راز لبخند سیامند رحمان در پاسخ به خبرنگار خارجی IPC

رکورد 300 کیلوگرم در انتظار سیامند رحمان

فرزند یادگار امام در بازدید از فدراسیون جانبازان و معلولان گفت: جامعه اسلامی نسبت به کسانی که معلولیت دارند، دین دارد.
کد خبر: ۶۷۸۶۹۲
شوخی سید حسن خمینی با ملی‌پوشان گلبال


سید حسن خمینی در دیدار با تیم ملی گلبال اظهار کرد: در سالگرد ارتحال امام خمینی به دعوت محمود خسروی وفا از کاروان جانبازان و معلولان بازدید کردیم. ما در دوستان و آشنایان خود کسانی را داریم که از معلولیت جسمانی و نابینایی رنج می‌برند و با آن‌ها رفاقت داریم. جامعه انسانی و اسلامی نسبت به کسانی که در آن جامعه زندگی می‌کنند و معلولیت و نابینایی دارند، دین دارد که باید این دین ادا شود. حتی امام راحل نیز به این مساله معتقد بود. امیدوارم تمام نهادها دست به دست هم بدهند و دینی که نسبت به معلولان و نابینایان وجود دارد، ادا شود.

سید حسن خمینی در حالی که با ملی‌پوشان خوش و بش می‌کرد، گفت: یک روزی باید بیایم و خودم نیز از این چشم‌بندها به چشم بزنم و ببینم که واقعا گلبال بازی سختی است یا خیر!

وی همچنین در بخش دیگری از سخنانش گفت: معلولان باید سعی کنند علاوه بر ایجاد فضای بانشاط و تنوع‌آمیز، اخلاق و جوانمردی را بیشتر و رفاقت‌ها را اخلاقی‌تر و مودبانه‌تر کنند.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: اشکال دوره قهرمانی این است که اوجش در ابتدای آن قرار دارد. یک طبیب خوب وقتی کارش را شروع می‌کند، دوران اوجش در آخر کار قرار دارد اما در دوران قهرمانی اوج آن در نوجوانی و آغاز سال‌های جوانی است و پس از آن افول می‌کند. قهرمانی برای کسانی تمام نمی‌شود که این دوره را سکوی پرش خود برای آینده می‌کنند تا یاد و نام خوبی از خود به جا بگذارند.

وی ادامه داد: در حال حاضر مجموعه خوبی در فدراسیون جانبازان و معلولان دور هم جمع شده‌اند که باید تک تک نفرات از جمله ورزشکاران و مربیان رفت و آمدها و رفاقت‌ها را اخلاقی‌تر و مودبانه‌تر کنند. در واقع علاوه بر ایجاد فضای تنوع‌آمیز و بانشاط آن را اخلاقی و پر از جوانمردی کنند.

وی با اشاره به اینکه بعضی از افراد دارای مشکل جسمانی و بینایی هستند بیان کرد: ممکن است برای بعضی از افراد بنا به حکمتی عضوی از اعضای آن‌ها از کار افتاده باشد که در این افراد توجه به سلامت باید بیشتر باشد. زنده نگه داشتن شادابی و سلامت برای تمام مردم واجب است اما در میان افرادی که بنا به دلایلی از معلولیت برخوردارند، این موضوع اهمیت دو چندانی دارد. در مقابل نیز جامعه نسبت به این مسئله تعهد دارد و هرچه سرمایه‌گذاری و تلاش‌ها در این مورد بیشتر شود، بر همه ارکان جامعه ارزش مضاعفی اضافه می‌شود.

وی در پایان بیان کرد: علاوه بر بعد جسمانی ورزش، پرداختن به ورزش از لحاظ روحی نیز اهمیت زیادی دارد و باید تلاش کنیم با پرورش این بعد، یک گام در زندگی بهتر شویم. همچنین یک مثال قدیمی می‌گوید عقل سالم در بدن سالم است بنابراین عقل، اخلاق، روحیه و دین‌داری سالم همه در بدن سالم نهادینه شده است و سلامت نگه داشتن بدن باعث می‌شود در همه ابعاد زندگی توفیق پیدا کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها