استاندار تهران گفت: با کشاورزانی که از آب آلوده و فاضلاب برای آبیاری صیفی جات استفاده می کنند ؛ برخورد قانونی می شود.
کد خبر: ۶۷۵۴۰۰
برخورد با کشاورزانی که از آب آلوده استفاده می‌کنند

به گزارش ایرنا، سید حسین هاشمی روز دوشنبه در مراسم افتتاح نمادین و همزمان 14 صندوق شهرستانی در حمایت از بخش کشاورزی افزود: کشاورزانی که منبع آب به غیر از آب فاضلاب و آلوده برای استفاده ندارند باید کشت جایگزین را که با خوراک مردم درارتباط نباشد، انتخاب کنند.

وی ادامه داد: استفاده از آب های آلوده برای کشت محصولات خوراکی، سلامت کل جامعه را به خطر می اندازد و هیچ کشاورزی در استان تهران نباید از آب های آلوده برای این محصولات استفاده کند.

وی تاکید کرد که سلامت مردم برای پیشرفت یک جامعه، حیاتی و کلیدی است و اگر از سال های گذشته پیش گیری کرده بودیم امروز هزینه درمان در کشور بالا نمی رفت.

استاندار تهران با اشاره به روند استمرار کم آبی و خشکسالی در کشور اظهار کرد: در قدم اول باید تصفیه آب فاضلاب ها را برای بخش صنعت و کشاورزی در دستور کار به عنوان یک ضرورت قرار دهیم.

هاشمی صرفه جویی در استفاده از آب آشامیدنی را نیز بسیار مهم و ضروری دانست و از مردم خواست با همکاری خود دراین زمینه از بروز بحران و جیره بندی جلوگیری کنند.

وی تصریح کرد: ما در وضعیت خوبی در زمینه آب قرار نداریم و در بخش کشاورزی هر چه سریع تر باید به سمت مکانیزاسیون برویم زیرا در صورت خشکسالی آب شرب مردم قطع نخواهد شد بلکه سهم بخش کشاورزی کم خواهد شد.

وی گفت: 3 هزار میلیارد بودجه به بخش کشاورزی اختصاص دارد و هر استانی که تلاش بیشتری کند سرمایه بیشتری برای بهبود این بخش دریافت خواهد کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها