فرانک لمپارد پس از سال‌ها بازی در چلسی به احتمال زیاد از تیم لندنی جدا خواهد شد

تیم منتخب ستاره‌های بدون تیم

قانون موسوم به بوسمن هر تابستان باعث جابه‌جایی تعداد قابل توجهی بازیکن بدون رد و بدل شدن مبلغی هنگفت می‌شود. این تابستان در لیگ برتر انگلیس نیز شرایط تفاوت چندانی نکرده و تعداد زیادی بازیکن خوب حضور دارند که قراردادشان با باشگاه‌ها تمام شده است. برای هر تیمی در لیگ برتر که می‌خواهد خودش را در تابستان بازسازی کند، گزینه‌های آزاد زیادی هستند که می‌توانند معامله‌ای خوب را برای باشگاه‌ها ترتیب دهند. این تیم منتخب بهترین بازیکنان آزاد فوتبال جزیره است.
کد خبر: ۶۷۸۴۴۱

دروازه‌بان: برد فریدل (تاتنهام)

فریدل بتازگی چهل و سه ساله شد اما هنوز هم توانایی ارائه دادن «سیو»هایی تماشایی را دارد. قبل از پیوستن هوگو لوریس به تاتنهام در سال 2012، او بازی‌های زیادی را در ترکیب قرار می‌گرفت اما شرایط برای او با حضور دروازه‌بان فرانسوی دگرگون شد. فریدل این فصل فقط در شش بازی درون دروازه تیمش ایستاد اما هنوز هم برای باشگاهی که در این پست نیاز به تجربه و دستانی مطمئن دارد، گزینه بسیار خوبی محسوب می‌شود.

دفاع چپ: اشلی کول (چلسی)

اشلی که به شکلی دراماتیک با تیم ملی وداع کرد، این روزها احساس می‌کند که از سوی باشگاهش تمایل چندانی برای تمدید قرارداد وجود ندارد. با این حال هنوز وضع او مشخص نیست اما کمتر فردی وجود دارد که بتواند انکار کند اشلی کول یکی از بهترین مدافعان چپ تاریخ لیگ برتر محسوب می‌شود. در صورتی که مورینیو نتواند مدیران باشگاه چلسی را برای تمدید قرارداد او راضی کند، مشتریان زیادی هستند که با اشتیاق برای خرید این مدافع باتجربه پا پیش خواهند گذاشت.

دفاع راست: باکاری سانیا (آرسنال)

سانیا که در فهرست فرانسه برای جام جهانی نیز جای گرفته، یکی از پرطرفدارترین بازیکنان آزاد در تابستان محسوب می‌شود. سیتی، لیورپول و چلسی همگی از مشتریان سانیا هستند که البته باید حقوق صدهزار پوندی او در هفته را فراهم کنند. گفته می‌شود او مذاکراتش با منچسترسیتی را آغاز کرده و شاید در چند روز آینده، راهی آنجا شود.

دفاع وسط: ریو فردیناند (منچستریونایتد)

پس از 12 سال حضور در یونایتد، فردیناند این روزها مورد تحسین عاشقان دنیای فوتبال قرار گرفته است. فردیناند که شاید بارزترین خصوصیتش غیرت و تعصب بالایش باشد، بدون شک در ذهن هواداران یونایتد همیشه باقی خواهد ماند. با این حال این مدافع سی و پنج ساله هنوز هم اعتقاد دارد که می‌تواند عملکرد خوبی در زمین فوتبال داشته باشد. باید منتظر ماند و دید چه سرنوشتی برای فردیناند در تابستان پیش رو رقم خواهد خورد.

دفاع وسط: جولین لسکات (منچستر سیتی)

پنج سال پیش لسکات یک مدافع گران قیمت 22 میلیون پوندی بود که با سر و صدای زیادی از اورتون راهی منچسترسیتی شد، اما او هیچ‌گاه در ترکیب قهرمان لیگ برتر نتوانست آن عملکرد مورد نظر را در سیتی ارائه دهد. لسکات این فصل فقط در هشت بازی برای تیمش به میدان رفته است و با توجه به این‌که هنوز 31 سال دارد، می‌تواند در تیمی دیگر بازی‌های بیشتری را انجام دهد.

هافبک چپ: پاتریس اورا (منچستر یونایتد)

پس از هشت سال حضور در اولدترافورد و فتح پنج جام قهرمانی لیگ برتر، پاتریس اورا به احتمال زیاد تابستان تیم را ترک خواهد کرد. با این حال او آن قدر باکیفیت است که در فهرست فرانسه برای حضور در جام‌جهانی جای داشته باشد. اورا 33 بار برای منچستریونایتد در فصل تازه به پایان رسیده. به میدان رفت که این مساله نشان از آمادگی خوب بدنی او دارد. تیم‌های قدرتمند زیادی‌خواهان او هستند و بعید نیست که بار دیگر او را فصل بعد در لیگ قهرمانان اروپا مشاهده کنیم.

هافبک میانی: فرانک لمپارد (چلسی)

هافبک سی و پنج ساله چلسی تنها بازیکن آزادی است که در فهرست تیم ملی انگلستان برای جام جهانی برزیل قرار گرفته است. فرانکی 26 بار برای تیمش در لیگ برتر به میدان رفته و شش بار نیز موفق به گلزنی شده است. لمپارد بدون شک برای همیشه در اذهان فوتبالدوستان به‌عنوان یک هافبک قابل اعتماد در میانه میدان باقی خواهد ماند. سال گذشته نیز شایعاتی در مورد احتمال جدایی‌اش از چلسی به گوش می‌رسید اما ورود مورینیو، جدایی او را به تعویق انداخت. به نظر می‌رسد در این تابستان وقت خداحافظی رسیده باشد.

هافبک راست: جو کول (وستهام)

بازگشت او به وستهام به هیچ‌عنوان آن طور که انتظار می‌رفت برای جو کول پیش نرفت. ستاره سابق چلسی و تیم ملی انگلیس، بعد از دوره‌های ناموفق در لیورپول و لیل، در وستهام هم نتوانست جایگاه قابل قبولی برای خود پیدا کند. با این حال بدون شک باشگاه‌های بلندپروازی در لیگ برتر هستند که بخواهند هافبک سابق تیم ملی انگلستان را در ترکیب خود داشته باشند.

مهاجم: نیکولاس بنتنر (آرسنال)

پس 9 سال حضور در شمال لندن، بنتنر سرانجام توانست به اولین جامش با آرسنال برسد؛ هر چند چندان در فتح FA Cup تاثیر گذار نبود. به نظر می‌رسد که دیگر دوران حضور او در جمع توپچی‌ها به پایان رسیده باشد. گرچه خودش صحبت از حضور در بارسلونا و رئال‌مادرید به میان می‌آورد اما به احتمال فراوان او راهی یک تیم میانه جدولی در لیگ برتر خواهد شد.

مهاجم: شولا آمئوبی (نیوکاسل)

آمئوبی در این فصل فقط سه بار برای نیوکاسل موفق به گلزنی شده است اما سبک خاص بازی درگیرانه او در خط حمله مطمئنا هنوز طرفداران زیادی در لیگ برتر دارد. آمئوبی در چهار فصل گذشته به‌طور میانگین نزدیک به 23 بازی را در لیگ برتر انگلستان انجام داده است. استفان کشی، سرمربی نیجریه هم نام او را در فهرست اولیه تیمش برای حضور در جام جهانی قرار داده است.

مهاجم: ساموئل اتوئو (چلسی)

اتوئو در 16 دیداری که این فصل از ابتدا برای تیمش به میدان رفت، توانست 16 گل به ثمر برساند. آماری که تا حدودی قابل قبول به نظر می‌رسد اما باید توجه داشت که سرمربی او ژوزه مورینیو است! آقای خاص چند بار از اتوئو با لقب پیر اسم برد؛ مساله‌ای که اصلا به مذاق این مهاجم باتجربه خوش نیامد و واکنش تند او را به همراه داشت. اتوئو تابستان امسال چلسی را ترک خواهد کرد و مطمئنا نام او هنوز آن‌قدر بزرگ است که باشگاه‌های صاحب نام را به دنبال خود بکشاند.

دیلی میل/ مترجم: بهنام جعفرزاده

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها