پس از یک هفته برگزاری، سی و یکمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران، شامگاه گذشته با حضور علی لاریجانی، ‌رئیس مجلس شورای اسلامی در شرایطی به کار خود پایان داد که در هر دو رشته قرائت و حفظ قرآن کریم، نمایندگان کشورمان موفق شدند رتبه‌های نخست را به خود اختصاص دهند.
کد خبر: ۶۸۰۲۸۶

با پایان یافتن رقابت‌های مرحله نهایی سی‌ و ‌یکمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران، رتبه اول این مسابقات در هر دو رشته قرائت و حفظ به نمایندگان ایران رسید.

مرحله فینال سی و یکمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران، با رقابت شش فینالیست در رشته قرائت و پنج فینالیست در رشته حفظ برگزار شد که با پایان یافتن این رقابت‌ها، رتبه نخست در هر رشته نصیب نمایندگان جمهوری اسلامی ایران شد.

جعفر فردی، قاری بین‌المللی قرآن کریم و نفر دوم مسابقات قرآن مالزی، توانست مقام نخست این دوره از رقابت‌ها را کسب کند. بهزاد هژبری، نماینده جمهوری اسلامی ایران در رشته حفظ کل قرآن نیز مقام اول مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران را به دست آورد. نفرات اول این دوره از مسابقات یک جلد کلام‌الله مجید، لوح سپاس، تندیس و مبلغ 360 میلیون ریال دریافت کردند.

در بخش قرائت پس از نماینده ایران،‌ محمد عسگر از فیلیپین جایزه نفر دوم را به ارزش 270 میلیون ریال دریافت کرد و محمود محمد یوسف ابراهیم از کشور مصر هم سوم شد که جایزه او هم 210 میلیون ریال بود. سیدثمرالدین صمداف از تاجیکستان و محمد رمضان عیدی بینده از تانزانیا هم رتبه‌های بعدی بخش قرائت را به خود اختصاص دادند.

اما در رشته حفظ کل قرآن کریم هم به ترتیب بهزاد هژبری از ایران، عبدالقادر عبدالعزیز احمد عبدالعزیز از مصر، مطیع الله مطمئن از افغانستان، محمد لطفی سلیمان از اندونزی و هارون مامادو حسن از نیجر نفرات اول تا پنجم شدند.

سی‌و ‌یکمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران طی روزهای پنجم تا سیزدهم خرداد با حضور نمایندگان بیش از 70 کشور در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها