یک روزنامه غربی با مقایسه وضعیت ایران و عربستان سعودی در خاورمیانه در باره دعوت از وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی برای سفر به ریاض، نوشت: هم اکنون موقعیت ایران قویتر از عربستان است و تهران کارت های بسیاری برای استفاده دارد.
کد خبر: ۶۸۱۱۸۹
مقایسه وضعیت تهران و ریاض در خاورمیانه

به گزارش مهر، نیویورک تایمز در تحلیل خود به قلم "بن هوبارد" می نویسد : کشمکش میان ایران و عربستان برای سیطره بر منطقه را می توان در اغلب درگیری های خاورمیانه مشاهده کرد از همین رو برای اغلب کارشناسان منطقه جای تعجب دارد که خبرهایی در مورد تمایل و تصمیم دو کشور برای کاهش تنش ها بشنوند.

در همین رابطه یکی از مشاوران خاندان سلطنتی عربستان که خواسته نامش فاش نشود به نیویورک تایمز گفت : در حال حاضر و در اغلب مناطقی که ایران و عربستان با یکدیگر رقابت دارند موضع تهران قویتر از ریاض است و حتی در مورد آمریکا نیز می توان گفت که مجموع تحولات ماه های اخیر موجب شده دیدگاه واشنگتن به تهران مثبت تر از دیدگاه کاخ سفید به ریاض باشد.

علاوه بر این موارد، موضع ایران در عراق نیز قویتر شده و حتی اتحاد میان تهران و کشورهایی که با اسرائیل مخالف بوده و با گسترش نفوذ آمریکا در خارومیانه مقابله می کنند نیز افزایش یافته است.

این جریان همچنین موجب شده تا ایران به دنبال تقویت روابط اقتصادی خود با کشورهای عرب حوزه خلیج فارس باشد؛ کشورهایی که البته به طور سنتی در اردوگاه عربستان حضور دارند اما شرایط منطقه موجب شده تا آنها نیز به دنبال روابط بیشتر با تهران باشند.

عارف باید معاون اول رئیس جمهور می شد

معاون پارلمانی رییس دولت اصلاحات می‌گوید اصلاح‌طلبان باید در زمان ائتلاف بر سر روحانی، درمورد وزارتخانه‌های مورد نظر خود یا معاون اولی عارف شرط می‌گذاشتند.

محمدعلی ابطحی در گفت‌وگو با نامه نیوز در باره دلخوری عارف از اصلاح طلبان گفت:اگر روند ائتلاف به یک بلوغ رسیده بود و تقسیمات در روند توافق صورت گرفته بود مثل همه جای دنیا فکر می‌کنم بهتر بود. من به دوستانی که در جلسات ائتلاف بودند هم گفتم که این اقدام دستپاچه شما خیلی کار مناسبی نبود و اگر از قبل مثلا بر سمت معاون اولی و وزارت خانه فلان و یا بهمان توافق کرده بودند بهتر بود.

وی افزود:آقای عارف فردی فرهیخته، توانمند و صادق و کار آشنا هستند که وجودشون در دولت مفید بود.

بی‌آبرویی تازه برای احمد شهید

پس از برخی شبه روشنفکران حامی فتنه سبز، احمد شهید گزارشگر حقوق بشر سازمان ملل نیز به جمع مخالفان اعدام مه‌آفرید خسروی متهم اول فساد ۳‌هزار میلیارد تومانی پیوست.

به گزارش جهان، احمد شهید در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن غلامرضا خسروی عضو سازمان تروریستی منافقین (به اتهام محاربه و جاسوسی)، مدعی شد مبارزه علیه فساد به هیچ روی نمی‌تواند اعدام فرد را به اتهام دست داشتن در اختلاس توجیه کند.

این مزدور سریلانکایی سازمان سیا مدعی شده که در محاکمه مفسد ۳ هزار میلیارد تومانی عدالت و شفافیت رعایت نشده است. احمد شهید می‌گوید مجازات فردی که در اختلاس دست داشته اعدام نیست.

مه‌آفرید خسروی به اتهام افساد فی‌الارض از طریق شرکت در اخلال نظام اقتصادی کشور با تبانی و فساد در شبکه بانکی و توسل به روش‌های متقلبانه و مجرمانه و اخذ میلیاردها تومان وجوه غیر قانونی و شرکت در پولشویی و پرداخت رشوه اعدام شد.

پیش از این شبه روشنفکرانی نظیر زیباکلام، خسروی را کارآفرین نابغه لقب داده و قوه قضائیه را زیر سؤال برده بودند. همچنین برخی شبه روشنفکران نظیر محمدملکی، فریبرز رئیسی دانا، اصغر فرهادی، نسرین ستوده، بابک احمدی و... که از حامیان فتنه سبز بودند، اعدام خسروی را نقض حقوق بشر جا زده بودند.

کمک پهلوی به مخالفان نظام

فرزند شاه مخلوع ایران در سخنانی مجددا از تلاش خود برای ارسال کمک‌ میلیاردی به مخالفان جمهوری اسلامی سخن گفت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، روزنامه گلوب‌ اند میل گزارش داد پهلوی در اظهاراتی بار دیگر خواهان سقوط جمهوری اسلامی شد و گفت به دنبال جذب کمک یک میلیارد دلاری از سازمان‌های غیر دولتی خارج از ایران و اشخاص هستم تا آن‌ها را برای مخالفان نظام ایران ارسال کنم.

فرزند شاه مخلوع در تازه‌ترین سخن پراکنی خود از تلاش‌هایش برای برقراری حکومتی سکولار در ایران با کمک به مخالفان جمهوری اسلامی خبر داد.

وی دستیابی به کمک‌های مالی را از دغدغه‌های فکری خود برشمرد و از دولت‌های غربی خواست به جای تمرکز بر مذاکرات با ایران، به ارتباط با مخالفان جمهوری اسلامی متمرکز شوند.

فرزند شاه مخلوع ایران هفته گذشته نیز در سخنانی در تورنتوی کانادا این اراجیف را بر زبان رانده بود چرا که جمع آوری کمک‌های مالی و حمایت از مخالفان برای براندازی در ایران از سوی دولت هارپر نیز دنبال می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
ن
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
۰
۰
اولا مه آفرید متهم اول فساد مالی نیست نفر اول، خودتان هم می دانید كه دستهای آلوده دولتی هستند دوما هر اسمی كه روی ما می خواهید بگذارید شبه روشنفكر یا هر اسم دیگر، اعدام مه آفرید اشتباه كه نه، تعمد بود. اعدام مه آفرید پاك كردن صورت مساله بود تا بحث به جاهای باریك تر كشیده نشود .چرا جلسات دادگاه غیر علنی برگزار می شد و همه مردم در جریان جزئیات آن قرار نگرفتند...

نیازمندی ها