دادستان کل کشور گفت: در موضوع معوقات بانکی اگر قرار است کسی مقصر شناخته شود، بانک‌ها مقصرتر از مشتری هستند.
کد خبر: ۶۷۷۶۳۳

به گزارش واحد مرکزی خبر، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ا‌ی در صبحانه کاری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران افزود: بدهکاران بانکی متفاوت هستند، کسی با زد و بند و احیانا پرداخت رشوه تسهیلاتی را برخلاف مقررات و ضوابط گرفته و در جایی که باید مصرف کند، نکرده است، حتما بانک هم در آن خلاف قانون و مقررات مقصر است و درخواست جامعه برخورد با هردوی اینهاست تا معوقات وصول شود و این روند ادامه پیدا نکند.وی اضافه کرد: فردی که طبق مقررات تسهیلات گرفته اما طبق مقررات مصرف نکرده است، خلاف کرده اما با مورد قبلی متفاوت است.

محسنی اژه‌ا‌ی گفت: اما فردی که طبق مقررات تسهیلاتی را گرفته و بر اثر شرایط با مشکل مواجه شده‌ است با این فرد نه فقط نباید برخورد قهری داشت که حتما باید به او کمک فکری و عملی کرد.

وی با اشاره به این‌که نهایت تلاش را می‌کنیم تا علل به‌وجود آمدن این مسائل و گسترش آن را آسیب‌شناسی کنیم تا ادامه نیابد، افزود: قوه قضاییه در این مورد می‌تواند کمک کند، اما این کار اساسی قوه قضاییه نیست بلکه خود فعالان اقتصادی و دیگر دستگاه‌های مسئول باید ورود کنند.

دادستان کل کشور گفت: به رئیس قبلی و کنونی بانک مرکزی گفتیم که واقعا قصد کمک داریم و نمی‌خواهیم کاری کنیم مردم نسبت به بانک زاویه‌دار شوند و دشمن سوءاستفاده کند. اما اگر در تعیین مصادیق در جایی درست تشخیص ندادیم، به همدیگر کمک کنیم تا این تشخیص درست صورت گیرد.

محسنی اژه‌ا‌ی افزود: در موضوع بانک‌ها این سوال مطرح است که چه تعداد بانک خصوصی و دولتی و چه تعداد شعبه بانکی نیاز داریم. آیا در یک خیابان بیش از ده شعبه بانکی و چند موسسه اعتباری لازم داریم؟ این موسسات چگونه عمل می‌کنند و فرق آنها با بانک چیست؟ کار بانک را انجام می‌دهند، اما در عمل نسبت به بعضی از تعهدات متعهد نیستند. مردم چقدر در آنجا سپرده‌گذاری کردند و اینها این سپرده‌گذاری‌ها را کجا بردند و چه کار کردند؟

این مقام ارشد قضایی گفت: نباید در جامعه این تصور ایجاد شود که بخشی از تولیدکنندگان، کارآفرینان و ثروتمندان جزو خادمان کشور نیستند و مورد ظلم قرار گیرند؛ زیرا بوده‌اند ثروتمندانی که در طول تاریخ این کشور با بذل مال و جان به ملت و کشور خدمت کرده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها