رییس سازمان مدیریت بحران شهر تهران با اشاره به اینکه توفان پایتخت ۵ میلیارد تومان خسارت برجا گذاشت، گفت: میزان خسارتی که به شهروندان وارد شده را به ستاد مدیریت بحران استانداری تهران اعلام می‌کنیم چرا که خسارت‌های ناشی از حوادث غیرمترقبه را دولت جبران می‌کند.
کد خبر: ۶۸۰۷۲۱
خسارت ۵ میلیارد تومانی توفان در تهران

احمد صادقی با اشاره به اینکه تهران از حالت آماده باش در آمده است، گفت: بر اساس اعلام هواشناسی هشدارها برای توفان احتمالی تمام شده است و مشکل خاصی در روزهای آینده نخواهیم داشت و از وضعیت آماده‌باش درآمده‌ایم.

وی درباره خسارت‌هایی که در توفان روز دوشنبه به شهر تهران وارد شد، افزود: برآورد ما از میزان خسارت‌ها 5 میلیارد تومان است و مقرر شده میزان خسارتی که به شهروندان وارد شده را به ستاد مدیریت بحران استانداری تهران اعلام کنیم چرا که خسارت‌های ناشی از حوادث غیرمترقبه را دولت باید پرداخت کند و با همکاری شهرداری این خسارت‌ها پرداخت می‌شود.

رییس سازمان مدیریت بحران شهر تهران با اشاره به قصور سازمان هواشناسی در اعلام به موقع توفان، گفت: این بحران تجربه جدیدی برای هواشناسی بود تا سیستم خود را به روز کند. سازمان مدیریت بحران شهر تهران نیز نامه‌ای به سازمان هواشناسی داده تا نواقص را اعلام کرده و شهرداری تهران نیز این آمادگی را دارد برای رفع نواقص کمک کند.

توفان دوشنبه در تهران 5 کشته بر جای گذاشت و مرگ‌های رخ داده ناشی از سقوط درخت در ملک شخصی، سقوط قاب بتن ساختمان، سقوط آلاچیق فایبرگلاس در میدان امام حسین(ع)، ماندن در زیر آوار دیوار دورچین ساختمان و سقوط از طبقه پنجم ساختمان بوده است.

همچنین 81 نفر از شهروندان نیز مجروح شدند که علت آن 4مورد تصادف ماشین، 24 موردضربه و جراحت(تروما)، 19 مورد آسیب مغزی و 34 مورد ناشی از سایر موارد گزارش شده است.

شکسته شدن 2‌هزار و 554 اصله درخت، 109 مورد سقوط تابلو،35 مورد سقوط داربست ، 8 مورد شکستگی تیر برق و 39 مورد پارگی و قطع کابل برق فشار متوسط و ضعیف ثبت شده که 19 مورد پست برق از مدار خارج و هزار و 128 مورد خاموشی رخ داده، همچنین به 128 خورد و آسیب وارد شده است.(فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
حمیدرضا نصرتی
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۷
۰
۰
بنام ایران
امیدوارم آماده نبودن وعقب افتادگی از تكنولوژی روز ما را در خصوص پیش بینی این نوع حوادث، عده ای آن را به حساب عذاب خداوندی نگیرند.
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها