جراحت شدید پدر و مرگ فرزند جوانش

سقوط بلوک سیمانی دختر تبریزی را کشت

سقوط بلوک سیمانی که از آن برای مسدود کردن یک مغازه در تبریز استفاده شده بود به مرگ دختری جوان و جراحت شدید پدرش منجر شد.
کد خبر: ۶۷۷۲۲۶

جام جم سرا:
این حادثه ساعت 14جمعه در خیابان شریعتی جنوبی تبریز رخ داد و بلوک سیمانی بزرگی روی دختری 17ساله به ‌نام مهناز و پدرش ابراهیم افتاد و باعث مرگ دختر جوان شد.یکی از شاهدان عینی در این‌باره گفت: از سه‌ماه قبل شهرداری مغازه ابراهیم را پلمب کرده بود. با اینکه از حدود 50سال قبل آنجا مغازه و ارث پدری ابراهیم بود اما شهرداری به دلیل تخلف ساختمانی اجازه نمی‌داد او از آنجا استفاده کند و مغازه را پلمب کرده و جلوی مغازه چند بلوک سیمانی بزرگ گذاشته بود تا راه رفت و آمد به مغازه مسدود شود. وی ادامه داد: بلوک‌ها طوری در آنجا گذاشته شده بودند که هر لحظه امکان داشت سقوط کنند و چند مرتبه هم در این‌باره به شهرداری تذکر داده بودیم اما فایده‌ای نداشت.
این شاهد عینی ادامه داد: روز حادثه ابراهیم و دخترش مهناز جلوی مغازه‌شان بودند که یک کامیون از آنجا رد شد و به‌دلیل موجی که از صدای کامیون ایجاد شد ناگهان بلوک سیمانی سقوط کرد و روی این پدر و دختر افتاد. شدت این ضربه به حدی بود که وقتی بلوک به سر مهناز برخورد کرد، سر او محکم به زمین خورد و باعث مرگش شد. ابراهیم هم زیر بلوک سیمانی گرفتار و کمر و دست و پایش خرد شد. بعد از این حادثه با اورژانس تماس گرفتیم اما آنها خیلی دیر آمدند و دیگر کار از کار گذشته بود.


از سوی دیگر یکی از اقوام ابراهیم نیز گفت: ابراهیم قبلا سیم کش بود و وضعیت مالی خوبی نداشت و مغازه‌اش را که ارث پدری‌اش بود اجاره داده بود و مخارج خانواده و مادر بیمارش را تأمین می‌کرد اما مأموران شهرداری گفتند در ساختن آنجا تخلف شده و ابراهیم نمی‌تواند از آنجا به‌عنوان مغازه استفاده کند و جلوی درش بلوک سیمانی گذاشتند.این مرد درباره آخرین وضعیت ابراهیم گفت: کمر، دست و پای او آسیب دیده و در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان شهدای تبریز بستری است و امروز (شنبه) هم جسد دخترش مهناز را از پزشکی قانونی تحویل گرفتیم و تشییع کردیم.

توضیحات شهرداری
از سوی دیگر شهردار منطقه 3تبریز علت این حادثه را تلاش ابراهیم برای فک پلمب مغازه‌اش اعلام کرد و او را مقصر اصلی این حادثه دانست.
حسین اکبری در این باره به پایگاه اطلاع‌رسانی و فرهنگی شهریار گفت: از ماه‌ها پیش با مشاهده تخلف ساختمانی یکی از ساکنان در خیابان شریعتی تبریز، در راستای اجرای احکام و قوانین برخورد با متخلفان، چند بلوک سیمانی مقابل ملک متخلف ایجاد شد اما متأسفانه مالک متخلف بی‌آنکه درصدد جبران تخلف خود باشد، ظهر جمعه به‌طور خودسرانه اقدام به فک پلمب کرد و باعث سقوط بلوک سیمانی روی خودش و فرزندش شد.
در همین حال اظهارات اهالی این منطقه نشان می‌دهد شهرداری چند مغازه دیگر را در این محدوده با استفاده از بلوک‌های سیمانی مسدود کرده و به‌دلیل سست بودن پایه بلوک‌ها هر لحظه ممکن است حادثه مشابهی رخ دهد. (همشهری)

Share

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
حمدرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۴
۰
۰
لطفاً مسئولین پیگیری كنند اگر خلافی هم باشد و قرار به پلمپ، باید طوری باشد كه جان مردم به خطر نیفتد، البته اگر برای جان مردم ارزش قائل باشند.
هادی
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۶
۰
۰
فقط می تونم بگم واقعا متاسف شدم
اون دنیا عجب دنیایی میشه

نیازمندی ها