رییس پلیس راهور ناجا خبر داد:

تجمیع تخلفات رانندگی موتورسیکلت و خودرو

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی، استفاده از سیستم «ITS» را از برنامه های پلیس در سال 93 اعلام کرد و گفت: از طریق این سیستم تخلفات خودروها و موتورسیکلت تجمیع و رصد می شود که در سال جاری استفاده از این سیستم محقق می شود.
کد خبر: ۶۷۶۰۶۸
تجمیع تخلفات رانندگی موتورسیکلت و خودرو

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس، سردار اسکندر مومنی در حاشیه اولین نشست روسای پلیس راهنمایی و رانندگی سراسر کشور در جمع خبرنگاران، کاهش قابل توجه سوانح و حوادث طی چند سال گذشته را از افتخارات خوب کشورمان برشمرد و گفت: همچنان میزان سوانح و تلفات ناشی از آن بسیار زیاد است که باید تلاش کنیم فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مبنی بر کاهش تلفات ناشی از سوانح محقق شود.

وی، کاهش 30 الی 40 درصدی تلفات سوانح طی سه الی چهار سال آینده را یکی از هدف گذاری پلیس راهور اعلام کرد و افزود: طرحی در این رابطه آماده و به مجلس و هیات دولت ارایه شده که مورد استقبال قرار گرفته است؛ این طرح براساس ظرفیت های کشور و واقعیت های موجود پیش بینی شده و به بودجه های قابل توجه نیاز ندارد که رییس جمهور در این خصوص دستوراتی را صادر کردند.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا افزود: در هفته آینده جلسه ای در خصوص این طرح با حضور معاون اول رییس جمهور و مسئولان دستگاه های مرتبط برگزار می شود تا انشاءالله کاهش 30 الی 40 درصدی تلفات سوانح را ظرف سه الی چهار سال آینده محقق شود.

سردار مومنی ادامه داد: این نشست فصلی با حضور روسای پلیس راهنمایی و رانندگی سراسر کشور با هدف ارائه راهبردها و تاکتیک هایی به منظور تحقق طرح کاهش 30 الی 40 درصدی تلفات سوانح برگزار شد؛ موضوع ترافیک، موضوعی شعاری، تک مولفه ای و تک سازمانی نیست و باید برای آن برنامه ریزی منسجم و هدفمند متناسب با شرایط روز داشته باشیم و برای رسیدن به آن تلاش کنیم.

این مقام ارشد انتظامی در ادامه به اجرای طرح تابستانی طی دو مرحله اشاره کرد و گفت: مرحله اول طرح از چهارشنبه 21 خرداد الی دوشنبه 9 تیرماه و مرحله دوم از یکشنبه پنجم مرداد الی دوشنبه پنجم مهرماه با حضور دستگاه‌های ذیربط در سراسر کشور به اجرا در می آید؛ در فاصله بین دومرحله اجرای طرح، تقارن ماه مبارک رمضان است که سفرهای برون شهری کاهش می یابد.

وی به طرح ویژه‌ای در خصوص برگزاری مراسم ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: در این طرح هر یک از دستگاه‌های تمهیدات و پیش‌بینی‌‌های خود را برای هر چه باشکوه‌ تر برگزار شدن این مراسم عنوان کردند؛ خودروهای حامل زائران در صورت داشتن استاندارد و معاینه فنی اجازه تردد دارند.

استفاده از سیستم ITS

رییس پلیس راهور ناجا، استفاده از سیستم ITS را از برنامه های پلیس در سال 93 اعلام کرد و گفت: از طریق این سیستم تخلفات خودروها و موتورسیکلت تجمیع و رصد می شود که در سال جاری استفاده از این سیستم محقق می شود.

سردار مومنی در نشست فصلی روسای پلیس راهور ناجا از حمایت ها و پشتیبانی های سردار اسماعیل احمدی مقدم فرمانده نیروی انتظامی و سردار احمدرضا رادان در حوزه انضباط بخشی و کاهش سوانح و حوادث تقدیر و تشکر کرد و گفت: این دو بزرگوار کلیه طرح های پلیس راهور خصوصاً طرح نوروزی را شخصاً به صورت جد پیگیری و مستمراً بر اجرای آن نظارت می کنند.

رییس پلیس راهور ناجا با اشاره به اجرای طرح نوروزی، گفت: کاهش سوانح و تلفات ناشی از آن به صورت پی در پی، برای کشور یک افتخار محسوب می شود، تلاش می کنیم این روند استمرار داشته باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
اسد عطا دولت آباد
United States
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۷
۰
۰
الان زمانی است كه همه دسترسی به اینترنت دارد ؟
چرا راهنما رانندگی بازهم روش چند سال را انجام می دهند؟
برای موتور سیكلت انجام می دهند .همان جا استعلام بگیرنند نسبت به تخلف جریمه بنویسند.اگر تخلف بیشتری داشت انتقال بدهند به پاركینگ نه هر كسی را ؟

نیازمندی ها