شما هر روز چقدر بابت خرید روزنامه پول می پردازید؟ چند تا روزنامه را می توانید بخرید؟ چند تا از آن روزنامه ها را فرصت می کنید، بخوانید؟ بیشتر مشتری کدام روزنامه هستید؟ اگر از شما بپرسند آیا دلتان می خواهد بدانید روزنامه های دیگر چه نوشته اند احتمالا سرتکان می دهید و می گویید «کاشکی ممکن بود ...» ما از آرزوهای شما خبر داریم و به همین علت می خواهیم به جای تان، هر روز همه روزنامه ها را بررسی کنیم و جالب ترین خبرهای شان را برای تان دستچین کنیم و به نقل از آن روزنامه ها در ستون « یواشکی روزنامه ها» بنویسیم.
کد خبر: ۶۷۵۱۱۸
شبکه BBC زیرآب پروژه MI6 را زد

شبکه BBC زیرآب پروژه MI6 را زد

روزنامه کیهان نوشت:شبکه دولتی انگلیس اذعان کرد تحرک سازمان یافته این شبکه به همراه برخی گروهک‌های ضد دین برای قبح‌زدایی از ترویج بی‌حجابی با مشکل مواجه شده است.

وبسایت بی‌بی‌سی در تحلیلی به قلم یکی از اصلاح‌طلبان فراری (شادی- ص) که در خارج کشور اقدام به کشف حجاب کرد نوشت: گرچه بیشتر فعالان جنبش زنان را زنان سکولاری تشکیل می‌دهند که اعتقادی به حجاب ندارند و گاهی هم مانند آنهایی که عکس‌هایشان را به صفحه آزادی‌های یواشکی فرستاده‌اند، کشف حجاب می‌کنند، اما آنها میراث‌دار گذشته‌شان هستند. گفتمان غالب بر جنبش زنان در تمامی سی و پنج سال گذشته، گفتمان «یه لچک سر کردن که کسی را نکشته» و حکم کلی و کاملا مجعول «حجاب، جزو اولویت‌های زنان ایران نیست» بوده است.

بی‌بی‌سی می‌افزاید: از همین روست که وقتی با یک حرکت برای کشف حجاب در مکان‌های عمومی مواجه می‌شوند، فاقد توانایی کنده شدن از آن گذشته و گفتمان جا افتاده و استفاده از اتفاقی که در صفحه آزادی‌های یواشکی افتاده هستند. در حالی که اگر این باور جا افتاده در میان فعالان جنبش زنان وجود نداشت، روایت‌ها و عکس‌های زنان در این صفحه می‌توانست حداقل آغازگر یک حرکت اجتماعی باشد.

بی‌بی‌سی نوشت: ایجاد یک حرکت می‌توانست مقدمه‌ای برای تغییر پارادایم موجود از «بدحجابی» به «بی‌حجابی» باشد. اما به نظر می‌رسد جنبش زنان از این حرکت جا مانده و نتوانسته به وظیفه خود به عنوان یک کاتالیزور عمل کند.

شبکه دولتی انگلیس با نگرانی نوشت: درست به همین دلیل است که این خطر جدی وجود دارد که کمی دیگر، وقتی شور و شوق اولیه پیرامون این صفحه فروکش کند، چون هیچ جنبش اجتماعی نسبتا متشکل و شناسنامه‌داری از پتانسیل آن استفاده نکرده و آن را یک قدم جلوتر، به سمت تغییری باثبات‌تر نبرده، فرصت‌های ایجاد شده بسوزند بی آن که هیزم هیچ آتش تغییر پایداری باشند.

در همین حال وبسایت ندای انقلاب گزارش داد عوامل طراحی کمپین آزادی یواشکی اغلب در خارج کشور قرار دارند و عمده تصاویری که به اسم زنان در داخل کشور بر روی صفحه این کمپین ضد فرهنگی قرار گرفته آرشیوی و در مواردی اصلا این تصاویر از خارج از کشور توسط عناصر ضد انقلاب و مرتبط با گروهک تروریستی منافقین ارسال شده است و تنها تعداد اندکی از کاربران در داخل به صورت مخفیانه مبادرت به انجام تصاویری ضد ارزشی از خود در این صفحه فیس‌بوک کرده‌اند عمدتا از عوامل جریان فتنه و ضد انقلاب و فرقه انگلیسی- صهیونیستی بهائیت هستند.

این گزارش به نقل از منابع امنیتی حاکی است که پروژه اخیر از سوی سرویس MI6 انگلیس طراحی شده و برخی همکاران فراری نشریات اصلاح‌طلب نظیر «معصومه-ع» تنها مهره‌های این سناریو در خدمت شبکه‌هایی چون بی‌بی‌سی و «من و تو» و ... محسوب می‌شوند.

برخی اصلاح‌طلبان نزدیک به حزب مشارکت نظیر «فریبا-د» برای تامین هزینه هرزگی‌های خود در خارج کشور اقدام به کشف حجاب در برابر رسانه‌های بیگانه کردند.

برای آمریکا هیچ چیز دردناک‌تر از برگزاری انتخابات در سوریه نیست

کیهان آورده:سردبیر روزنامه القدس العربی اعلام کرد آنچه مضحک است نشست وزرای خارجه کشورهای معارض سوریه است و نه برگزاری انتخابات در این کشور.

عبدالباری العطوان ضمن تحلیلی در روزنامه رای‌الیوم، واکنش غیرعادی وزرای خارجه شرکت‌کننده در نشست موسوم به «دوستان سوریه» در قبال انتخابات سوریه را نشانه خشم و هراس آنان از نتایج این انتخابات دانست و بیانیه پایانی این نشست را «مضحک» نامید.

عبدالباری عطوان با اشاره به تبلیغات گسترده دشمنان دولت و ملت سوریه علیه انتخابات آتی ریاست جمهوری در این کشور نوشت: برخلاف ادعای جان‌کری و وزرای شرکت‌کننده در نشست لندن، انتخابات سوریه مضحک نیست، بلکه نشست وزرای خارجه «دوستان سوریه» در لندن و بیانیه پایانی آن را باید مضحک و مایه تمسخر نامید.

جان‌کری وزیر خارجه آمریکا پس از آغاز تبلیغات انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری سوریه دچار هذیان‌گویی شده است. وی این انتخابات را توهین‌آمیز، مضحک و فریبکارانه نامید تا جایی که این عبارات در بیانیه پایانی وزرای عرب و اروپایی شرکت‌کننده در به اصطلاح گروه «دوستان سوریه» هم نمود یافت. اما باید از آنان پرسید که اگر چنین است، چرا جان‌کری و هم‌قطارانش تا این حد به این انتخابات توجه و اهتمام دارند و آن را محور اصلی بیانیه پایانی نشست لندن قرار داده‌اند؟!

عطوان افزود: پاسخ کاملاً‌ آشکار و ساده است؛ چون برگزاری انتخابات سوریه، (با وجود تمامی فشارهای وارده از سوی مخالفان به منظور ایجاد شک در سلامت و مشروعیت آن)، دولت، رئیس‌جمهور و وزیر خارجه آمریکا و معارضین سوری و وزرای خارجه حاضر در نشست لندن را به «درد» آورده است.

این تحلیلگر فلسطینی در ادامه خاطرنشان کرد: دولت‌هایی که در آمریکا به قدرت رسیدند و وزرای خارجه آنها، درباره انتخابات ریاست جمهوری در مصر در زمان حسنی مبارک رئیس جمهور مخلوع این کشور و همچنین انتخابات پارلمان مصر- که مخالفان اسلام‌گرا در آن حتی یک کرسی به دست نیاوردندـ سکوت مطلق اختیار می‌کردند، چرا که «مبارک»، همپیمان و ستون خیمه سیاست‌های استراتژیک آمریکا در منطقه بود، اما درباره انتخابات ریاست جمهوری سوریه این همه جنجال‌آفرینی می‌کنند.

عطوان در ادامه می‌نویسد: آنچه مسخره به نظر می‌رسد، نه انتخابات ریاست جمهوری سوریه، بلکه اقدام کشورهای گروه «دوستان سوریه» است که به شورش دعوت کرده و حتی ادعا نمودند که مانند آنچه در لیبی انجام دادند، برای «یاری»‌ آنان مداخله نظامی خواهند کرد، اما از ترس شکست و احتمال وارد شدن زیان به رژیم صهیونیستی در چنین جنگی، هیچ کاری انجام ندادند.

رای‌الیوم در پایان تأکید کرد: اقدام مقامات اردن در لغو ممنوعیت شرکت سوری‌‌های ساکن اردوگاه زعتری در انتخابات ریاست جمهوری کشورشان شگفت‌انگیز بود، و این در حالی است که رای دادن بسیاری از اهالی اردوگاه به نفع اسد، عجیب نیست، چرا که بسیاری از این آوارگان، از اقدامات گروه‌های معارض و دوستان دروغگو، کلاهبردار و پست آنان در گروه موسوم به «دوستان ملت سوریه» سرخورده و ناامید شده و بازگشت بیش از 150 هزار نفر به شهرها و روستاهایشان در سوریه بهترین دلیل بر این مدعاست.

یادآور می‌شود پیش از این روزنامه النهار از قول یک مقام اروپایی فاش کرد اروپا خواستار پذیرفتن بشار اسد بدون برگزاری انتخابات شده اما ایران به برگزاری انتخابات در سوریه اصرار دارد.

تکلیف ویزای سفیر روحانی همچنان در ابهام

روزنامه کیهان نوشت:سرنوشت کرسی نمایندگی ایران در سازمان ملل همچنان در ابهام قرار دارد و با سکوت از سوی دولت و وزارت خارجه برگزار می‌شود.

بیش از 3 ماه از زمانی که دولت آمریکا حاضر نشد برای حمید ابوطالبی گزینه دولت برای نمایندگی ایران در سازمان ملل ویزا صادر کند می‌گذرد. وزارت خارجه حتی این موضوع را به مجمع عمومی سازمان ملل نیز نکشانده و این در حالی است که پیش از این یک بار مجمع عمومی در ماجرای مخالفت آمریکا با سفر عرفات به نیویورک و حضور در سازمان ملل، علیه آمریکا قطعنامه صادر کرد.

در همین حال یک سایت خبری از احتمال جایگزینی نفر دیگر به جای ابوطالبی سخن می‌گوید هر چند که پیش از این معرفی جایگزینی برای ابوطالبی منتفی اعلام شده بود.

به گزارش «پارس»، برخی مشاوران رئیس‌جمهور پیشنهاد داده‌اند که واعظی وزیر ارتباطات جایگزین ابوطالبی شود. واعظی به مدت 3 سال در مخابرات و 27 سال در وزارت خارجه فعالیت کرده و از اعضای حزب‌ اعتدال و توسعه است.

عدم صدور ویزا برای نامزد خاص دکتر روحانی در حالی است که ارتقای اعتبار پاسپورت ایرانی یکی از شعارهای وی در زمان تبلیغات انتخاباتی بود.

تست حساسیت عمومی درباره خاتمی

روزنامه کیهان نوشت:برخی اطرافیان خاتمی درصددند وی را در مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام(ره) شرکت دهند.

به گزارش مشرق، بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته قرار شده خاتمی در مراسم شب 14 خرداد شرکت کند و در صورتی که برای وی از جانب حاضران مشکلی پیش نیاید در مراسم اصلی که روز 14 خرداد برگزار می‌شود حاضر شود. طرح تطهیر و رونمایی از خاتمی و بازگشت وی به عرصه سیاسی بدون عذرخواهی از مشارکت او در فتنه 88، مدت‌ها است که در دستور کار جریان تجدیدنظر‌طلب قرار گرفته است.

خاتمی معمولا به صورت دزدکی در برخی محافل حاضر می‌شود و در اماکنی که مردم حضور داشته باشند، او محل اعتراض عمومی است.

کارگزاران اصلاح‌طلبان را به زیر چتر خود می‌کشند

روزنامه کیهان آورده است:یک روزنامه زنجیره‌ای نزدیک به خانواده هاشمی، کارگزاران را چتر اصلاح‌طلبان توصیف کرد.

روزنامه آرمان از دوپینگ اصلاح‌طلبان خبر داده و می‌نویسد: کارگزاران سازندگی مسیر احیای فعالیت‌هایش را سریع‌تر از هر حزب اصلاح‌طلبی می‌پیماید. این حزب در سکوت جلسات خود را برگزار و اعضای خود را تثبیت می‌کند. حزب کارگزاران همان حزبی است که در مواقع لازم فتیله فعالیت خود را تا حد خاموشی پایین می‌کشد و باز هم در مواقع ضروری همان فتیله را چنان بالا می‌آورد که عرصه سیاست را درگیر گرمای فعالیت خود می‌کند. این حزب همان حزبی است که منتقدان و مخالفان، کابینه دولت را برآمده از آن می‌دانند.

این تحلیل ادامه می‌دهد: در شرایطی که دیگر احزاب اصلاح‌طلب به دلایلی امکان فعالیت گسترده ندارند و آنهایی هم که فعالند تأثیرگذاری مورد انتظار را ندارند، حزب کارگزاران یک تنه وارد میدان می‌شود. در جلسه اخیر حزب، کرباسچی - تنها کاندیدای دبیرکلی حزب- بار دیگر در مسئولیت خود ابقا شد. آنها اخیرا با آیت‌الله هاشمی دیدار و گفت‌وگو کردند.

توافقنامه هسته‌ای باید تشکیلات امنیتی ایران را هم محدود کند!

کیهان نوشت:مدیر مؤسسه واشنگتن گفت آمریکا نباید مطالبات هسته‌ای خود از ایران را تعدیل کند بلکه باید حتی خواستار محدود کردن برنامه‌های امنیتی ایران نیز باشد!

مایکل سینگ ضمن یادداشتی در وبسایت این اندیشکده نوشت: توافقنامه هسته‌ای با ایران باید علاوه بر پیام عقوبت‌های سخت برای فعالیت‌های این کشور، حامل تعهد واشنگتن به متحدان منطقه‌ای‌اش باشد.

سینگ می‌افزاید: به رغم پافشاری مقامات آمریکایی بر این قضیه که «عدم توافق بهتر از امضای یک توافق بد است»، آنها به این امر واقف هستند که طی 35 سال گذشته فرصت‌های دیپلماتیک امیدوار کننده چندانی برای ایران ایجاد نشد. آنها احتمالاً از این نگران هستند که توانایی «حسن روحانی» برای ایستادگی در برابر مخالفت داخلی با طرح‌های سیاسی و اقتصادی‌اش زودگذار و ناپایدار باشد... ناظران با این توجیه که مسائلی مانند سوریه و برنامه‌های موشکی ایران در حوزه اختیارات سپاه پاسداران و نه روحانی است، از طرح این مسائل در مذاکرات طفره می‌روند.

وی با بیان اینکه تعدیل خواسته‌های هسته‌ای آمریکا به امید تقویت روحانی، اقدامی اشتباه است، در توضیح استدلال خود نوشت: توافقنامه علاوه بر مذاکره کنندگان آمریکایی باید شرکای بدبینی را راضی و خشنود کند که در مورد قصه روحانی تردید دارند و مایل به در خطر انداختن امنیت خود به واسطه این قصه نیستند. مهم‌تر از همه اینکه کنگره که ممکن است در صورت موافق نبودن با توافقنامه از لغو تحریم‌های ایران امتناع کند، جای چندانی برای باقیمانده توان هسته‌ای ایران باقی نگذارد.

مدیر مؤسسه واشنگتن خاطرنشان کرد: توافقنامه علاوه بر حوزه‌های هسته‌ای غیر نظامی ایران باید تشکیلات و ابزارهای امنیتی ایران را محدود کند. یک راه انجام این کار، تأکید بر توقف فعالیت موشکی ایران، شفاف‌سازی درباره تحقیقات تسلیحاتی‌اش و اطمینان دادن به ایران که کل برنامه هسته‌ای‌اش تحت نظارت شدید و دقیق بازرسان قرار دارد. همچنین لغو تحریم‌ها باید تدریجی و مرحله‌ای باشد. در نهایت اینکه آمریکا باید تلاش‌ها برای مذاکرات هسته‌ای را با کمپینی انرژی‌بخش برای تقویت همکاری با متحدان منطقه‌ای و مقابله با حمایت ایران از تروریسم و دیگر فعالیت‌های با ثبات کننده منطقه توأم کند.

ابهامات حقوق بازنشستگی یک مسئول دولت سابق

روزنامه خراسان نوشت:بر اساس بررسی های یک نهاد نظارتی که به مدیران دولت یازدهم نیز اعلام شده است، مشخص شده با توجه به اینکه بر اساس تبصره ماده ۷۶ قانون مدیریت خدمات کشوری سقف حقوق ثابت و فوق العاده های مستمر نباید از ۷ برابر حداقل حقوق ثابت و فوق العاده های مستمر تجاوز کند، لذا باید نسبت به اصلاح حکم بازنشستگی یکی از مسئولان مشهور دولت سابق که سقف مذکور درباره وی رعایت نشده است، اقدامات لازم صورت بگیرد.

درخواست ساختمانی برخی وزرا از رییس جمهور

خراسان آورده :بر اساس نامه هایی که برخی وزرای دولت خطاب به رییس جمهور و سایر مدیران ارشد اجرایی کشور ارسال کرده اند، خواسته شده است با توجه به نیاز وزارتخانه های مذکور به برخی ساختمانهای دولتی مستقر در تهران که دولت گذشته دستور فروش آنها را صادر کرده است، دستور مذکور ملغی شود تا این وزارتخانه ها بتوانند از اماکن مذکور برای ادامه فعالیت خود استفاده کنند.

فرماندار به مامور پلیس سیلی زد

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: خبرنگار روزنامه جمهوری اسلامی از کرمانشاه خبر داد: فرماندار خبرساز یکی از شهرستان‌های استان کرمانشاه به مأ‌مور پلیس راه وظیفه شناس سیلی زد! آقای فرماندار که ظاهراً در ماه‌های گذشته در یک کشمکش عجیب و غریب با مسئول یکی از ادارات خبرساز شده بود، این بار با مأمور پلیس راه وظیفه‌شناس درگیر شده است. وی که ظاهراً در یکی از محورهای مواصلاتی استان کرمانشاه با سرعت غیرمجاز درحال حرکت بوده با اخطار پلیس مواجه شده و مجبور به توقف می‌شود. پس از گفتگو با سرگرد راهنمایی و رانندگی، راننده خودرو (فرماندار) به طمع رهائی از اعمال قانون توسط پلیس، خود را معرفی کرده اما با مقاومت مأمور راهنمایی و رانندگی مواجه می‌شود. اصرار پلیس وظیفه شناس به اعمال قانون باعث می‌شود آقای فرماندار با سیلی به گوش مأمور راهنمایی و رانندگی بنوازد. انتظار می‌رود مسئولین ارشد استان افرادی را به عنوان نمایندگان دولت در شهرهای استان بگمارند که تمکین در مقابل قانون را در اولویت کارهای خود قرار دهند.

دیدار رئیس جمهور با دو جناح

جمهوری اسلامی آورده: گروهی از سران جناح اصولگرا و گروهی از سران جناح اصلاح طلب، جداگانه با رئیس‌جمهور روحانی دیدار کردند و مطالب مورد نظر خود را با وی در میان گذاشتند. هنوز خبری از دیدار برگزیدگان جناح مستقل با رئیس‌جمهور نیست. انتظار مستقل‌ها اینست که آقای رئیس‌جمهور به سخنان آنها نیز گوش فرا دهد، کسانی که در پیروزی تفکر اعتدال در جریان انتخابات ریاست جمهوری 24 خرداد نقش عمده‌ای داشتند.

جنتی: باید از توقیف نشریات جلوگیری کرد

روزنامه قدس به نقل از سایت مشرق نوشت: علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: توقیف آخرین راه برخورد با یک روزنامه است و تا جایی که می توان باید از توقیف نشریات جلوگیری کرد. وی افزود: برای حل مشکل باید از راه های دیگر از جمله گفت وگو وارد شد تا از تعطیلی روزنامه جلوگیری شود.

تذکر کمیسیون فرهنگی به وزارت راه

قدس نوشت: کمیسیون فرهنگی مجلس در مورد لزوم در نظر گرفتن زمان اذان در پروازها و سیستم حمل و نقل کشور به وزارت راه تذکر داد.

اعطای لقب «کاک» به رئیس جمهور

قدس آنلاین نوشت: نعمت‌ا... منوچهری نماینده پاوه، جوانرود، ثلاث باباجانی و روانسر در مجلس شورای اسلامی گفت: به نمایندگی از مردم حوزه انتخابیه‌ام لقب «کاک»، یعنی برادر را به جناب روحانی اعطا کرده‌ام از این پس نیز در مکاتبات رسمی به رئیس جمهور از این لقب استفاده می‌کنم.

دستاورد جدید صدا وسیما برای مخاطبان

قدس نوشت: معاونان صدا و سیما با حضور در کمیسیون امنیت ملی از امکان جدید صدا و سیما برای مخاطبان خبر دادند. این دستاورد جدید به مخاطبان اجازه می دهد برنامه های پخش شده را بعد از 12 ساعت دوباره ببینند و در واقع زمان خود را برای تماشای برنامه های تلویزیون و رادیو تنظیم کنند.

پرونده‌ مرتضوی در دیوان عالی کشور

قدس نوشت: خبرها حاکی است که حدود یکسال از صدور حکم شعبه 76 دادگاه کیفری استان تهران درباره سعید مرتضوی از قضات تعلیقی کهریزک می‌گذرد و این پرونده در دیوان عالی کشور است.

انتقاد علی مطهری از شعار تیم ملی

روزنامه قدس از قول سایت جهان نوشت: علی مطهری نماینده مردم تهران در تذکری به وزیر ورزش و جوانان شعار تیم ملی ایران در جام جهانی فوتبال(افتخار پارس) انتقاد کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها