بارگاه ملکوتی امام هشتم (ع) ، حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) و حرم حضرت احمدبن موسی و محمد بن موسی (ع) در روز عید بزرگ مبعث میزبان پیروان رسول اکرم (ص) و غرق در نور و شادی هستند .
کد خبر: ۶۷۷۹۱۶
ایران اسلامی غرق در شادی جشن مبعث رسول اکرم (ص)

مردم ولایت مدار ایران اسلامی با چراغانی و آذین بندی مساجد و معابر، سر در منازل و مغازه‌ها و پخش نقل و شیرینی بعثت رسول اکرم(ص) را جشن گرفته اند و این روز بزرگ را به یکدیگر تبریک میگویند.

همچنین مراسم عید بزرگ مبعث در سراسر کشور با قرائت قرآن ،گل افشانی و عطر افشانی ، سخنرانی مذهبی ، پخش نقل و شیرینی و مداحی ذاکران اهل بیت علیهم السلام ، منقبت خوانی ، اجرای سفره صلوات ، گلباران حرم های رضوی ، احمدی و محمدی و اجرای تواشیح در حال برگزاریست .

در شب مبعث پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) هم آیین های جشن و سرور درجای جای ایران اسلامی برگزار شد و مردم در این شب خجسته با حضور در مساجد و اماکن زیارتی این عید بزرگ اسلامی را با برگزاری آیین جشن و سرور و پخش شیرینی و شربت گرامی داشتند.

نور افشانی و سخنرانی پیرامون شخصیت پیامبر گرامی اسلام (ص) و فلسفه بعثت از دیگر بخش های این مراسم بود .

در شب بیست و هفتم رجب ، خداوند بر بشر منت گذاشت و آخرین پیامبرش را برای تربیت بشر مبعوث فرمود تا بوسیله او بشر راه سعادت و نیکبختی را انتخاب کند و بر اساس قرآن کریم هدف اصلی از مبعوث شدن حضرت محمد (ص) دستیابی مردم به درک اجتماعی برای اقامه عدل و قسط در جامعه است .(واحد مرکزی خبر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها