرفی که هدایت این مذاکرات را بر عهده دارند، یعنی دکتر محمدجواد ظریف و کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به نمایندگی از کشورهای 1+5 اگر چه هم‌صحبتان خوبی با هم هستند اما خواسته‌های جدید ایالات متحده آمریکا، "سرخوشی‌های آغازین مذاکرات" را بخار می‌کند.

یک دیپلمات اروپایی در گفتگو با این شبکه اتریشی، با تأکید بر این واقعیت که "برنامه موشکی ایران"، طی ده سال گذشته هیچ وقت جایی در مذاکرات هسته‌ای نداشته، گفت: «تقریباً همه به حصول یک نتیجه مطلوب امیدوارند، اما وقتی آمریکا می‌خواهد درست در پایان یک فیلم سینمایی، ماجرای جدیدی را به داستان تحمیل کند، ممکن است دیگر هیچگاه این فیلم به اتمام نرسد و یا این درگیری ده‌ها سال دیگر به طول بینجامد.»

چنانچه می‌دانیم مدت ریاست "کاترین اشتون" بر کمیسیون خارجی اتحادیه اروپا در سال جاری به پایان می‌رسد و وی باید در ماه اکتبر (اوایل آبان ماه سال جاری) سمت خود را به کسی واگذار کند که پارلمان اتحادیه انتخاب می‌کند؛ پارلمانی که ترکیب خودش هم به تازگی معین شده و احزاب گوناگونی را در خود جای داده است.

روزنامه اتریشی در ادامه این مقاله می‌افزاید:پرونده هسته‌ای ایران حول محور غنی‌سازی اورانیوم می‌چرخد و ده سال است که در رزومۀ کاری خانم اشتون سنگینی می‌کند و باید دید که وی در فرصت باقیمانده، این حوزه مسئولیتش را بانتیجه به زمین می‌گذارد یا خیر.

کارشکن توافق هسته‌ای

پایگاه اینترنتی جوئیش ویک در تحلیلی رهبر اقلیت جمهوریخواهان را فردی دانست که تمام تلاش خود را برای کارشکنی در هرگونه توافق اوباما با ایرانی ها صرفنظر از محتوا و کیفیت آن به عمل خواهد آورد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، پایگاه اینترنتی "جوئیش ویک" در تحلیلی به قلم "داگلاس بلومفیلد" نوشت: درخواست جمهوریخواهان آمریکا مبنی بر رای‌گیری کنگره در مورد هرگونه توافق هسته ای با ایران ممکن است برای آنها مشکل ساز شود و در روز انتخابات از آن لطمه ببینند.

جوئیش ویک نوشت : این روزها فضای سیاسی در واشنگتن به شدت از لحاظ سیاسی قطب بندی شده است. در این شرایط بعید است جمهوریخواهان مسائلی را که باراک اوباما رئیس جمهور این کشور در مورد آنها مذاکره کند به تصویب برسانند. کنگره می تواند در مورد آئین نامه های اجرایی جلسات پرسش و پاسخ برگزار کند که این توافق ها بر خلاف قرار داد نیازمند مصوبه سنا نیست.

جوئیش ویک نوشت: با توجه به اینکه "میچ مک کانل" رهبر اقلیت جمهوریخواهان برای بقای سیاسی خود در ایالت کنتاکی تلاش می کند و نیز سابقه مخالفت وی با اوباما در مبارزات انتخاباتی ، می توان پیش بینی کرد "مک کانل" تمام تلاش خود را برای کارشکنی در هرگونه توافق اوباما با ایرانی ها صرفنظر از محتوا و کیفیت آن به عمل خواهد آورد.

برادری تروریستها

سرکرده فراری منافقین که معمولا در مواردی بسیار نادر اعلام موضع و ایراد پیام می‌کند در پیامی تروریست‌های جیش العدل را برادران خود خواند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی هابیلیان، وب‌سایت و شبکه تلویزیونی گروهک تروریستی منافقین در پیامی که به مسعود رجوی سرکرده فراری گروهک تروریستی منافقین منتسب است شانزده تن از تروریست‌های جیش‌العدل را که به جرم ترور مرزبانان جمهوری‌اسلامی‌ایران در سیستان‌و‌بلوچستان مجازات شدند، برادران خود خواند و از حمایت منافقین توسط آنها اعلام خشنودی و تقدیر کرد.

این در حالی اتفاق می‌افتد که هیچ گروه، سازمان و یا دولتی حتی آمریکا و دول اروپایی در اطلاق نام تروریست بر جیش‌العدل و جند‌الله و محکومیت آنان تردید ندارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
ابوالفضل
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۹
۰
۰
مرگ بر منافقین بدبخت {كه بخاطر چند روز بقائ خفت بار ، دشمنان این سرزمین را بعنوان برادر خطاب میكنند.منافقین برای همه ایرانیان مرده به حساب می آیند و مرده متحرك هستند}
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها