دو طایفه در شهرستان سرباز پس از 9 سال اختلاف و 18 کشته از طرفین و همچنین دو طایفه دیگر در زاهدان پس از چهار ماه اختلاف و دو مجروح در زاهدان بطور جداگانه با یکدیگر صلح و سازش کردند.
کد خبر: ۶۷۴۰۹۱
اختلاف 9 ساله دو طایفه به آشتی منجر شد

دو طایفه «حسین زهی» و «ایران دوست» که از 9 سال پیش با یکدیگر اختلاف و درگیری داشته و این اختلافات منجر به قتل 18 نفر از دو طرف شده بود، با تلاش و همت روحانیون، معتمدان، اعضای شورای تامین و شورای حل اختلاف طی مراسمی روز پنجشنبه در روستای «گونگان» شهرستان سرباز صلح و آشتی کردند.

در این آیین که محمدسعید اربابی نماینده مردم ایرانشهر و سرباز در مجلس شورای اسلامی، مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی مدیر حوزه علمیه دارالعلوم و امام جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان، فرماندار، معتمدان و ریش سفیدان شهرستان سرباز و افزون بر شش هزار نفر از قشرهای مختلف اهل سنت منطقه حضور داشتند، معتمدان دو طایفه پس از بخشش حقوق یکدیگر سوگند یاد کردند که صلح پایدار را رعایت کرده و چنانچه با مشکل و اختلافی رو به رو شدند از طریق مراجع قانونی حل و فصل کنند.

امام جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان طی سخنانی در این مراسم با تاکید بر حفظ وحدت میان اقوام و طوایف استان گفت: دشمنان همواره در تلاش برای ایجاد اختلاف و جلوگیری از توسعه و پیشرفت منطقه هستند.

مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی با دعوت عموم مردم بویژه اقوام و طوایف اهل سنت و بلوچ سیستان و بلوچستان به زندگی مسالمت آمیز در کنار یکدیگر، گفت: توسعه استان در گرو امنیت است و امنیت نیز با وحدت و دوستی محقق می شود و نتیجه آن نیز فراهم شدن زمینه توسعه و پیشرفت منطقه خواهد بود.

وی افزود: سفر رییس جمهور و نگاه ویژه دولت تدبیر و امید به این استان و سیاست های توسعه ای استاندار روزنه امید برای توسعه و آبادانی منطقه ایجاد کرده و مردم سیستان و بلوچستان نیز باید با حمایت از برنامه های دولت و حضور در صحنه و سرمایه گذاری در بخش تولید به عمران و آبادانی منطقه و ایجاد اشتغال و رفاه عمومی کمک کنند.

نماینده مردم ایرانشهر، سرباز و دلگان در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین گفت: اقوام و طوایف باید با صلح و وحدت در کنار یکدیگر برای توسعه و پیشرفت این شهرستان به کمک نظام جمهوری اسلامی بشتابند.

اربابی افزود: اختلاف و درگیری موجب ناامنی و فرار سرمایه ها و عدم جذب نیروهای متخصص می شود به همین سبب باید قشرهای مختلف مردم هر منطقه با وحدت و همبستگی به برقراری امنیت پایدار و پیشرفت و آبادانی منطقه خود کمک کنند.

وی گفت: دولت تدبیر و امید برای عمران و آبادانی سیستان و بلوچستان همت کرده است و باید مردم به یاری آن بشتابند و از برنامه های دولت حمایت کنند.

شهر راسک مرکز شهرستان سرباز در 498 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان واقع شده است.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها