تیم ملی در دیداری دوستانه ساعت 21 امشب به مصاف شبیه‌ساز بوسنی می‌رود

ایران ـ مونته‌نگرو؛ دیداری برای شناخت ترکیب 11 نفره

تیم ملی فوتبال ایران در دومین بازی تدارکاتی خود در اردوی اتریش، از ساعت 21 امشب در ورزشگاه هارتبرگ به مصاف تیم ملی مونته‌نگرو می‌رود؛ حریفی که بیشتر جهت شبیه‌سازی برای رقابت با بوسنی در آخرین بازی مرحله گروهی جام جهانی انتخاب شده است.
کد خبر: ۶۷۷۶۶۱

اهمیت بازی با مونته‌نگرو برای کارلوس کرش در این است که پس از ماه‌ها برای نخستین بار می‌تواند از وجود لژیونرهایی چون دانیل داوری، مهرداد بیت آشور، رضا قوچان‌نژاد، اشکان دژاگه و مسعود شجاعی در ترکیب اصلی تیمش استفاده کند و بیش از پیش به ترکیب اصلی در آستانه جام جهانی نزدیک شود.هر چند تیم مونته‌نگرو برای تیم ملی حکم شبیه‌ساز بازی با بوسنی است، اما برای کادر فنی چیزی که بیشتر مورد توجه قرار دارد، رسیدن به هماهنگی تیمی و انتخاب ترکیب 11 نفره‌ای است که باید در بازی با نیجریه به میدان بروند. به عبارتی، بازی امشب را باید اولین بازی تدارکاتی جدی تیم ملی در راه حضور در جام جهانی برزیل قلمداد کرد.ملی‌پوشان کشورمان که در غیاب لژیونرها هفته گذشته در نخستین بازی تدارکاتی خود در اردوی اتریش، مقابل تیم ملی بلاروس به تساوی بدون گل دست یافتند، جمعه(نهم خرداد) نیز در آخرین بازی تدارکاتی خود در اروپا به مصاف آنگولا می‌روند تا این بار بازی با شبیه‌ساز نیجریه را تجربه کنند.

حریف امروز تیم ملی

مونته‌نگرو تیم پنجاه و نهم رنکینگ فیفا و بیست و نهم رده‌بندی تیم‌هایی اروپایی است. این تیم در آخرین بازی دوستانه خود سه روز پیش با دو گل مغلوب اسلواکی شد، اما در بازی دوستانه قبلی‌اش که اسفند گذشته برگزار شد، مقابل تیم خوب غنا با یک گل به پیروزی رسید.

هدایت تیم ملی مونته‌نگرو از سال 2011 بر عهده برانکو برنوویچ است و این تیم خود را برای حضور در رقابت‌های مقدماتی جام ملت‌های اروپا آماده می‌کند. مونته‌نگرو برای صعود به یورو 2016 باید از شهریور امسال در گروه G با تیم‌های روسیه، سوئد، اتریش، مولداوی و لیختن اشتاین رقابت کند.مونته‌نگرو که از سال 2007 میلادی به عضویت فیفا درآمده است، همان سال در نخستین بازی رسمی خود به مصاف مجارستان رفت و این تیم را با نتیجه 2 بر یک شکست داد. طی این هفت سال پیروزی 6 بر صفر مقابل سن مارینو و شکست 4 بر صفر مقابل رومانی به عنوان پرگل‌ترین برد و پرگل‌ترین باخت این تیم ثبت شده است.

مونته‌نگرو سه بار هم شانس خود را برای صعود به جام جهانی و جام ملت‌های اروپا امتحان کرده که البته در هر سه نوبت ناکام بوده است.

آنها در مقدماتی یورو 2012 در گروهی که انگلیس و سوئیس حضور داشتند، با دو تساوی مقابل تیم انگلستان خبرساز شدند و در نهایت به عنوان تیم دوم به مرحله پلی‌آف صعود کردند، اما در آنجا در مجموع دو بازی رفت و برگشت با سه گل مغلوب جمهوری چک شدند.

در مقدماتی جام جهانی 2014 نیز مونته‌نگرو با تیم‌های انگلیس، اوکراین و لهستان همگروه بود، اما با 15 امتیاز از ده بازی(با شش امتیاز اختلاف نسبت به اوکراین) در رده سوم قرار گرفت و شانس حضور در مرحله پلی‌آف را از دست داد.

بازی در ورزشگاه 4500 نفری

تیم ملی فوتبال ایران در حالی امشب به مصاف مونته‌نگرو می‌رود که این بازی در ورزشگاه کوچک شهر هارتبرگ برگزار می‌شود؛ ورزشگاهی که فقط گنجایش ۴۵۰۰ تماشاگر را دارد. این ورزشگاه متعلق به شهرداری هارتبرگ است و بجز مسابقات ورزشی برای دیگر رویدادها مثل کنسرت‌های موسیقی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. البته با وجود گنجایش کم، ورزشگاه هارتبرگ دارای استانداردهای لازم از جمله نور مناسب برای بــــــرگزاری مسابقات لیگ حرفه‌ای اتریش است و تیم دسته اولی TSV هارتبرگ بـــازی‌های خود را در این استادیوم انجام می‌دهد.

رضا پورعالی / گروه ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها