کد خبر: ۶۷۹۲۳۹
مُد این روزهای وزارت ورزش؛دموکراسی تک انتخابی

مجمع انتخاباتی فدراسیون های بوکس و شمشیربازی برگزار شد. آن هم تنها با یک متقاضی و آن یک نفر هم بدون رقیب بر کرسی ریاست نشست. اما مجمع انتخابی فدراسیون قایقرانی لغو شد چون صلاحیت کاندیدها هنوز احراز نشده بود. شاید اگر این فدراسیون هم تنها یک نامزد داشت انتخاباتش سر وقت انجام می شد!

سوارکاری، تیراندازی، بوکس، شمشیربازی، قایقرانی، بسکتبال و چند فدراسیون دیگر؛ قرار بود تا قبل از بازی های آسیایی اینچئون تکلیف رییس شان مشخص شود. بوکس و شمشیربازی انتخاباتشان برگزار شد اما تنها با یک نامزد و همان یک نفر هم رای آورد! احمد ناطق نوری به عنوان تنها نامزد کسب کرسی ریاست فدراسیون بوکس، در یک رقابت بی رقیب رییس شد.

تکرار همین وضعیت برای فضل الله باقرزاده؛ او هم به عنوان تنها نامزد کسب کرسی ریاست فدراسیون شمشیربازی با کسب بیشترین آرای مجمع انتخاباتی برای دومین بار به عنوان رییس این فدراسیون انتخاب شد. در مجمع انتخاباتی 31 نفر حق رای داشتند که باقرزاده 30 رای به دست آورد تا برای چهار سال دیگر ریاست فدراسیون شمشیربازی را عهده دار شود. یک رای سفید نیز در صندوق انداخته شده بود.

و حالا رقابت تک نفره؛ مد این روزهای انتخابات فدراسیون ها شده. قرار بود هفتم خردادماه نیز انتخابات فدراسیون قایقرانی برگزار شود، اما نشد. سایت وزارت ورزش و جوانان علت تعویق این انتخابات را، «احراز نشدن نتیجه صلاحیت تمامی نامزدهای ریاست این فدراسیون» اعلام کرد. شاید وزارت ورزش هم عادت کرده تا مجمع انتخابی را تنها با یک نامزد برگزار کند و وقتی تعداد متقاضیان برای ریاست فدراسیون بالا می رود زمان زیادی برای احراز صلاحیت این افراد لازم دارد.

20 خرداد زمان انتخابات ریاست فدراسیون سوارکاری است. معلوم نیست که این انتخابات برگزار می شود یا نه، چراکه تا حالا 17 نفر برای ریاست این فدراسیون ثبت نام کرده اند. فدراسیون های دیگری نیز در لیست انتظار به سر می برند؛ تیراندازی، بولینگ و بیلیارد، اسکواش، تنیس، شطرنج و ... باید منتظر بود و دید این فدراسیون ها برای برگزاری به موقع انتخاباتشات از مد جدید انتخابات فدراسیون ها پیروی می کنند یا ترجیح می دهند انتخاباتشان بماند برای بعد از بازیهای آسیایی اینچئون!

تازه این فدراسیون ها را باید در کنار فدراسیون هایی که رییس شان دو شغل دارد و انتخابات شان با اهمال سازمان بازرسی برگزار نشده گذاشت؛ مانند حسین رضازاده در وزنه برداری و شجاعی در تیر و کمان!
خانواده بزرگ ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها