خروج ارزهای بلوکه شده از حساب‌های راکد

فروش ارز صادراتی نرخ آزاد به بانک‌ها آغاز شد

مدیرکل مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت گفت: علت ممنوعیت صادرات ۵۲ قلم کالا از یک‌سال و نیم اخیر اختصاص ارز مرجع بود که به مرور ممنوعیت صادراتی به ۱۷ قلم کاهش یافته و این ممنوعیت اکنون، تقریبا وجود ندارد.
کد خبر: ۶۷۸۵۳۱

سیدعباس حسینی در گفت‌وگو با فارس تصریح کرد: در عین حال دولت در برخی موارد برای متعادل کردن میزان صادرات از اعمال ممنوعیت کوتاه مدت یا دریافت عوارض بویژه برای صادرات کالاهای خام به عنوان ابزار کنترلی استفاده می‌کند، چرا که معتقدیم باید کالاها با ارزش افزوده بیشتر صادر شود که هم ارزآوری بیشتری داشته و هم صنعت داخل را پویا کند.

این مقام مسئول در پاسخ به این‌که علت ممنوعیت 52‌قلم کالای صادراتی در سال گذشته چه بوده و آیا این کالاها همچنان بر جای خود باقی است، گفت: ممنوعیت این 52 قلم کالا به دلیل آن بود که دولت ارز مرجع در اختیار سازمان حمایت قرار داده بود و صادرات اقلامی که ارز مرجع 1226 تومانی استفاده کرده بودند، منوط به مجوز سازمان حمایت بود که این مساله بتدریج کاهش پیدا کرد و به 17 قلم رسید و اکنون تقریبا کالایی نداریم که از ارز 1226 تومانی استفاده کرده باشد.

وی ادامه داد: این قانون به مرور منتفی شده است؛ ولی اگر هنوز هم کالایی با ارز 1226 تومانی تولید شود، صادراتش موکول به اجازه سازمان حمایت خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها