بی‌شک ازدواج یکسری هزینه‌های اصلی و اساسی دارد که نمی‌توان از آن‌ها چشم پوشی کرد بلکه باید با توجه به بودجهٔ موجود کمی اقتصادی‌تر عمل نمود. غیر از هزینه‌های اصلی ازدواج، یکسری هزینه‌های جانبی هم وجود دارد که می‌توان برخی از این هزینه‌ها را حذف نمود.
کد خبر: ۶۷۸۴۱۰
یک ازدواج کم هزینه

جام جم سرا:
هزینه‌های ازدواج، هم بر دوش خانواده دختر و هم بر دوش خانوادهٔ پسر است چیزی که مهم‌ترین فاکتور برای هر زوجی است، خوشبختی است و همه می‌دانیم که خوشبختی به هزینه‌های سنگین ازدواج ارتباطی ندارد.
در حال حاضر ممکن است هزینه‌های ازدواج به خاطر تجمل گرایی و مدرن شدن زندگی افزایش یافته باشد اما بدون تجمل گرایی هم می‌توان ازدواج کرد. ازدواج ساده و خوب ازدواجی است که در آن اصلی‌ها بر فرعی‌ها غلبه کند اما چگونه باید اقتصادی‌تر عمل کنیم؟

در ابتدا باید لیستی از هزینه‌های مهم‌تر را تهیه کنید و میزان بودجه‌ای را هم که دارید بنویسید و مدیریت کنید. مدیریت به این صورت است که یکسری از هزینه‌ها را می‌توان کاهش داد مثل کرات‌های عروسی. اغلب این کارت‌ها فقط برای دادن آدرس و به رسم همیشگی برای دعوت از میهمان‌ها استفاده می‌شود اما بعد از آن دور ریخته می‌شود بنابراین سعی کنید در انتخاب کارت‌ها دقت کنید نوع فانتزی و ساده آن هیچ فرقی در دعوت شما از مهمان‌ها ندارد و با کارت‌های ساده‌تر هم می‌شود مهمان‌ها را دعوت نمود.

برای خرید انگشتر و جواهر آلات بستگی به سلیقه و بودجه شما و خانوادهٔ طرف مقابل دارد تا بتوانید درست تصمیمگیری کنید اما به طور کلی انگشترهای ساده‌تر و بدون نگین و الماس قیمت پایینتری دارند. رینگ‌های ساده هم شیک‌تر هستند و هم به دلیل سادگی از قیمت بهتری برخوردارند.

برای رزرو تالار‌ها و سالن‌های عروسی باید بیشتر دقت کنید هزینه‌هایی که بایت تالار‌ها و هتل‌ها پرداخت می‌شوند معمولا متفاوتند و جدای از سلیقه و مدل‌ها گوناگون تنوع این قسمت بسیار بالاست. وجود چندین نوع غذا در منو‌ها و خدمات دیگر و پذیرایی، این تالار‌ها را با یکدیگر متفاوت می‌کند. روزهای معمولی معمولا قیمت تالار‌ها کمتر است تا اعیاد و البته اواسط هفته تالار‌ها قیمت کمتری دارند تا اواخر هفته و پنج شنبه‌ها و جمعه‌ها.

برای صرفه جویی در هزینه‌های ازدواج می‌توانید در خیلی از این موارد یا حتی بیشتر صرفه جویی کنید. لباس و جهیزیه و خیلی از لوازم و وسایلی که برای شروع یک زندگی لازم است را می‌توان با قیمت مناسب‌تر هم خرید فقط باید یادتان باشد که هزینه‌های بالا لزوما باعث خوشبختی نمی‌شود نه اینکه به خاطر اقتصادی عمل کردن چیزی کم بگذارید، بلکه منظور از اقتصادی عمل کردن در ازدواج ایجاد تعادل در هزینه‌ها و صرفه جویی در هزینه‌های فرعی ازدواج است. (بانکی آی آر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها