مدیر حوزه های علمیه خوزستان:

مراکز تخصصی حوزه علمیه کم است

شما هر روز چقدر بابت خرید روزنامه پول می پردازید؟ چند تا روزنامه را می توانید بخرید؟ چند تا از آن روزنامه ها را فرصت می کنید، بخوانید؟ بیشتر مشتری کدام روزنامه هستید؟ اگر از شما بپرسند آیا دلتان می خواهد بدانید روزنامه های دیگر چه نوشته اند احتمالا سرتکان می دهید و می گویید «کاشکی ممکن بود ...» ما از آرزوهای شما خبر داریم و به همین علت می خواهیم به جای تان، هر روز همه روزنامه ها را بررسی کنیم و جالب ترین خبرهای شان را برای تان دستچین کنیم و به نقل از آن روزنامه ها در ستون « یواشکی روزنامه ها» بنویسیم.
کد خبر: ۶۸۱۰۸۵
دین را از فیضیه یاد گرفتی یا انگلستان؟

تشکیل یک شورای عالی جدید در دولت

روزنامه خراسان نوشت:در حالی که بر اساس مصوبه شهریورماه سال گذشته دولت مقرر شده بود شورای هماهنگی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی متشکل از رییس جمهور (رییس شورا)، 9 وزیر، معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور، رییس کل بانک مرکزی و رییس سازمان میراث فرهنگی تشکیل شود، بر اساس تصمیم روزهای اخیر هیئت دولت مقرر شده نام این شورای هماهنگی رسما به "شورای عالی" تغییر پیدا کند.

هشدار درباره رونق استفاده از پلاک قرمزها

خراسان آورده:بر اساس بررسی های یک دستگاه نظارتی، مشخص شده علی رغم آنکه بسیاری از دستگاه های اجرایی اقدام به اعمال نظارت جدی برای مشخص شدن نحوه استفاده از خودروهای دولتی توسط کارمندان و مدیران خود می کنند اماتخلفات برخی ادارات در زمینه بهره برداری از این خودروها مشهود و قابل توجه است و حتی مشاهده شده است که برخی مدیران اجرایی، استفاده از وانت مستعمل دولتی را به خودروی سواری خود ترجیح می دهند.

نیویورک ‌تایمز: انتخابات سوریه پیروزی ایران و شکست آمریکا بود

روزنامه کیهان آورده:روزنامه نیویورک تایمز در این زمینه نوشته: شادمانی و جشن پس از انتخابات روز چهارشنبه سوریه، بار دیگر سردرگمی سیاست‌های آمریکا در قبال سوریه و خاورمیانه را نشان داد. اسد روز چهارشنبه پیروزی قاطع خود را در میان حامیانش جشن گرفت. برگزاری انتخابات در درجه اول نمایشی بود از تداوم کنترل اسد بر شهرهای مهم سوریه؛ همچنین وفاداری هوادارانش و شکست مخالفان و حامیان آنها. در مقابل اما، برای مقامات ایالات متحده چهارشنبه روز موفقیت‌آمیزی نبود، در دمشق، طرفداران اسد شادمانی می‌کردند و حتی در کشور همسایه، لبنان، جایی که جان ‌کری برای دیدار به آنجا رفته بود، آنها جشن گرفته بودند. اما این جشن و شادی، بار دیگر سرگردانی سیاست‌های آمریکا در سوریه و منطقه را به نمایش گذاشت.

نیویورک تایمز تاکید کرد: یک شب قبل از آن، رابرت فورد دیپلمات عالی‌رتبه ایالات متحده که تا همین اواخر به صورت نمادین سفیر آمریکا در امور سوریه و مجری اصلی سیاست‌های ایالات متحده در آنجا بود، در برنامه «ساعت خبر» شبکه پی‌بی‌اس گفت که به علت شکست سیاست‌های ایالات متحده در قبال سوریه و اینکه در برابر افکار عمومی او دیگر نمی‌توانسته از این سیاست‌ها دفاع کند، در ماه فوریه از مقام خود استعفا کرده است. وی اذعان کرد ایران جنگ سوریه را به جلو «می‌راند» مقامات آمریکایی از دو سال پیش سرنگونی اسد را پیش‌بینی می‌کردند.

این تحلیل با اشاره به عقب‌نشینی جان کری از مواضع قبلی خاطر نشان کرد: او در سخنان خود، این‌بار حامیان اسد را با لحنی متفاوت خطاب قرار داد. کری آنها را به خاطر به درازا کشیدن این جنگ «مشمئزکننده» ملامت کرد، ولی در عین حال افزود «من از آنها؛ از ایران، روسیه و حزب‌الله که همین جا در لبنان مستقر است، می‌خواهم که به تلاش‌های مشروع و قانونی برای پایان دادن به این جنگ بپیوندند.» بعضی از تحلیلگران این را به معنی به رسمیت شناختن نقش تمام طرف‌های درگیر در مسیر پیدا کردن راه‌حلی برای پایان جنگ تفسیر کرده‌اند. پیش از این ایالات متحده از شرکت ایران در مذاکرات صلح سوریه جلوگیری کرده بود.

خبرنگاران موفق نشدند از آقای کری سوال کنند که آیا او هم مثل آقای فورد معتقد است که سیاست ایالات متحده در سوریه شکست خورده و اینکه علیرغم توصیه‌های وزارت خارجه، آیا ایالات متحده شانس مسلح کردن شورشیان غیر بنیادگرا را از دست داده است؟ ماری هارف سخنگوی وزارت خارجه گفت آقای فورد در بیان نظرات شخصی خود به عنوان یک شهروند عادی آزاد است، البته او اذعان داشت که هیچ‌کس در وزارت خارجه از آنچه که در سوریه می‌گذرد، راضی نیست.

نیویورک تایمز می‌نویسد: در زمان آغاز اعتراضات در سال 2011 آقای فورد سفیر ایالات متحده در سوریه بود، وقتی که در همان ابتدای ناآرامی‌ها، در شهر مرکزی حماه برای معترضان سخن گفت و آنها را به قیام علیه حکومت آقای اسد تشویق کرد، نقش او به صورت جنجالی در اوضاع نابسامان سوریه برجسته شد. او برای همکاری گروه‌های مسلح با آمریکا تلاش می‌کرد.

در همین حال شورای روابط خارجی آمریکا در تحلیلی از قول مایکل یونگ تحلیلگر مسائل خاورمیانه نوشت: سیاست‌های ایران در سوریه به ثمر نشست. بشار اسد در 2 سال گذشته در موقعیت دفاع بود اما توانست با حمایت ایران و حزب‌الله و شیعیان عراق، قدرت خود را احیا کند و به حملات تقابلی به گروه‌های مسلح روی آورد. نگاه حزب‌الله به تحکیم و تقویت قدرت بشار اسد و تحکیم موقعیت حزب‌الله است. و البته که تمام این مسائل به نتیجه مشخصی خواهد رسید که افزایش قدرت ایران در منطقه است. استراتژی ایران پیچیده و چند لایه است.

بالاخره مجلس زوری می‌خواهید یا نمی‌خواهید؟!

کیهان نوشت:روزنامه‌های زنجیره‌ای افراطی و ساختارشکن به استقبال اظهارات ناطق نوری رفتند. به نوشته روزنامه اعتماد ناطق نوری گفته که چرا با انتقاد از دولت آب به آسیاب دشمن بریزیم؟

آنچه در این میان عجیب می‌نماید انتصاب عنوان اعتدال‌گرایی به اظهارات حجت‌الاسلام ناطق نوری از سوی روزنامه‌های تندرو می‌باشد. این روزنامه‌ها که از یک ستاد مدیریت می‌شوند در عین حال از اینکه ناطق در عرصه انتخابات مجلس نقش‌آفرینی کند استقبال کرده‌اند. برخلاف این ادعای فریبکارانه، روزنامه‌های زنجیره‌ای در دوره اصلاحات تندترین و تخریب‌گرانه‌ترین مواضع را علیه ناطق نوری (رئیس مجلس پنجم) داشتند مواضع اصلاح‌طلبان به هنگام مدیریت ناطق نوری این بود؛ «مجلس زوری نمی‌خوایم ناطق نوری نمی‌خوایم».

اما گویا تاکتیک افراطیون مدعی اصلاحات به سیاق فریبکاری با هاشمی، با ناطق نوری نیز عوض شده است. روزنامه زنجیره‌ای شرق روز سه‌شنبه در حالی که تیتر اول خود را به عبارت «ناطق نوری: حمله به دولت به سود آمریکاست» و «نیازی به مطرح کردن مسائل روی منبر و در رسانه‌های گروهی نیست» اختصاص داده بود،‌در گزارش خود نوشت: «علی اکبر ناطق نوری که کم کم از حصار سکوت خودخواسته بیرون آمده این بار در دیدارش با طلاب حوزه علمیه خوزستان سخنان مهم و البته صریحی را به زبان رانده که گویا می‌تواند خلأ سکوت پنج‌ساله‌اش را جبران کند رییس پیشین مجلس در این جلسه از خیلی‌ها انتقاد کرده است و از دولت روحانی حمایت. از آنها که به گفته او در منبرها به دولت حمله می‌کنند و با این کار آب به آسیاب دشمن می‌ریزند تا نحوه برخورد با جوانان در موضوع حجاب»

شرق ادامه می‌دهد: «ناطق نوری اگرچه در یک سال گذشته یعنی روی کار آمدن دولت روحانی بیشتر رسانه‌ای شده و سخن گفته اما در سال‌های بعد از 88 نه تنها سکوت پیشه کرده بود، بلکه از هرگونه پاسخگویی به انتقادات هم خودداری کرده بود. شیخ خود اعتقاد دارد که سکوتش را از شهید بهشتی وام گرفته است هنوز هم معتقد است که سکوت کرده و گفته است که «علت سکوتش مصلحتی است که در راستای تقویت نظام قایل به آن است.»

روزنامه اعتماد نیز که تا مدت‌ها تحلیل‌های شبکه دولتی بی‌بی‌سی را عینا به نام تحلیل‌های خود منتشر می‌کرد، تیتر اول خود را به «نطق صریح ناطق» و «چرا با انتقاد از دولت آب به آسیاب دشمن می‌ریزیم، اگر مسائلی وجود دارد نیاز به مطرح کردن آنها در منبر و رسانه نیست»، اختصاص داد و نوشت: «شیخ نور انتقاد دارد، انتقاد از همه چیز. از مسائل اجتماعی گرفته تا مسائل سیاسی و اخلاقی. این روزها شیخ اکبر ناطق نوری بیش از هر زمان دیگری بر طبل «اعتدال» می‌کوبد. سال‌ها بود که گله‌مند و ترجیح داده بود که سکوت کند اما حالا بنا به دغدغه‌هایش هر از چند گاهی انتقاد می‌کند و هشدار می‌دهد از تندروها بیش از هر چیز دیگری گله دارد و شاه بیت هشدارهایش در ماههای اخیر تحرکات همین تندروها بوده است.

اعتماد افزود: علی اکبر ناطق نوری این روزها با سال‌های اخیرش تفاوت‌های زیادی کرده است. حالا نه دل خوشی از اصولگرایان دارد و نه اصلاح‌طلبان. اما موضع‌گیری‌های این روزهایش که عمدتا صریح، حمایت از دولت و هشدارآمیز هستند معانی زیادی دارد. بحث بر سر آمدن یا نیامدن او به انتخابات مجلس دهم جدی است. هر چند که خودش بارها آن را تکذیب و تاکید کرده است که بنا ندارد در هیچ انتخاباتی شرکت کند اما آن گونه که از شرایط مشخص است ظاهرا ناطق نوری از آمدن به این عرصه آن قدر هم بدش نمی‌آید. او شاید تنها شخصیتی باشد که بتواند به عنوان گزینه مشترک میان اصلاح‌طلبان و اصولگرایان در نظر گرفته شود. حمایت از دولت و سکوت در حیطه نقد که آن را نوع مصلحت می‌نامد نشان می‌دهد که مشی اعتدالی ناطق حالا تفاوت‌های جدیدی پیدا کرده است و او در نظر دارد جبران سکوت سال‌های اخیر خود را بکند.»

ناطق نوری در سخنان خود گفته است: علت سکوت فعلی من مصلحتی است که در راستای تقویت نظام قایل به آن شدم. وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه «شما چندین سال قبل به عنوان لیدر جریان اصولگرایی بودید! حال چه اتفاقی روی داد که از این جریان خارج شده و وارد اصلاحات شدید؟» بیان داشت: اساسا من روش رادیکالی دو جریان اصلاحات و اصولگرایی را به هیچ وجه قبول نداشته و مخالف این گونه حرکات هستم.

حجت‌الاسلام ناطق نوری با تاکید بر اینکه تندروی‌های جریان اصلاحات به انقلاب ضربه زدند، اظهار داشت: همان گونه که من معتقد هستم تندروی‌های جریان اصلاحات به نظام و انقلاب ضربه زد. تندروهای اصولگرایان نیز انقلاب را دچار چالش‌ کرده و به آن ضربه زد.

از سوی دیگر روزنامه زنجیره‌ای آفتاب یزد نیز عکس و تیتر اول خود را به «سخنان تامل‌برانگیز ناطق، تندروی اصولگرایان به انقلاب ضربه زد» اختصاص داد. روزنامه آرمان نیز با انتخاب این تیتر که «گلایه‌های ناطق نوری؛ چرا با انتقاد از دولت آب به آسیاب دشمن می‌ریزید، نوشت: «حجت‌الاسلام ناطق نوری ظاهرا در حال تغییر تصمیم خود است. او نمی‌خواست خود را وارد فضای سیاسی کشور کند و ترجیح داد در مقام یکی از بزرگان تصمیم‌گیر در کنار افرادی مانند سیدمحمد خاتمی قرار گیرد. به هر حال آنچه در سال‌های قبل از سوی تندروها به او روا شد، آن چنان سهل نبود که بخواهد به نقش خود به عنوان رهبر یک گروه سیاسی ادامه دهد. او ریشه در اصولگرایی دارد اما با آغوش باز پذیرای اصلاح‌طلبان هم هست و بارها عنوان کرده که آرامش کشور برای او در صدر همه موضوعات سیاسی و جناحی قرار دارد.

یادآور می‌شود ناطق نوری در انتخابات ریاست جمهوری سال 1376 رقیب خاتمی بود. در آن زمان اصلاح‌طلبان چنین القا کردند که تقلب به نفع ناطق و به ضرر خاتمی در جریان است. هاشمی رفسنجانی هم- که دو سال بعد چوب اعتماد و ائتلاف با اصلاح‌طلبان را در انتخابات مجلس ششم با دریافت برچسب عالیجناب سرخپوش فتنه‌های زنجیره‌ای و آقاسی از راهیابی به مجلس بازماند در خطبه‌های نمازجمعه نسبت به تقلب هشدار داد که عملا به نفع خاتمی و به ضرر ناطق رقم خورد طنز هشدار هاشمی درباره تقلب این بود که هاشمی رئیس دولت بود و وزارت کشور او انتخابات را برگزار می‌کرد!

عدم پیروزی در انتخابات دوم خرداد 76 در حالی که تا چند روز قبل از آن تصور می‌شد ناطق نوری برنده انتخابات است، شوک بزرگی برای وی بود 2سال بعد، ریاست مجلس به کروبی رسید و همزمان جریان اصولگرا چندان اقبالی به ناطق نشان ندادند. در این روند ناطق نوری اعلام بازنشستگی و کناره‌گیری از سیاست کرد. با این حال او طی سال‌های اخیر مواضعی اتخاذ کرده که غالبا زیر دندان طمع اصلاح‌طلبان خوش آمده است. وی در آخرین انتخابات ریاست جمهوری (خرداد 92) در حمایت از حسن روحانی با اصلاح‌طلبان، خاتمی و هاشمی همراه شد و به افراطیونی پیوست که روزگاری سایه او را با تیر می‌زدند اما اکنون از او به عنوان شیخ اعتدال و شیخ نور یاد می‌کنند. آیا آنها تغییر کرده‌اند یا در این طرف اتفاقی رخ داده است؟ اصلاح‌طلبان به عنوان یک تاکتیک مایلند با جذب برخی چهره‌ها، به اختلاف در میان اصولگرایان دامن بزنند.

ناطق نوری اخیرا گفته که «متاسفانه پیش‌کسوتان را خیلی زود فراموش می‌کنیم و نه چپ و نه راست هیچ کدام قاعده‌بازی را نمی‌دانیم.»

بی‌آبرویی تازه برای احمد شهید حمایت از مفسد 3 هزار میلیارد تومانی

روزنامه کیهان نوشت:پس از برخی شبه روشنفکران حامی فتنه سبز، احمد شهید گزارشگر حقوق بشر سازمان ملل نیز به جمع مخالفان اعدام مه‌آفرید خسروی متهم اول فساد 3‌هزار میلیارد تومانی پیوست.

احمد شهید در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن غلامرضا خسروی عضو سازمان تروریستی منافقین (به اتهام محاربه و جاسوسی)، مدعی شد مبارزه علیه فساد به هیچ روی نمی‌تواند اعدام فرد را به اتهام دست داشتن در اختلاس توجیه کند.

این مزدور سریلانکایی سازمان سیا مدعی شده که در محاکمه مفسد 3 هزار میلیارد تومانی عدالت و شفافیت رعایت نشده است. احمد شهید می‌گوید مجازات فردی که در اختلاس دست داشته اعدام نیست.

مه‌آفرید خسروی به اتهام افساد فی‌الارض از طریق شرکت در اخلال نظام اقتصادی کشور با تبانی و فساد در شبکه بانکی و توسل به روش‌های متقلبانه و مجرمانه و اخذ میلیاردها تومان وجوه غیر قانونی و شرکت در پولشویی و پرداخت رشوه اعدام شد.

پیش از این شبه روشنفکرانی نظیر زیباکلام، خسروی را کارآفرین نابغه لقب داده و قوه قضائیه را زیر سؤال برده بودند. همچنین برخی شبه روشنفکران نظیر محمدملکی، فریبرز رئیسی دانا، اصغر فرهادی، نسرین ستوده، بابک احمدی و... که از حامیان فتنه سبز بودند، اعدام خسروی را نقض حقوق بشر جا زده بودند.

حمایت کسانی چون احمد شهید از مفسدان سیاسی و اقتصادی در ایران در حالی است که این طیف به هنگام تحرکات تروریست‌ها علیه ملت ایران مهر سکوت برلب می‌زنند.

توافق ژنو اجرا نشد حتی در حد فروش قطعات هواپیما

کیهان نوشت:دولت آمریکا با نقض یکی دیگر از بندهای توافق ژنو، شرکت هواپیمایی فوکر را به خاطر فروش قطعات هواپیما به ایران 21 میلیون دلار جریمه کرد.

بر اساس توافق ژنو گروه 5+1 در مقابل اقدامات ایران، اقداماتی را در پیش می‌گیرد که از جمله آنها «صدور مجوز برای تامین قطعات یدکی لازم برای تامین امنیت پروازهای غیر نظامی در ایران و خدمات مرتبط با آن» می‌باشد.

برخلاف این تعهد دولت آمریکا شرکت هواپیمایی هلندی فوکر را به خاطر فروش قطعات هواپیما به ایران و سودان و نقض تحریم‌های واشنگتن علیه این دو کشور، مبلغ 21 میلیون دلار جریمه کرد.

در بیانیه وزارت خزانه‌داری ایالات متحده در این باره آمده است: «شرکت فوکر با صادرات غیرقانونی قطعات یدکی هواپیما به کشورهای نامبرده [ایران و سودان] آشکارا قوانین کیفری ایالات متحده را نقض کردند و هیچ‌گاه با این فعالیت غیرقانونی مدارا نخواهد شد.»

شرکت هواپیمایی فوکر در حالی 21 میلیون دلار جریمه به ایالات متحده می‌پردازد که هم‌اکنون پرونده بانک فرانسوی بی‌ان‌پی پاریبا به محل مناقشه میان اروپا و آمریکا تبدیل شده است. این بانک فرانسوی نیز متهم به نقض تحریم‌های آمریکا علیه کشورهایی مانند ایران و کوبا است، اما جریمه‌ای که دستگاه قضایی ایالات متحده برای آن در نظر گرفته حدود 10 میلیارد دلار عنوان شده است.

وزیر خارجه فرانسه هشدار داده است که چنین جریمه‌ای بر اقتصاد این کشور و اروپا تاثیر منفی خواهد گذاشت و از این رو خواستار مداخله باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا، شده است، اما اوباما می‌گوید که در این پرونده قضایی نمی‌تواند دخالت کند.

در همین زمینه معاون عملیات پرواز شرکت هواپیمایی آسمان گفت: برداشته شدن تحریم از برخی قطعات هواپیما‌ها در توافقنامه ژنو تنها به یک شوخی شباهت دارد و غربی‌ها هیچ‌گونه همکاری در فروش قطعات اصلی هواپیما با شرکت‌های هواپیمایی ایران ندارند.

«علی رضا مرتضی‌زاده» در نشستی با خبرنگاران در فرودگاه زاهدان گفت: شرایط غربی‌ها تنها هواپیماهای ساخت پایین‌تر از سال 1975 است و بالاتر از آن را شامل نمی‌شود در صورتی که بیشتر هواپیماهای ایران بالاتر از این تاریخ است.

گفتنی است پیش از این روزنامه فایننشال تایمز ضمن مصاحبه‌ای با اکبر ترکان مشاور ارشد رئیس‌جمهور از قول وی نوشته بود: ایران تاکنون نتوانسته به همه 4/2 میلیارد دلار درآمد نفتی بلوکه شده‌ای که قرار بود طبق توافق ژنو آزاد شود، دسترسی پیدا کند. ترکان می‌گوید ما توانسته‌ایم کمتر از 50 درصد این مبلغ را برداشت کنیم.

آمریکا همچنین در دوره اجرای توافق ژنو برخلاف تعهد، بارها تحریم‌ها را به شرکت‌های جدید توسعه داد.

دین را از فیضیه بیاد گرفتی یا انگلستان؟

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت:آیت‌الله مصباح یزدی در جمع کاروانیان پیاده عازم حرم امام خمینی در پاسخ به سخنان اخیر دکتر حسن روحانی که گفته بود برخی دچار توهم هستند و مدام غصه دین مردم را می‌خورند درحالی که نه دین را می‌شناسند و نه آخرت را، گفت: حتی برخی از افراد عمامه به سر که دارای مسئولیت هستند، در واکنش به اجتماع مردم درخصوص بدحجابی و نگرانی علما از وضع دین و فرهنگ و تجمع روحانیت در فیضیه، آن‌ها را کسانی معرفی می‌کنند که اسلام را نشناخته‌اند و آن‌ها را متهم به توهم می‌کنند. آقای مصباح افزود: باید از وی پرسید مگر خود تو دینت را از کجا یاد گرفته‌ای؟ از فیضیه یا از انگلستان؟

توزیع شبنامه«چه داده‌ایم و چه گرفته ایم»

جمهوری اسلامی آورده: در حاشیه راهپیمایی سالگرد قیام خونین مردم قم در15 خرداد 42 شب نامه‌ای در اطراف حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) با عنوان "توقف نامه، چه داده‌ایم و چه گرفته ایم" توزیع شد. به گزارش ایرنا، این شب نامه که در آن به تیم مذاکره کننده حمله شده است، بدون محدودیت و واکنش مسئولان توزیع شد. متن این شب نامه حاوی یک نظرسنجی است که از مخاطبان خواسته است پاسخ "بله" یا "خیر" به پرسش "آیا به نظر شما در توافق ژنو از منافع ملی ایران حراست شده است؟" را به سامانه معرفی شده ارسال کنند. شب نامه با طرح این پرسش آغاز شده است که "آیا حمایت رهبری از تیم مذاکره کننده دولت، به معنای رضایت ایشان از توافق ژنو است؟"، سپس پاسخ داده است: "حمایت عمومی رهبری از همه دولت‌ها بوده است." این شب نامه همچنین اضافه کرده است: "تشکر رهبری خطاب به دولت در بحث هسته‌ای نیز مطلق نیست."

اخلالگران سخنرانی رویس جمهور موفق نشدند

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت:تعداد معدودی از شرکت کنندگان در مراسم سالگرد ارتحال امام(ره) که قصد اخلال در سخنرانی رئیس‌جمهور را داشتند، موفق به تسری شعارهای معنادار خود به جمعیت نشدند. به گزارش "انتخاب"، آقای روحانی رئیس‌جمهور که درحال سخن گفتن از دیپلمات‌ها و مذاکره کنندگان ایران در مذاکرات هسته‌ای و حفظ حقوق هسته‌ای کشور بود با شعار عده‌ای مواجه شد که می‌گفتند "انرژی هسته‌ای حق مسلم ماست" و سعی کردند در سخنان رئیس‌جمهور خلل کنند، اما روحانی پس از وقفه‌ای کوتاه، در مواجهه با شعارهای این افراد که قطع نمی‌شد، صدای خود را بالاتر برد و گفت: بی‌تردید انرژی هسته‌ای حق مسلم است، بی‌تردید صلح و ثبات حق مسلم است، بی‌تردید پیشرفت و توسعه حق مسلم ماست، بی‌تردید علم و دانش حق مسلم ماست، بی‌تردید نفوذ در منطقه و جهان حق مسلم ماست و بی‌تردید وحدت و اتحاد و برادری حق مسلم ملت ایران است. وی افزود: "مردم ما مطمئن باشند در مسیر تدبیر، اعتدال و امید این ملت بزرگ به تمام اهداف خود دست پیدا خواهد کرد." مردم حاضر در حرم امام، سخنان رئیس‌جمهور را با شعار "الله اکبر" تأیید کردند و اخلالگران را ناکام نمودند.

بر این اساس تعدادی از حاضران در مراسم شب 14 خرداد در حرم امام خمینی که توانسته بودند در حمایت از آقای روحانی با شعارهای "الله اکبر" از رئیس‌جمهور حمایت کنند و اخلالگران را ناکام نمایند، بعد از پایان مراسم، بازداشت و بعد از ساعاتی بازجوئی کتبی و دریافت مشخصات از آنان، آزاد شدند. شاهدان عینی گفتند: بازداشت کنندگان لباس شخصی برتن داشتند و داخل مینی بوس بودند. همین گزارش حاکی است یک جانباز هم که به دستگیری این افراد توسط لباس شخصی‌ها اعتراض کرده بود بازداشت شد.

12 میلیون مرد در ایران کار نمی‌کنند!

روزنامه قدس نوشت: بررسی آمارهای مربوط به اشتغال و بیکاری کشور در فاصله سالهای 84 تا 92 نشان می‌دهد که در انتهای این دوره 11 میلیون و 700 هزارنفر مرد با وجود قرار داشتن در سن کار تأثیری در اقتصاد و جریان تولید کشور نداشته و به عبارت ساده‌تر، بیکار هستند.

جنگنده روس بالای هواپیمای آمریکا

روزنامه قدس به نقل از سایت مشرق نوشت: یک فروند جنگنده سوخوی 27 روسیه در اقدامی بی‌سابقه بالای یکی از هواپیماهای جاسوسی آمریکا از نوع RC-135U پرواز کرد. خبرگزاری‌های آمریکایی این رویداد را خطرناکترین ماجرا بین آمریکا و روسیه از ده‌ها سال قبل تاکنون توصیف کردند. هواپیمای جاسوسی آمریکایی در حد فاصل بین روسیه و ژاپن پرواز می کرد.

تکذیب یک خبر

روزنامه قدس از قول سایت فرارو آورده: در پی انتشار مطلبی غیرواقعی با عنوان «کتک‌کاری محافظان حسن روحانی در بیمارستان محل بستری «آیت‌ا... مهدوی کنی» در یکی از سایتهای خبری، یک منبع آگاه در ریاست جمهوری موضوع مطرح شده را کاملاً بی اساس دانست

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
۰
۰
دین را هرجایی میشه آموخت، هدف دین ، برابری- عدالت- صلح ودوستی ووووو... است، كه متاسفانه این روزا جزء اسم ، چیزی از دین نموند
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها