افخم: « بغداد هنوز درخواست کمک نکرده است»

ایران واگذاری 130 هواپیما به عراق را تکذیب کرد

مرضیه افخم سخنگوی وزارت امورخارجه کشورمان، اظهارات سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا در مورد وضع حقوق بشر در کشورمان به بهانه اعدام یک عضو گروهک تروریستی منافقین را رد و تصریح کرد: عدم روشنگری درمورد جنایت‌های ضدحقوق بشری در زندان‌های سری آمریکا در اروپا، بی‌مجازات گذاشتن مرتکبان جنایت‌های ضدحقوق بشری در زندان‌های ابوغریب و بگرام، اعمال تحریم‌های ضد حقوق بشری علیه دیگران و شعله‌ور کردن آتش جنگ درسال‌های گذشته، همه مواردی است که جایی برای اظهارنظر آمریکا در مورد وضع حقوق بشر در دیگر کشورها نمی‌گذارد.
کد خبر: ۶۸۱۰۸۳
واکنش افخم به ادعاهای حقوق بشری

تحریم‌ها دامن فرانسه و هلند را گرفت

وزارت خزانه‌داری ایالات متحده آمریکا شرکت هواپیمایی هلندی فوکر را به دلیل فروش قطعات هواپیما به‌ایران و سودان و نقض تحریم‌های آمریکا، جریمه کرد. این شرکت به پرداخت ۲۱ میلیون دلار جریمه محکوم شده است.

چنانچه دویچه‌وله نوشته، بانک فرانسوی «ب ان پ پاری‌با» به دلیل نقض تحریم‌های مصوب آمریکا علیه ایران، سوریه، کوبا و سودان قرار است به پرداخت جریمه‌ 10 میلیارد دلاری محکوم شود.

در همین حال باراک اوباما تحریم‌های نفتی علیه ایران را تمدید و با این حال سخنگوی کاخ سفید اعلام کرده که تلاش برای کاهش بیشتر خرید نفت خام ایران برای شش ماه دوران توافق ژنو تعلیق شده است.

ارائه مدارک مستند جنجالی به دادستانی

الهام امین‌زاده، معاون حقوقی رئیس‌جمهور گفت: دادستانی کل کشور درباره مستند «من روحانی هستم» مدارکی را از دفتر نهاد ریاست‌جمهوری و معاونت حقوقی رئیس‌جمهور دریافت کرده است.

وی درباره اظهارات سخنگوی دستگاه قضا مبنی بر این‌که دولت پیرامون مستند من روحانی هستم تا حالا گزارشی را به این قوه ارائه نداده، به باشگاه خبرنگاران گفت: دادستان کل کشور تمامی مدارک و مبانی که به نظر ریاست‌جمهوری در این مستند خلاف واقع بوده و درباره این‌که تاریخ در این مستند بدرستی بیان نشده به‌دادستانی کل کشور ارائه کرده است.

وی تصریح کرد: وقتی دادستانی کشور در حال رسیدگی به این موضوع است انتظار می‌رود که این پرونده مورد بررسی دقیق قرار گیرد.

تسریع در توافق به دلیل بازنشستگی

پایگاه تحلیلی المانیتور با اشاره به بازنشستگی اشتون و ویلیام برنز، دو مقام کلیدی غرب در مذاکرات هسته‌ای ایران و انتخابات آینده کنگره آمریکا در پاییز امسال، پیش‌بینی کرد که این تغییرات می‌تواند دستیابی به توافق جامع هسته‌ای و اجرای آن را تسریع کند.

به گزارش ایرنا، باربارا اسلاوین، کارشناس ارشد اندیشکده آمریکایی شورای آتلانتیک، نوشته که پیروزی احتمالی جمهوریخواهان در انتخابات کنگره، توافق نهایی هسته‌ای با ایران را دچار نوعی اضطرار کرده است.

الهام: از احمدی‌نژاد بپرسید

محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهور پیشین کشورمان در شب چهاردهم خرداد در مشهد سخنرانی کرد و گفت: این خادم کوچک ملت، تا آخر در خدمت ملت بزرگ، انقلاب و جمهوری اسلامی و همه ارزش‌ها و اصول آن خواهم بود.

همچنین غلامحسین الهام که در این سخنرانی همراه احمدی‌نژاد بود، در حاشیه برنامه دیگری، در پاسخ به پرسشی درباره حضور احمدی‌نژاد در انتخابات گفت: هنوز وقت انتخابات نیست که درباره آن صحبت شود، باید در مورد برنامه‌های آقای احمدی‌نژاد از خودش سوال کنید.

بازی برد ـ برد یعنی چه؟

راهپیمایی 15خرداد قم امسال با حاشیه‌های هسته‌ای همراه بود. از یک‌سو گفته شد که در جریان این راهپیمایی شب‌نامه‌ای در انتقاد از مذاکرات هسته‌ای توزیع شده و از سوی دیگر محسنی‌اژه‌ای، سخنران اجتماع راهپیمایان در حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به راهبرد دولت در گفت‌وگوهای هسته‌ای گفت: این بازی برد - برد که می‌گویند یعنی چه؟ چرا توضیح نمی‌دهید که برد ـ برد به معنای چیست و چگونه می‌خواهید ما برد کنیم و آمریکا هم برد کند؟ سخنگوی دستگاه قضا با اشاره به طرح مباحثی درباره دین دولتی، گفت: اگر یک عالم، روحانی و امام‌جمعه‌ای به فکر دین مردم باشد باید آن را به سخره بگیریم؟

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها