وزیر کشور تونس با بیان اینکه در برخی شهرهای این کشور روند مبارزه با تروریست های تکفیری به «جنگ خیابانی» تبدیل شده است، گفت: نیروهای امنیتی این کشور مانع اعزام 8 هزار و 750 تروریست تکفیری به سوریه شده اند.
کد خبر: ۶۸۱۵۸۵
ممانعت از اعزام حدود 9000 تکفیری به سوریه

لطفی بن جدو در گفت وگو با روزنامه فرامنطقه ای «الشرق الاوسط» گفت که تاکنون هلاکت حدود 400 تروریست تونسی در سوریه قطعی شده است.

وی یکی از بزرگترین مشکلات کنونی تونس را بازگشت تروریست های تکفیری دانست که توانایی استفاده از انواع سلاح های مرگبار را دارند و با شیوه های مختلف کشتار آشنا شده اند.

وزیر کشور تونس افزود: تاکنون 460 نفر از سوریه به تونس برگشته اند و اکنون خطری بزرگ برای ملت و دولت تونس هستند.

بن جدو یکی از نگرانی های مقامات امنیتی تونس را چگونگی جلوگیری از سفر تکفیری های تروریست به خارج از این کشور برای شرکت در جنگ های تکفیری تروریستی دانست و گفت که قانون جدید مبارزه با تروریسم در تونس مشارکت در این جنگ ها را جرم می داند.

وی گفت: وزارت کشور تونس درصدد تامین نیازهای شدید و جدی ارتش این کشور به تجهیزات مناسب برای مقاومت در مقابل تروریست ها است.

وزیر کشور تونس به بررسی قانون جدید مبارزه با تروریسم در نشست مقامات امنیتی تونس اشاره کرد و افزود: در پیش نویس این قانون تاکید شده که نیروهای ارتش می توانند با گروه های تروریستی در داخل شهرها و روستاها هم مبارزه کنند.

براساس قانون مبارزه با تروریسم تونس مصوب سال 2003 مقابله مسلحانه با تروریست ها در داخل مناطق مسکونی ممنوع است و این قانون مبارزه با تروریسم را در تونس بی اثر می کند.

«الحبیب الراشدی» از مقامات امنیتی تونس تاکید کرده است که تهدیدات تروریستی علیه نیروهای امنیتی بسیار جدی است و تروریست ها برای ایجاد ترس و نگرانی نیروهای امنیتی به تهدیدات خود افزوده اند.

وی گفت: تروریست های تکفیری حتی خانه های برخی مقامات امنیتی در شهرهای مختلف تونس را با علامت های ضربدر سیاه نشانه گذاری کرده اند و البته دولت تونس اقدامات احتیاطی را اتخاذ کرده است.

وزیر کشور تونس برضرورت گسترش آموزش خبرنگاران و عکاسانی که قصد حضور در درگیری های با تروریست ها را دارند، تاکید کرد و افزود: یک دوره آموزشی در تونس تحت عنوان «ارتباط نیروهای امنیتی و خبرنگاران هنگام عملیات حفظ نظام و کشور» برگزار شده است.

لطفی بن جدو گفت: مشکل اصلی بین نیروهای امنیتی و خبرنگاران، اقدامات فردی و بدون هماهنگی است.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها