حضور مجری تلویزیون ملی تاجیکستان در فینال

«قند پهلو» از امشب وارد مرحله نیمه نهایی می شود

پخش یک برنامه طنز جدید از شبکه آموزش

«لبخند تهران» ارتباطی با «قند پهلو» ندارد

تهیه‌کننده «لبخند تهران» گفت: این برنامه در بخش تولیدی با شعار انتشار لبخند انتشار مهربانی است و به بداهه‌گویی در میان اقشار و اصناف ساکن پایتخت می‌پردازد.
کد خبر: ۶۸۱۵۴۶
«لبخند تهران» ارتباطی با «قند پهلو» ندارد

«امیر قمیشی» گفت: در لبخند تهران نه تنها شعر بلکه سایر حوزه های طنز مانند نثر طنز، استند آپ، نمایش نامه و نتئاتر کمدی ، نقد سینمایی کمدی و.... با حضور مردم به طور کاملا جدی و تخصصی دنبال می شود.

وی اظهارداشت: در ابتدا تصور ما این بود که به واسطه اینکه به طنز و کمدی جدی نگاه می‌کنیم برعکس سالهای گذشته در فرهنگسراها شاید استقبال چشمگیر نشود اما از شب دوم با کمبود جا مواجه شدیم و این نشاندهنده تغییر ذائقه مخاطب از هجو و شوخی های سطحی به نوعی عمیق تر از طنز و کمدی است.

قمیشی افزود: این برنامه هیچ نسبتی با قند پهلو ندارد و در لبخند تهران هر شب یک بزرگداشت داریم در این بزرگداشت ها از چهره های کمدی و طنز همچون احمد رضا عربانی کاریکاتوریست روی جلد مجله گل آقا، دکتر اسماعیل امینی استاد دانشگاه و صاحب آثار پژوهشی طنز، تجلیل می‌شود.

وی در ادامه گفت: در این برنامه رامبد جوان، استند آپ کمدی را به صورت تحلیلی بررسی کرده است.

قمیشی خاطرنشان کرد: سعی شده در این برنامه تنها منطقه ای از تهران شاهد آن نباشند به همین خاطر لبخند تهران از فرهنگسرای ارسباران آغاز شد و به فرهنگسرای ابن سینا رسید و تا فرهنگسرای بهمن و خاوران در جنوب تهران ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به دکور این برنامه بیان داشت: دکور برنامه آمیخته از کاریکاتور های شهری است که آقای قاسمیان که پیش از این نیز دکورهای موفقی مانند دکور برنامه نیمرخ را برعهده داشته به خوبی از عهده آن بر آمده است؛چرا که دکور برنامه پرتال است و هر شب باید در یک فرهنگسرا نصب شود.

تهیه کننده لبخند تهران گفت: ما در شبکه آموزش با تولید این برنامه سعی داشتیم نگاه جدیدتری در حوزه ادبیات داشته باشیم به همین منظور سه شب آئین شب شعر با نام لبخند تو خلاصه خوبی هاست با حضور شاعران پیشکسوت انقلاب مانند استاد حمید سبزواری، یوسفعلی میرشکاک، دکتر مجتبی رحماندوست به مناسبت ارتحال امام خمینی (ره) برگزار کردیم.

وی افزود: در این سه شب باز هم از لبخند گفتیم لبخندی که بر چهره بنیانگذار انقلاب اسلامی آغازگز انقلابی به وسعت دنیا بود.در این سه شب شاعران نیز فارغ از سلیقه های ادبی ، سیاسی و اجتماعی خود در کنار هم با مطلع زنده یاد قیصر امین پور با نام لبخند تو خلاصه خوبی هاست از لبخند امام(ره) گفتند؛دبیری این مراسم به عهده افشین اعلا بود که شاید بیشترین حجم سروده های تقدیم شده به امام(ره) را در کارنامه خود دارد.

وی در رابطه با بخش های تولیدی این برنامه بیان داشت: علاوه بر فرهنگسراها و روی صحنه بخش های تولیدی این برنامه با کارگردانی محمد تربتی و اجرای نادر خطایی از طنزپردازان سرشناس کشورمان با شعار انتشار لبخند انتشار مهربانی است به بداهه گویی در میان اقشار و اصناف ساکن پایتخت می پردازد.

قمیشی افزود: تا کنون منتقدان سرشناسی چون امیر پوریا، شبیم میر زین العابدین و... در برنامه لبخند تهران حاضر شده اند و کمدی های مطرح سینمای ایران را معرفی کرده اند که از آن جمله می توان به نمایشنامه عشق آباد شاهکار داوود میرباقری در حوزه نمایش طنز اجتماعی در قالب نمایشنامه خوانی اشاره کرد که در حضور مردم مورد بازخوانی قرار گرفته است .

وی در پایان خاطر نشان کرد: سرفصل تمام این برنامه ها به مناسبت ایام شعبانیه و ذکر این نکته است که اگر لبخندی بر لبان ما است وام گرفته از لبخند نازنین امام حسین(ع) در لحظه شهادت است، لبخند توأم با شرافت و اصالت که بر زمان و زمان تقدیم کرد.

لبخند تهران به تهیه کنندگی امیر قمیشی و کارگردانی محمد درخشان هر شب ساعت 21 از شبکه آموزش سیما به روی آنتن می رود. این برنامه تا اول ماه رمضان ادامه دارد. (فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها