برای حفظ سلامتتان به دویدن روی آورده‌اید؟

6 اشتباه دونده‌های تازه کار

دویدن یکی از راههای عالی و ارزان برای روی فرم ماندن و داشتن بدنی سالم است؛ اما معمولا کسانی که تازه شروع به دویدن می‌کنند، ندانسته مرتکب چند اشتباه متداول می‌شوند که در این نوشتار به برخی از آنها اشاره شده است. با عمل به آنها می‌توانید سلامت خود را نیز بیش از پیش حفظ کنید.
کد خبر: ۶۸۰۵۹۰
6 اشتباه دونده‌های تازه کار

جام جم سرا:

به نقل از «سی ان ان»، برخی از این اشتباهات به قرار زیرند:

1. ره صدساله را یک شبه رفتن. زیاد دویدن خیلی هیجان انگیز است اما وقتی تازه شروع کرده اید، باید کم کم مسافت و تعداد کورس های سریعی که می دوید را زیاد کنید. از اول کار به خودتان فشار نیاورید. این یکی از بزرگ ترین اشتباهات است. خیلی از کارشناسان توصیه می کنند مسافتی را که می دوید، هر هفته بیش از 10 درصد زیاد نکنید.

2. تازه کارها فکر می کنند باید تقریبا هر روز بدوند تا مثلا وزن کم کنند اما خیلی مهم است که بین روزهای دویدن، حتما استراحت کنید.


3. دویدن ورزش کم خرجی است اما داشتن یک جفت کتانی مناسب (بر اساس بودجه ای که دارید) اهمیت زیادی دارد.


4. فقط دویدن کار درستی نیست چون به یک سری عضله خاص فشار می آورد و می تواند باعث مصدومیت شود. باید حرکات ورزشی و نرمش های دیگری هم انجام دهید تا بقیه ماهیچه های بدن تان تقویت شوند.


5. ممکن است موقع دویدن خسته و اذیت شوید، اما هرگز وقتی درد دارید، ندوید. اول درد را مداوا کنید و بعد دویدن را ادامه دهید چون در غیر این صورت، ممکن است مدتی خانه نشین شوید.


6. وقتی تازه ورزش را شروع کرده اید، هیچ وقت خودتان را با بقیه مقایسه نکنید چون ممکن است به خودتان زیادی فشار بیاورید و نتیجه نگیرید. به یاد داشته باشید، هر دونده ای که مسافت زیادی را طی می کند، یک روز مثل شما تازه کار بوده است.(سلامانه)

Share

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
آشوری
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۵
۰
۰
چند مورد دیگر .1-برای خود ركورد داشته باشید (زمانی یا تعداد) 2-اگر میتوانید از موسیقی بهره بگیرید 3-درهنگام ورزش از خاطرات خوش ویا آرزوهای خود فكر كنید تا بهتر بتوانید ورزش را بتنهائی انجام دهید حتی وسایل ورزشی ثابت مثل دوچرخه و....البته اینها بعلاوه 6 نكته اول.با تشكر

نیازمندی ها