وزارت بهداشت عربستان از افزایش تعداد تلفات مبتلایان به ویروس شبه سارس «کرونا» به ۱۸۷ نفر خبر داد.
کد خبر: ۶۷۸۹۵۷
کرونا همچنان در عربستان قربانی می گیرد

وزارت بهداشت عربستان امروز در اطلاعیه ای اعلام کرد که با مرگ یک کودک ۱۱ ساله تعداد تلفات مبتلایان به ویروس کرونا در عربستان سعودی به ۱۸۷ تن رسید.

بر اساس این اطلاعیه، تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور هم به ۵۶۸ نفر رسیده است که از این میان، ۱۸۷ نفر جان خود را از دست داده اند.

منابع پزشکی عربستان می گویند که هیچ واکسنی برای کنترل این ویروس وجود ندارد و تنها راه جلوگیری از شیوع آن رعایت بهداشت است.

سازمان جهانی بهداشت نیز پس از جلسه ای اضطراری اعلام کرد ضرورت ندارد حالت فوق العاده عمومی اعلام شود زیرا مدرکی دال بر انتقال این ویروس از انسان‌ها به یکدیگر وجود ندارد.

سازمان بهداشت جهانی تاکید کرد که ویروس کرونا در وضعیت کنونی تهدیدی برای بهداشت عمومی به شمار نمی آید و نیازی به ممنوع کردن سفر به هیچکدام از کشورها، تحت آزمایش قرار دادن افراد در مبادی ورودی یا محدود کردن تجارت نیست.

ویروس کرونا یا مرس، گونه ای مرگبارتر اما با قابلیت انتقال کمتر از ویروس سارس محسوب می شود که در سال ۲۰۰۳ در آسیا شیوع یافت و هشت هزار و ۲۷۳ نفر را مبتلا کرد. ۹ درصد از مبتلایان به این ویروس جان خود را از دست دادند.

علایم این بیماری هنوز ناشناخته اما از علایم اصلی این بیماری تب، سرفه، تنگی نفس و مشکلات حاد تنفسی است. بیمار ممکن است سرفه های چند روزه ظاهرا بدون دلیل نیز داشته باشد. در موارد حاد، مشکلات گوارشی نظیر اسهال، نارسایی حاد تنفسی، اختلالات انعقادی، پریکاردیت و نارسایی کلیه نیز گزارش شده است.(تسنیم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها