والدین دارای فرزند خردسال احتیاط کنند

لوبیا، جان کودک مشهدی را گرفت

هم اکنون در جهان حدود 3 میلیون کودک قبل از رسیدن به یک ماهگی می‌میرند حال آن که بنا بر گزارش جدید صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) در صورت مراقبت‌های لازم در زمان تولد با چنین معضلی مواجه نخواهیم بود. این نهاد توجه ویژه دولت‌ها و دیگر نهادها را در جهت تأمین منابع لازم برای حمایت از این گروه از کودکان جلب کرده است.
کد خبر: ۶۷۹۶۵۰
مرگ 3 میلیون نوزاد قبل از یک ماهگی

جام جم سرا:

بنا بر تحقیقات انجام‌شده، تمرکز بر فاصله میان زایمان و ساعات اولیه زندگی نوزادان، تأثیر به‌سزایی در نجات زندگی آنها خواهد داشت.

با توجه به موفقیت‌های حاصله در حمایت از کودکان زیر 5 سال، اکنون برای تأمین حق حیات و سلامت نوزادان تازه‌متولدشده که از آسیب‌پذیری بیشتری برخوردارند، اقدامات ویژه مطالبه شده است. بنا بر گزارش یونیسف، سالانه 2.9 میلیون نوزاد در 28 روز ابتدایی بعد از تولد می‌میرند و البته مرگ 1.2 میلیون از نوزادان مزبور به دلیل ایست قلبی حین زایمان عنوان شده است.

به نقل از مهرخانه، بر همین اساس، 24 ساعت اولیه پس از تولد؛ هم برای نوزاد و هم برای مادر، دارای اهمیت حیاتی دانسته شده است و اغلب مرگ و میر مادران و نوزادان در همین زمان رخ می‌دهد.

همچنین بیشترین آمار مرگ و میر نوزادان سالانه در آسیای جنوبی و بخش‌هایی از آفریقا اعلام شده است؛ به این ترتیب که 779 هزار مورد در هند، 267 هزار مورد در نیجریه و 202 هزار و چهارصد مورد در پاکستان بوده است.

با این حال بنا بر تحقیقات انجام‌گرفته، معلوم شده است که در صورت ارائه مراقبت‌های لازم می‌توان تا 600 هزار مورد از این موارد مرگ و میر را کاست و این یعنی 20 درصد کاهش آن که اقدام مؤثری به شمار می‌رود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها