مدیرکل روابط عمومی شرکت مخابرات ایران اعلام کرد: امسال پنج میلیون اینترنت پرسرعت(ADSL) به متقاضیان این شرکت واگذار می شود.
کد خبر: ۶۷۴۶۱۸
واگذاری 5 میلیون اینترنت پرسرعت

داود زارعیان روز شنبه به ایرنا گفت: شرکت مخابرات ایران مقرر کرده است که امسال پنج میلیون ADSL پرسرعت واگذار کند و تعداد مشترکان این شرکت نیز از حدود سه میلیون به هشت میلیون برسد.

وی با اشاره به اینکه تامین پهنای باند اینترنتی به اپراتورها وظیفه دولت است، گفت: شرکت مخابرات نیز به عنوان یکی از اپراتورها کشور منتظر است تا دولت با تامین پهنای باند تعهدات خود را نسبت به متقاضیان عملیاتی کند.

زارعیان با اشاره به اینکه اتحادیه جهانی ارتباطات هرسال برای چنین روزی شعاری را انتخاب و به اعضا اعلام می کند، گفت: شعار جهانی امسال ارتباطات باند پهن برای توسعه پایدار است و کشورهای عضو ملزم هستند براساس این شعار برنامه های عملیاتی خود را تنظیم و اجرا کنند.

وی افزود: دلیل این نامگذاری این است که ارتباطات در سطح دنیا تقریبا در حوزه تلفن همراه و ثابت به وضعیت بسیار مطلوبی رسیده است لازم است از این به بعد فعالیت در حوزه اینترنت پرسرعت نیز تکمیل شود.

مدیرکل روابط عمومی شرکت مخابرات ایران خاطرنشان کرد: روز هفدهم ماه مه مصادف با بیست و هفتم اردیبهشت ماه سال 1865 میلادی نمایندگان 20 کشور جهان گرد هم جمع شدند تا نخستین اتحادیه بین المللی با عنوان اتحادیه تلگراف را تاسیس کنند.

وی ادامه داد: سالروز تاسیس این اتحادیه به نام روز جهانی ارتباطات نامگذاری شد تا اینکه در سال 2003 میلادی بعد از برگزاری اجلاس سران جامعه اطلاعاتی مجمع عمومی سازمان ملل متحد با تصویب قطعنامه ای، این روز به نام روز جهانی ارتباطات و جامعه اطلاعات تعیین شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها