«حق فراموش شدن» برای کاربران، موضوعی است که شرکت اینترنتی گوگل را بالاخره ناچار کرد به حکم دادگاه عالی اروپا تمکین کند، هر چند این حق «به مثابه سانسور» باشد.
کد خبر: ۶۷۸۸۹۶
گوگل حکم دادگاه عالی اروپا را پذیرفت

روزنامه انگلیسی فایننشیال تایمز نوشت: گوگل در تمکین به حکم اخیر دادگاه عالی اروپا، خدمات جدیدی را راه اندازی کرده که به شهروندان (فقط در محدوده یورو) اجازه می دهد طبق قانون حق فراموش شدن، درخواست حذف اطلاعات شخصی خود را از اینترنت در دامنه دسترسی این موتور جستجوگر ارائه کنند.

دادگاه عالی اروپا مستقر در لوکزامبورگ، اوایل ماه جاری (۱۳ مه) در حکمی گوگل را به رعایت آنچه "حق فراموش شدن" نامیده شده، موظف کرد. کمیسیون اروپایی در سال ۲۰۱۲ پیشنهاد قانونی را داده بود که به کاربران "حق فراموش شدن" می‌داد.

این حق یا قانون به این معناست که شهروندان حق دارند اطلاعات شخصی خود را در اینترنت حذف کنند و در متن حکم دادگاه آمده است که مردم حق دارند اطلاعات‌شان از گوگل حذف شود اگر این اطلاعات "ناکافی، نامربوط یا مربوط به گذشته‌ای باشد که دیگر صادق نیست."

به این ترتیب گوگل باید بعضی از جستجوها را ویرایش کند به طوری که با دستور اروپا برای حفاظت از داده‌های شخصی مطابقت داشته باشد.

ماجرای حق فراموش شدن در گوگل از آنجا جدی شد که یک مرد اسپانیایی در شکایتی گفت که جستجوگر گوگل هنوز لینک‌های مرتبط به حراج خانه او در سالها قبل را نشان می‌دهد و این به اعتبار او لطمه می‌زند.

گوگل به هنگام صدور رای دادگاه اعلام کرده بود از این حکم "مایوس شده است."

لری پیج، مدیرعامل گوگل به فایننشیال تایمز گفته اگر چه شرکتش به حکم دادگاه تمکین کرده اما این اقدام ممکن است روند نوآوری در اینترنت را مختل کند.

این شرکت قبلا گفته بود که واداشتنش به پاک کردن داده‌ها «به مثابه سانسور» است. (بی بی سی)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها