رئیس پلیس فتا کهگیلویه و بویراحمد گفت: به تازگی مشاهده شده برخی افراد سودجو از حسن اعتماد مردم سوء استفاده کرده و با استفاده از آگهی‌های فروش موبایل اقدام به کلاهبرداری می‌کنند.
کد خبر: ۶۷۷۷۳۵
مراقب پیامک های مشکوک فروش موبایل باشید

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، سرهنگ مرتضویان، رئیس پلیس فتا کهگیلویه و بویراحمد در تشریح این خبر گفت: افراد شیاد در پوشش آگهی‌های فروش موبایل از شهروندان کلاهبرداری می‌کنند و این مجرمان با درج آگهی هایی مبنی بر فروش تلفن همراه کارکرده از فرد قربانی، تقاضای پرداخت وجه مورد نظر را دارند که پرداخت این پول معمولاً به صورت الکترونیکی و از طریق دستگاه های عابر بانک یا به وسیله پرداخت اینترنتی صورت می گیرد.

وی افزود: در این روش، مالباخته مبلغ مورد نظر را به حساب فرد سودجو کارت به کارت می کند یا اینکه شخص کلاهبردار به طرق دیگر مانند تغییر زبان از فارسی به انگلیسی، رمز دوم فرد قربانی را تغییر داده و اقدام به برداشت وجه می کند؛ در حالیکه تلفن همراه برای متقاضی ارسال نمی شود یا تلفن همراه دیگری برای وی ارسال می شود.

سرهنگ مرتضویان، کلاهبرداری از متقاضیانی که در سایت های آگهی خرید گوشی همراه، پیغام خرید می گذارند را یکی دیگر از شگردهای کلاهبرداران برشمرد و افزود: در این روش، فردی با متقاضیان خرید گوشی تماس گرفته و مدعی می شود همان گوشی را با قیمت ارزان تر به وی می فروشد.

وی ادامه داد: پس از واریز مبلغ از سوی مالباخته به حساب فرد شیاد، یک جعبه خالی از سوی وی برای مالباخته ارسال می شود.

رئیس پلیس فتا کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: مالباخته در پیگیری های خود با خاموش بودن تلفن همراه شخص کلاهبردار مواجه شده و از سوی دیگر تمامی اطلاعات اعم از اسم، کد ملی و... که کلاهبردار به وی داده، جعلی است.

مرتضویان تصریح کرد: با توجه به افزایش این گونه کلاهبرداری، پلیس فتا از هموطنان خواست در صورت مواجه با موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرسCyberpolice.ir بخش تماس با ما گزارش کنند. (فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها