یک متخصص کودکان، ماساژ نوزاد را بهترین راهکار آرامش و رشد مغزی نوزاد عنوان کرد و گفت: تولید شیر مادر با ماساژ نوزاد افزایش می‌یابد.
کد خبر: ۶۸۰۲۴۵

دکتر هاله پیروی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به این‌که ماساژ کودک اعتماد به نفس و اطمینان را در انجام وظایف والدین بالا می‌برد، افزود: استفاده از این روش مهارت‌های والدین در امر مراقبت از نوزاد را افزایش داده و تقویت می‌کند و سبب اعتباربخشی نقش والدین می‌شود. همچنین ماساژ نوزاد به ترشح هورمون پرولاکتین از هیپوفیز مادر و ترشح شیر کمک می‌کند و سبب پرورش و ارتقای حس مادرانه می‌شود.

وی تاکید کرد: اثرات ماساژ، مختص نوزادان سالم نیست بلکه در نوزادان کم وزن و زودرس که به مراقبت و اهمیت بیشتری نیاز دارند نیز سودمند است. نوزادان کم وزن به علت شرایط خاص و بستری بودن در بخش‌های مراقبت‌های ویژه، دچار محرومیت از لمس و حس مادری می‌شوند، ولی با لمس و ماساژ این کمبود جبران می‌شود. ماساژ نوزاد ناراحتی و درد ناشی از دندان درآوردن و تجمع گاز در روده‌ها و دردها را تسکین می‌دهد که این امر با تقویت عضلات اطراف دهان و تحریک سیستم گوارشی و از طرفی تحریک اشتها، وزن‌گیری را سرعت می‌بخشد.

درمان شکستگی ترقوه جراحی نیست

یک متخصص طب فیزیکی گفت: درمان شکستگی استخوان ترقوه در ناحیه سر شانه به علت آن که قابل گچ گرفتن نیست، نیاز به عمل جراحی ندارد.

دکتر بهروز توانا در گفت‌و‌گو با جام‌جم افزود: فقط زمانی که شکستگی در این ناحیه به دنبال ضربه و تصادفات شدید در حدی باشد که استخوان ترقوه از بافت نرم زیرش کاملا جدا شده باشد به دلیل آن‌که احتمال آسیب دیدگی ریه‌ها نیز وجود دارد، چاره‌ای جز جراحی نخواهد بود. در واقع به دنبال وقوع ترک در استخوان ترقوه موثر‌ترین درمان بانداژ کردن دست به ناحیه جلویی قفسه سینه به مدت سه هفته است تا استخوان این ناحیه طی این مدت، فرصت جوش خوردن داشته باشد.

وی تاکید کرد: به بیان دیگر درمان نوع شکستگی از طریق آویزان کردن ساعد به گردن و بستن بازو به تنه ممکن است که بانداژ نامیده می‌شود و بیمار فقط طی دوره سه هفته‌ای درمان می‌تواند برای کاهش درد از مسکن استفده کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها