بانکداران دولتی و خصوصی تا پایان آذرماه سال گذشته ۵۳۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی به مردم پرداخت کرده‌اند.
کد خبر: ۶۷۵۴۵۴

به گزارش تسنیم، بانک مرکزی آمار مربوط به مانده تسهیلات و سپرده‌های ریالی و ارزی بانک‌ها و موسسات اعتباری را به تفکیک استان‌های کشور تا پایان آذر سال ۹۲ اعلام کرد.

در بین 31 استان کشور آمار بانک مرکزی نشان می‌دهد در تاریخ مورد بررسی تهرانی‌ها صدرنشین دریافت تسهیلات بانکی و البته سپرده‌گذاری بوده‌اند که البته همین مساله باعث شده تا بانک مرکزی توضیح دهد که یکی از علل مهم بالا بودن رقم تسهیلات و سپرده‌ها در استان تهران استقرار دفاتر بسیاری از شرکت‌ها و موسسات تولیدی دیگر استان‌ها در استان تهران بوده و عمده فعالیت‌های بانکی آنها از طریق شعب بانک‌های این استان انجام می‌شود.

تهرانی‌ها تا پایان آذر سالی که گذشت ۳۸۹ هزار میلیارد تومان در بانک‌های دولتی و خصوصی سپرده‌گذاری کرده و ۳۲۱ هزار میلیارد تومان هم وام گرفته‌اند.

گفتنی است در سال گذشته و در زمانی که بانکداران در حال رایزنی برای افزایش نرخ سود سپرده‌های بانکی بودند، مانده سپرده‌ها با رشد ۲۸ درصدی در قیاس با اسفند ۹۱ به ۶۳۷ هزار و ۳۳۰ میلیارد تومان رسید.

البته در گزارش بانک مرکزی، آخرین آمار رسمی سپرده با کسر سپرده قانونی بانک مرکزی رقم ۵۶۶ هزار و ۷۴۸ میلیارد تومان اعلام شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها