کرش سرانجام فهرست 24 بازیکن تیم ملی را برای رفتن به برزیل اعلام کرد

بدرقه پرشور تیم ملی در سالن 12 هزار نفری

سرمربی پرتغالی تیم ملی با خط کشیدن روی نام سردار آزمون، سوشا مکانی، محمدرضا خلعتبری و مهدی شریفی، سرانجام تصمیم نهایی خود را برای بردن 24 بازیکن تیم ملی به جام جهانی برزیل گرفت.
کد خبر: ۶۷۹۹۰۸

اسامی بازیکنانی که تیم ملی ایران را در چهارمین حضور در ادوار جام جهانی تشکیل می‌دهند، به شرح زیر است:

دروازه‌بان: رحمان احمدی (سپاهان)، دانیال داوری (گراس هاپرز سوئیس)، علیرضا حقیقی (اسپورتینگ پرتغال)

مدافعان: مهرداد بیت‌آشور (ونکوور کانادا)، سیدجلال حسینی، حسین ماهینی و مهرداد پولادی (پرسپولیس)، هاشم بیک‌زاده، امیرحسین صادقی (استقلال)، محمدرضا خانزاده (ذوب‌آهن)، احمد آل‌نعمه (نفت) و پژمان منتظری (ام صلال قطر)

هافبک‌ها: آندرانیک تیموریان و خسرو حیدری (استقلال)، احسان حاج‌صفی (سپاهان)، رضا حقیقی (پرسپولیس)، قاسم حدادی‌فر (ذوب‌آهن)، جواد نکونام (الکویت کویت) و بختیار رحمانی (فولاد)

مهاجمان: رضا قوچان‌نژاد (چارلتون انگلیس)، مسعود شجاعی (لاس پالماس اسپانیا)، علیرضا جهانبخش (نایمخن هلند)، اشکان دژاگه (فولام انگلیس) و کریم انصاری‌فرد (تراکتورسازی)

این فهرست هنوز یک بازیکن اضافه دارد که کرش بعدازظهر امروز و پس از مشخص شدن وضع هاشم بیک‌زاده، تصمیم نهایی را درباره انتخاب او یا قرار دادن محمدرضا خانزاده در ترکیب نهایی خواهد گرفت. با درخواست فیفا، تیم‌های حاضر در جام جهانی 2014 باید فهرست 23 نفره خود را تا روز سوم ژوئن (سه‌شنبه، سیزدهم خرداد) ارسال کنند؛ البته در صورت خط خوردن خانزاده باز هم این بازیکن با دیگر بازیکنان تیم ملی به برزیل اعزام خواهد شد تا جام جهانی را از نزدیک تماشا کند.

بازیکنان دعوت شده باید ساعت 15 و 30 دقیقه امروز در محل هتل آزادی خود را به کادر فنی معرفی کنند. کاروان تیم ملی فوتبال ایران برای حضور در رقابت‌های جام جهانی 2014 برزیل، روز سه‌شنبه ساعت 5 صبح تهران را به مقصد این کشور ترک خواهد کرد؛ البته امشب و پیش از ترک ایران، ملی‌پوشان در جشن بدرقه تیم ملی در سالن 12 هزار نفری شرکت خواهند کرد.

این مراسم از ساعت 18 امشب با اجرای برنامه‌های ویژه آغاز خواهد شد، اما بخش اصلی آن بعد از اذان مغرب و عشاء برگزار خواهد شد که براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته، علی کفاشیان، به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال نخستین سخنران خواهد بود و پیام فدراسیون و خوشامد به حاضران را قرائت خواهد کرد. پس از سخنرانی رئیس فدراسیون فوتبال، محمود گودرزی، وزیر ورزش و جوانان نیز سخنرانی خواهد کرد. براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته، اعضای تیم ملی فوتبال ایران در این مراسم در جایگاه ویژه‌ای که برای آنها در نظر گرفته شده، مستقر خواهند شد و قرار است حسن روحانی، رئیس‌جمهور در یک ساعت پایانی به جمع بدرقه‌کنندگان تیم ملی فوتبال ایران اضافه شود.همچنین میثاق‌نامه حضور اعضای تیم ملی ایران در جام جهانی توسط جواد نکونام، کاپیتان تیم ملی قرائت خواهد شد و پس از آن، دکتر حسن روحانی به ایراد سخنرانی خواهد پرداخت. بخش پایانی مراسم بدرقه تیم ملی فوتبال ایران به عبور بازیکنان و کادر فنی از زیر قرآن اختصاص خواهد داشت.

نگاهی به ترکیب نهایی تیم ملی

در میان نفرات حاضر در فهرست نهایی تیم ملی جواد نکونام با 139 بازی ملی رکورددار است. بعد از نکونام ، سیدجلال حسینی و آندرانیک تیموریان به ترتیب با 84 و 78 بازی ملی در رده‌های بعدی قرار دارند. در این فهرست دو بازیکن هم هستند که فقط با چهار بازی ملی مسافر جام جهانی برزیل شدند؛ دانیل داوری و بختیار رحمانی.

البته به جمع نفراتی که با زیر 10 بازی ملی در فهرست نهایی سرمربی پرتغالی قرار گرفتند باید علیرضا حقیقی (پنج بازی)، مهرداد بیت آشور و علیرضا جهانبخش (شش بازی)، رضا حقیقی و محمد خانزاده (هفت بازی) و احمد آل نعمه (9 بازی) را هم اضافه کرد. به عبارتی تعداد بازی‌های این هشت بازیکن تیم ملی، روی هم رفته از یک سوم بازی‌های ملی جواد نکونام یا یک دوم بازی‌های ملی سیدجلال حسینی کمتر است.

در فهرست بهترین گلزنان هم نام جواد نکونام با 37 گل ملی بالاتر از سایر ملی‌پوشانی قرار دارد که به عنوان مسافران برزیل انتخاب شده‌اند. جالب آن‌که تعداد گل‌های هیچ یک از 23 بازیکن تیم ملی به عدد ده نمی‌رسد. در این میان کریم انصاری‌فرد و رضا قوچان‌نژاد با زدن 9 گل ملی، در آستانه دو رقمی کردن تعداد گل‌های ملی خود قرار دارند.

واکنش خط‌خورده‌ها

سردار آزمون تنها لژیونری بود که در اردوی تیم ملی حضور داشت، اما شانس رفتن به برزیل را از دست داد. این مهاجم تیم روبین کازان درباره خط خوردن نامش از فهرست نهایی تیم ملی به ایسنا گفت: فوق‌العاده‌ از این قضیه ناراحت هستم. در ابتدا که شنیدم حس بدی به من دست داد، اما حسرت چیزی را نمی‌خورم چون می‌توانم در جام‌های جهانی بعدی حضور داشته باشم.

وی همچنین افزود: کرش با من تماس گرفت و به طور کامل توضیح داد که چرا نامم را خط زده است. من کرش را خیلی دوست دارم و چیزهای زیادی از او یاد گرفتم. به هیچ عنوان از او ناراحت نیستم. او مرا قانع کرد که چرا در فهرست نهایی تیم ملی ایران نیستم. در حال حاضر هم برای تیم ملی ایران آرزوی موفقیت می‌کنم و امیدوار هستم بعد از این همه تمرین‌های پرفشار تیم ملی بتواند نتایج خوبی بگیرد.

مهاجم باشگاه سپاهان پس از خط خوردن نامش از فهرست تیم ملی همچون سردار آزمون برای برای تیم ملی آرزوی موفقیت کرد. مهدی شریفی با ابراز ناراحتی از این‌که نمی‌تواند در جام جهانی حاضر باشد گفت: در حال حاضر نمی‌توانم صحبتی در این زمینه بکنم، اما از صمیم قلبم برای تیم ملی و موفقیت در جام جهانی 2014 برزیل آرزو موفقیت می‌کنم. بازیکنان تیم ملی بدانند که دعای ما و مردم پشت سر آنها خواهد بود و امیدوارم که تمام تلاش‌شان را انجام دهند تا در جام جهانی 2014 برزیل نتایج خوبی را برای ایران کسب کنند.

مهاجم سپاهان در ادامه در پاسخ به این پرسش که آیا از کارلوس کرش ناراحت است، گفت: نه تنها ناراحت نیستم که از کرش بابت دعوت به اردوهای اتریش و آفریقای جنوبی تشکر می‌کنم. او مجبور بود از بین ما چهار نفر را خط بزند و مطمئنا بهترین‌ها را برای حضور در جام‌جهانی انتخاب کرده‌ است. تمام تلاشم را می‌کنم در جام ملت‌های آسیا و در جام‌های جهانی بعدی بازیکن تیم ملی باشم و بدرخشم. باز هم برای تیم ملی آرزوی موفقیت می‌کنم.سوشا مکانی و محمدرضا خلعتبری هم دیگر خط‌خورده‌های تیم ملی بودند که به علت ناراحتی حاضر به مصاحبه با خبرنگاران نشدند. در این میان خلعتبری که انتظار نداشت نامش در میان بازیکنان خط‌خورده باشد در یک جمله به مهر گفت: واقعا نمی‌توانم در این شرایط صحبت کنم زیرا باورم نمی‌شود، خط خورده‌ام.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها