وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به قرارداد کرسنت گفت: اگرچه اختلاف نظرهای زیادی با احمدی نژاد دارم، اما بارها شاهد بوده ام که وی بر توسعه روابط تجاری و حوزه انرژی با کشورهای همسایه تاکید داشته است، حتی قرارداد کرسنت نیز که به دلیل برخی ندانم کاری های محمدرضا رحیمی، معاون اول دولت گذشته با مشکلاتی مواجه شد، بارها از سوی احمدی نژاد مورد تاکید واقع شده بود.
کد خبر: ۶۷۹۷۲۳
مشکلات ندانم کاری محمدرضا رحیمی

به گزارش مهر، محمدرضا نعمت زاده در مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران اظهار داشت: احمدی نژاد به وزیر نفت دستور داده بود که قرارداد کرسنت را اصلاح و اجرایی کند، نه اینکه این قرارداد متوقف شود، این در حالی است که برخی معتقد بودند گاز ایران در این قرارداد ارزان فروشی می شود، در حالی که نه تنها این قرارداد اصلاح نشد، بلکه گاز ایران مدتها بدون مشتری سوخت و هنوز هم دارد می سوزد و عایدی برای کشور ندارد.

نعمت زاده به جریمه دادگاهی برای قرارداد کرسنت اشاره و خاطرنشان کرد: علیرغم اینکه بارها از طریق برخی کانال‌ها، برگزاری دادگاه کرسنت را که به ضرر ایران تمام می شد، عقب انداختم اما بالاخره دادگاه ایران را به پرداخت جریمه محکوم کرد. برهمین اساس، نه تنها ایران عایدی از فروش گازش نداشت، بلکه محکوم به پرداخت جریمه هم شد.

احمدی‌نژاد تمام شد

یک عضو جبهه پایداری در مجلس اعتقاد دارد احمدی نژاد تمام شده است و اصولگرایان دیگر با او کنار نمی آیند.

نصرالله پژمان فر، نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با نامه نیوز با بیان اینکه تیم مذاکره کننده را خائن نمی‌داند، خاطر نشان کرد: هرکسی این حرف را بزند که این تیم، خائن است، اشتباه بزرگی را مرتکب شده است. اینها فرزندان انقلاب و خودی هستند.

وی با اشاره به اینکه فیلم « من روحانی هستم» را دیده‌ام، افزود: آنهایی که می‌گویند این فیلم دروغ است، بیایند بگویند کجای این فیلم دروغ است. یا حرف‌های هاشمی در مورد مک فارلین دروغ است یا حرف‌های این فیلم. دوستان بیایند شفاف نظرات خود را بیان کنند.

مولوی عبدالحمید عذرخواهی کرد

طی 2 هفته اخیر ماجرای توهین مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی امام جماعت مسجد مکی زاهدان به آیت‌الله‌العظمی مکارم شیرازی سبب تحریک احساسات مذهبی و اعتراض مردمی در جنوب شرق ایران شد.

به گزارش جهان، این مولوی در گفت‌وگویی، ادبیاتی دور از شأن نسبت به آیت‌الله مکارم شیرازی به کار برد و باعث ایجاد التهاباتی در منطقه شد. سکوت دولت در این ماجرا نیز بسیار برجسته بود و حتی مقامات محلی دولتی نیز ترجیح دادند هیچ واکنشی درباره این موضوع از خود نشان ندهند.

اما مولوی عبدالحمید که کارنامه پرحاشیه‌ای دارد، پس از واکنش‌های مردمی مجبور به عقب‌نشینی می‌شود. وی در گام اول در مصاحبه با خبرگزاری تقریب تلاش می‌کند اظهارات خود را توجیه کند. در این مصاحبه مولوی عبدالحمید ادبیات توهین‌آمیز خود درباره آیت‌الله مکارم‌شیرازی را چنین توجیه می‌کند: «تاجایی که می‌دانم بنده نسبت به هیچکدام از مراجع بزرگوار شیعه اظهارنظری که موجب تنش بشود یا خدای ناکرده موجب کدورت این بزرگواران بشود نداشته‌ام، در این میان برادر بزرگوارم آیت‌الله مکارم‌شیرازی را بیشتر از سایر مراجع شیعه می‌شناسم و چندین بار با جمعی از علما و اندیشمندان با ایشان دیدار داشته‌ام و هرگاه به قم سفر کرده‌ایم خدمت ایشان رسیده‌ام و دید تقریبی و حسن‌نیت و دلسوزی این بزرگوار برای شیعه و اهل‌سنت مایه امید بوده است.

مولوی عبدالحمید در گفت‌وگو با ایرنا بیان می‌کند: لازم است توضیح دهم که مفهوم سخن من در آن مصاحبه اینگونه بود که اطرافیان، حرمت علما و مراجع را حفظ کنند و با ارائه اطلاعات نادرست موجب اذیت آنان نگردند؛ لذا اگر از سخنان بنده مطلب توهین‌آمیزی برداشت شده باشد - در حالی که من هیچ منظوری نداشتم - در همین جا از ایشان عذرخواهی می‌کنم.

اعتدال «گفتمان» نیست

دبیرکل سابق حزب منحله مشارکت با تاکید بر اینکه اعتدال اصلاً نمی‌تواند یک گفتمان باشد، ‌گفت: گفتمان باید هدف را تعیین کند که به کجا می‌خواهد برسد، اگر ابعاد و حدود آن را روشن نکنیم، فکر می‌کنم ممکن است برای خودمان هم دردسرساز باشد.

به گزارش فارس، محمدرضا خاتمی در مصاحبه با «فصل اعتدال» و در پاسخ این پرسش که آیا اعتدال را یک گفتمان می‌دانید؟ اظهار داشت: اعتدال اصلاً نمی‌تواند یک گفتمان باشد. اعتدال یک روش یا حداکثر استراتژی، خط‌مشی و راه است. وقتی یک برنامه‌ای را می‌نویسیم، باید هدف، رسالت، استراتژی و خط‌مشی و تاکتیک‌هایی که کار را عملیاتی می‌کند داشته باشد.

خاتمی تاکید کرد: گفتمان باید هدف را تعیین کند که به کجا می‌خواهد برسد؛ ما گفتمان اصلاحات داریم، تقریبا روشن است اهدافش چیست. ما گفتمان اصولگرایی داریم و تا حدودی مشخص است که هدف و رسالتش در جامعه ما چیست. از این رو من اعتدال را به عنوان یک مشی قبول دارم؛ یعنی میانه‌روی. البته به نظرم باز هم در این مسیر ابهام زیادی وجود دارد.

این فعال اصلاح‌طلب یادآور شد: برای من سوال است و از همان ابتدا هم این سوال را مطرح کردم. آیا میانه روی یعنی یک خرده‌ ظلم، یک خرده عدل، یک خرده آزادی، یک خرده سرکوب، یا خیر؟ ما اصولی داریم که برای رسیدن به آن اصولمان ظرفیت‌های ملی و بین‌المللی را در نظر می‌گیریم و قدم‌هایمان را براساس آن ظرفیت‌ها تنظیم می‌کنیم. گاهی اوقات این اشتباه می‌شود. یعنی نه این و نه آن می‌شود. یک چنین چیزی امکانپذیر نیست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها