تنها 10 روز به آغاز رقابت های جام جهانی 2014 برزیل باقی مانده است.
کد خبر: ۶۸۰۰۷۶
فرانسه در خطر از دست دادن ریبری

سایت جام جم ورزشی - جدیدترین اخبار مرتبط با جام جهانی را در ادامه بخوانید:

تساوی آلمان و کامرون

تیم ملی فوتبال آلمان یکشنبه شب در دیداری دوستانه مقابل تیم ملی کامرون به تساوی دو بر دو رسید.

توماس مولر و آندره شولر گل های تیم ملی آلمان را زدند و در آن سوی میدان نیز ساموئل اتوئو و چوپو زننده گل های کامرون بودند. کامرون با تساوی مقابل تیم قدرتمند آلمان در آستانه جام جهانی آمادگی خود را به همه نشان داد.

اما حاشیه این دیدار عکس العمل اتوئو پس از گلزنی بود. این مهاجم تیم ملی کامرون و باشگاه چلسی چندی پیش از سوی خوزه مورینیو سرمربی چلسی پیرمرد گل نزن توصیف شده بود. اتوئو پس از آن مصاحبه جنجالی مورینیو در جریان یکی از دیدارهای لیگ برتری پس از گلزنی به نشانه استهزای حرف های مورینیو ژست یک پیرمرد را به خود گرفت و شب گذشته نیز پس از اینکه گل او را به آلمان زد دوباره همانند پیرمردها راه رفت تا بار دیگر حرف های مورینیو را به تمسخر گرفته باشد.

هوندا: جام جهانی را شوکه می کنیم

بازیساز مطرح تیم ملی فوتبال ژاپن اظهار داشت که تیم ملی کشورش در برزیل فراتر از حد انتظار خواهد بود.

کیسوکه هوندا گفت: ژاپن آماده است که به جام جهانی شوک وارد کند. من فکر می کنم که ژاپن به آمادگی بسیار بالایی در مقایسه با دیگر حریفان همگروهش رسیده است. ما به خودمان ایمان داریم و قرار نیست در برزیل با شیوه متفاوتی بازی کنیم. اکنون بر روی هدف بزرگمان کاملا متمرکز شده ایم.

این ستاره باشگاه میلان افزود: جام جهانی رویدادی است که هر چهار سال یک بار برگزار می شود و تضمینی وجود ندارد که در جام جهانی بعدی باشم یا خیر بنابراین طوری بازی می کنم که انگار برزیل آخرین جام جهانی من است.

تیم ملی فوتبال ژاپن در جام جهانی 2014 با تیم های ساحل عاج، کلمبیا و یونان همگروه است.

آردیلس: مسی یک جام جهانی شگفت انگیز خواهد داشت

اوسی آردیلس بازیکن سابق تیم ملی آرژانتین که در جام جهانی 1978 به همراه تیم ملی کشورش قهرمان شد عنوان داشت که مسی در برزیل ستاره اول جام خواهد بود.

آردیلس در اینباره به سایت فیفا گفت: اکنون زمان آن است که تا مسی به گونه ای بازی کند که همه ما آرژانتینی ها از او انتظار داریم. من مطمئنم او از عهده این کار بر می آید.

وی درادامه گفت : پیش بینی می کنم او یک جام جهانی شگفت انگیز در پیش رو داشته باشد، هم از لحاظ کار گروهی و هم از لحاظ کار فردی.

این بازیکن سابق تیم ملی آرژانتین افزود: مسی مهارت هایی مافوق بشر دارد. او می تواند غیر ممکن را ممکن کند.

پیروزی بلژیک بر سوئد

تیم ملی فوتبال بلژیک در دیداری دوستانه موفق شد با دو گل تیم ملی سوئد را شکست دهد.

گل‌های بلژیک را در این دیدار روملو لوکاکو (34) و ادن هازارد (78) به ثمر رساندند. پیش از این دیدار اخباری مبنی بر مصدومیت ستاره بلژیکی ها یعنی هازارد به گوش می رسید. او که گل دوم تیمش را زد تحت معالجه پزشکان قرار گرفته است.

وینسنت کمپانی کاپیتان تیم ملی فوتبال بلژیک پس از پیروزی تیمش گفت: ما نشان دادیم هم از لحاظ کار گروهی و هم فردی به آمادگی کامل رسیده ایم. آمادگی ما هر روز بهتر می شود اما باز هم باید سخت تر کار کنیم. بلژیک به صعود از گروه خود راضی نیست، ما هدف بزرگ تری داریم که درجام جهانی می بینید.

بلژیک در جام جهانی 2014 با تیم های الجزایر ، روسیه و کره جنوبی همگروه است.

تساوی فرانسه و نگرانی برای ریبری

تیم ملی فوتبال فرانسه در دیگر دیدار دوستانه یکشنبه شب به تساوی یک بر یک مقابل پاراگوئه دست یافت. آندره گریژمان تک گل فرانسه را در دقیقه 82 به ثمر رساند و برای پاراگوئه نیز ویکتور کاسرس گلزنی کرد. اما نکته بسیار مهم این دیدار غیبت فرانک ریبری هافبک تاثیر گذار فرانسوی ها بود. او به دلیل کمر درد قادر به بازی کردن نبود تا حتی شایعه نرسیدن او به جام جهانی هم به گوش برسد.

دیدیه دشان سرمربی فرانسوی ها نیز به غیبت ریبری در ترکیب تیمش اشاره کرد و گفت: تلاش می کنیم ریبری برای جام جهانی آمادگی کامل را پیدا کند در غیر اینصورت مجبوریم راه حلی جدید پیدا کنیم.

مکسول: برزیل قهرمان می شود

مدافع تیم ملی برزیل عنوان داشت تیم ملی کشورش در جام جهانی 2014 قهرمان می شود.

مکسول مدافع برزیلی که در پاری سن ژرمن بازی می کند گفت: برزیل در جام جهانی بزرگ ترین و قدرتمندترین تیم خواهد بود. ما به قهرمانی فکر می کنیم اما پیش از آن باید به رقبای مرحله گروهی فکر کنیم یعنی کامرون، کرواسی و مکزیک.

مکسول گفت: برزیل تیمی جوان اما با تجربه در اختیار دارد. ما سعی می کنیم همان چیزی را به مردم برزیل نشان بدهیم که انتظار دارند. برزیل باید قهرمان این دوره از رقابت های جام جهانی شود.

این مدافع تیم ملی برزیل خاطر نشان کرد: ما به دیگر مدعیان احترام می گذاریم ولی ما چیزی داریم که آنها ندارند. امتیاز میزبانی در اختیار ماست و این موضوع راحت تر از هر زمانی برزیل را در مسیر قهرمانی جام جهانی قرار می دهد.

لیست شیلی و ساحل عاج هم مشخص شد

سرمربیان تیم های ملی شیلی و ساحل عاج هم لیست نهایی بازیکنان خود را برای حضور در جام جهانی 2014 اعلام کردند.

بر اساس گزارش ساکرنت اسامی بازیکنان تیم ملی شیلی به شرح زیر است:

دروازه‌بان‌ها: کلودیو براوو، جانی هررا، کریستوفر توسلی

مدافعان: گری مدل، خوزه روخاس، اوژنیو منا، گونزالو خارا

هافبک‌ها: آرتورو ویدال، مائوریتسیو ایزلا، مارچلو دیاس، فرانسیسکو سیلوا، فلیپه گوتیرز، خوزه پدرو فونزالیدا، کارلوس کارمونا، ژان بوسژور، کارلس آرانگیز، میکو آلبورنوز

مهاجمان: الکسیس سانچز، ادواردو وارگاس، خورخه والدیویا، مائوریتسیو پینیا، استبان پاردس، فابیان اورلانا

همچنین اسامی بازیکنان تیم ملی ساحل عاج هم به این شرح است:

دروازه‌بان‌ها: بری، گبوهو سیلوین، سایوبا مانده

مدافعان: کولو توره، بامبا سلیمان، ژان دنیل آکپا، آرتور بوکا، سرژ اوریر، دیدیه زوکورا، عثمان ویرا، کنستانت ژاکپا

هافبک‌ها: شیخ تیوته، یحیی توره، مکس الن گردل، اسماییل دیامونده، دیدیه یاکونان، سرژ دیه

مهاجمان: ویلفرد بونی، دیدیه دروگبا، ژروینیو، جیووانی سیو، سالومون کالو، ماتیس بولی

کلینزمن: این پیروزی برای نشان دادن آمادگی کافی نبود

تیم ملی فوتبال آمریکا در دیداری دوستانه با نتیجه دو بر یک تیم ملی ترکیه را مغلوب کرد.

فابیان جانسون و کلینت دمپسی برای آمریکا و سلجوک اینان در دقیقه نود از روی نقطه پنالتی برای ترکیه گل های این دیدار را به ثمر رساندند.

یورگن کلینزمن سرمربی تیم ملی آمریکا پس از پایان این دیدار گفت: آمریکا در این دیدار بخشی از آمادگی خود را نشان داد اما حتی این پیروزی هم برای نشان دادن آمادگی بازیکنان کافی نبود.

وی افزود: هیچ تیمی به طور کامل آمادگی خود را قبل از جام جهانی نشان نمی دهد. ما می خواهیم کار بزرگ تر را در جام جهانی انجام دهیم.

تیم ملی آمریکا در جام جهانی با تیم های آلمان، پرتغال و غنا همگروه است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها