9 سال قبل بچه‌هایی از خانواده‌هایی فقیر از میان صد‌ها کودک تست‌شده انتخاب شدند تا در فیلم «میلیونر زاغه‌نشین» بازی کنند.
کد خبر: ۶۷۶۸۳۹
بچه‌های میلیونر زاغه‌نشین کجا هستند؟

گاهی وقت‌ها یک اتفاق ساده، کل زندگی آدم را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد و سرنوشت آدم را عوض می‌کند؛ اتفاقی مثل بازی در یک فیلم.


قطعا بازی در فیلمی که نه یک اسکار که 8 اسکار برده است، اتفاق کوچک یا ساده‌ای نیست، اما بالاخره اینکه بازی در چنین فیلمی تمام زندگی آدم را تحت تاثیر قرار دهد و کل سرنوشتش را تغییر دهد، اتفاق خیلی خیلی خاصی است که برای چند بچه افتاده است.
9
سال قبل آن‌ها بچه‌هایی بودند از خانواده‌هایی فقیر یا حداکثر متوسط که در بیغوله‌های شهر مومبایی هندوستان زندگی می‌کردند، اما از میان صد‌ها کودک تست‌شده انتخاب شدند تا در فیلم «میلیونر زاغه‌نشین» بازی کنند. دنی بویل آن‌ها را انتخاب کرد و به آن‌ها آموزش داد و از آن‌ها بازی گرفت و فیلم که اکران شد، بسیار مورد استقبال قرار گرفت و 8 اسکار برد و بازیگرانش هم مثل فیلم، مشهور شدند، اما بعد از مدتی که سر و صدای فیلم خوابید، این بچه‌ها هم فراموش شدند تا اینکه رسانه‌های جهان، دنی بویل را مورد انتقاد قرار دادند که چرا این بچه‌ها را فراموش کرده است.

این رسانه‌ها در مورد بویل نوشتند: «او از این بچه‌ها استفاده کرد تا خودش به شهرت برسد... آن‌ها در تماس با پول و شهرت قرار گرفتند، زرق و برق دنیای سینما را دیدند و حتی در مراسم اسکار شرکت کردند، اما بعد به خانه‌های خود برگشتند و همه آن‌ها را فراموش کردند و حالا آن‌ها در غم و غصه زندگی می‌کنند.»
دنی بویل در آن زمان به این انتقادات پاسخ نداد، اما حالا می‌گوید که در تمام این سال‌ها از دور این کودکان را زیر نظر داشته است. او می‌گوید که همه این کودکان را به یک مدرسه عالی فرستاده تا تحصیل کنند و برای آن‌ها مقرری ماهیانه تعیین کرده: «من خودم هر سال به هند سفر می‌کردم تا آن‌ها را ببینم، اما اگر چیزی نمی‌گفتم به خاطر امنیت آن‌ها بود؛ چراکه وضعیت زندگی آن‌ها به گونه‌ای بود که اگر تبهکاران می‌دانستند آن‌ها به پول دسترسی دارند یا برای کسی مهم هستند، آن‌ها را اذیت می‌کردند
دنی بویل می‌گوید: «روبینا علی و اظهارالدین اسماعیل، بازیگران اصلی فیلم، حالا در سال‌های آخر تحصیل خود هستند و قرار است در آینده به دانشگاه هم بروند.» شاید جالب‌ترین سرنوشت را تانای چدا داشته که حالا یک فیلمساز مستند شده و اخیرا به همراه فیلمی که ساخته در جشنواره نیویورک حاضر بوده است و آنجا با دنی بویل ملاقات کرده است. (تماشاگران امروز)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها