باید جور استقلال و سپاهان را هم بکشیم

منصوریان: هیچ پشت‌پرده‌ای در نفت وجود ندارد

کد خبر: ۶۸۰۷۳۸
منصوریان: هیچ پشت‌پرده‌ای در نفت وجود ندارد


سرمربی جدید تیم نفت تهران می‌گوید هدفش ادامه دادن راه یحیی گل محمدی در این تیم است.

به گزارش جام جم ورزشی علیرضا منصوریان، سرمربی جدید تیم نفت تهران در گفت‌وگو با سایت این باشگاه درباره وضعیت این تیم در لیگ چهاردهم صحبت کرده است.

متن این گفت‌وگو در زیر آمده است:

* چطور شد که هدایت تیم نفت تهران را برای کار انتخاب کردید؟

- فعالیت موفق در هر باشگاهی مستلزم وجود بسترهای لازم و شرایطی مساعد است. مواردی همچون فضای آرام، مدیریت قوی و امکانات فوق العاده از جمله مزیتهای باشگاه نفت تهران است که هر مربی آرزوی فعالیت در چنین فضاهایی را دارد.

* در تیم نفت چه اهدافی را دنبال می کنید؟

- قطعاً نخستین هدف من موفقیت در لیگ برتر و حفظ جایگاه سومی سال گذشته است. یحیی گل محمدی یکی از بهترین دوستان من است و امسال قصد دارم ادامه دهندۀ راه یحیی در نفت تهران باشم. هدف بعدی من حضور موفق در لیگ قهرمانان آسیاست. در جام حذفی هم با اتکاء به بازیکنان جوانی که در اختیار داریم، شانس زیادی برای موفقیت خواهیم داشت. بسیار خوشحالم که این دیدگاه مدیریت باشگاه نیز با اهداف من کاملاً همسو است و ما از این لحاظ با یکدیگر تفاهم کامل داریم.

* به مزیت‌های باشگاه نفت اشاره کردید. در این خصوص بیشتر توضیح دهید.

- ببینید، من تا سال گذشته تیم سپاهان را به دلیل ساختار قوی و منسجمی که دارد تحسین می کردم اما امسال که تیم نفت و امکانات و سبک مدیریتی آن را دیدم، نظرم به کلی تغییر کرد. تمام اعضای هیأت مدیره این باشگاه، افرادی صادق، رو راست و شفاف هستند. در تیم نفت تهران هیچ پشت پرده‌ای وجود ندارد و همه چیز روی میز قرار دارد و زیر میز هیچ خبری نیست. نفت تهران واقعاً یک باشگاه نمونه و حرفه ای است.

* آیا مدیران نفت تهران از شما جایگاه خاص و مشخصی را خواسته‌اند؟

- خیر، در این خصوص هیچ فشاری روی کادرفنی نیست اما همانطور که گفتم، مهمترین چیز برای من حفظ اعتبارم نسبت به جایگاه سال قبل تیم نفت تهران در جدول رده بندی است. ضمن اینکه ما در شرایطی به رقابتهای آسیایی می رویم که تیم‌هایی مثل سپاهان و استقلال حضور ندارند و این کار ما را به شدت سخت و مسئولیتمان را سنگین‌تر می‌کند چرا که باید به عنوان نماینده کشورمان، جور این دو تیم را هم به دوش بکشیم.

* قرارداد شما با تیم نفت تهران چندساله است؟

- قرارداد من دوساله است اما سیاست کلی من ایجاد یک ساختار منظم خواهد بود؛ ساختاری که بتوانیم پایه های تیم را با جوانان بسازیم. به دنبال جذب ستاره ها و بازیکنان میلیاردی نبوده و فقط عاشق کار با جوانان هستم و بس! در ضمن یکی از سیاستهای اصلی من نیز حفظ ستاره های فعلی تیم خواهد بود.

* تحویل گرفتن تیم سوم جدول، ریسک بزرگی نبود؟

- چرا خیلی سخت است اما من عاشق چنین چالشهایی هستم. وقتی پای در عرصۀ مربیگری می گذاری، باید ریسک آن را هم بپذیری و این جزو زیبایی‌ها و جذابیت‌های فوتبال است. ضمن این که یکی از اولین برنامه‌های من این خواهد بود که بازیکنان تیم را از باد مقام سومیِ سال قبل بیرون بیاورم.

* چه قدر به جوانگرایی دست خواهید زد؟

- باید عرض کنم امسال هم دقیقاً مطابق افکار یحیی و سیاستهای باشگاه نفت تهران پیش خواهیم رفت. تیم ما نه مُسِن خواهد بود و نه بیش از حد جوان. هفتاد درصد تیم را حفظ خواهیم کرد و خواهیم کوشید تا از تیم امید و جوانان نیز نهایت استفاده را ببریم. از اینجا به همۀ فوتبالیستهای جوان اعلام می کنم که تیم نفت تهران بهترین بستر برای ارائۀ استعدادها و توانمندیهای شماست.

* پس برای استفاده از بازیکنان رده های سنی پایین هم برنامه دارید.

- صد در صد. خود من شخصاً و به طور مستقیم آکادمی تیم نفت را زیرنظر خواهم داشت و دوست دارم تجربۀ موفق خود در آکادمی استقلال را در تیم نفت هم پیاده کنم.

* همکاران شما در کادرفنی چه کسانی خواهند بود؟

- ترکیب سال گذشته کادرفنی دست نخواهد خورد و فقط یک دستیار اول به کادرفنی اضافه خواهیم کرد.

* شما تجربه کار با سرمربی تیم ملی را نیز دارید. این تجربه چه قدر به شما کمک خواهد کرد؟

- من سی و شش ماه با کارلوس کروش کار کردم. اگر هر ماه یک چیز جدید از او یاد گرفته باشم، کلی مطالب از او آموخته ام که قطعاً در دوران مربیگری ام به کار خواهد آمد. یکی از مهمترین آموزه هایم از کی روش این است که "وقتی در زندگی هدف داشته باشی، باید برای دستیابی به آن هدف، آمادگی شنیدن هر حرفی را داشته باشی".

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها