بیژن بنفشه خواه از همان نسل اولی های طنز کار تلویزیون به حساب می آید و این ژانر را با کارگردان های مختلف در شرایط مختلف تلویزیون تجربه کرده است.
کد خبر: ۶۷۳۸۱۱
بیژن بنفشه خواه و همسر و فرزندش/ عکس

/Media/Image/1393/02/25/635357468780501594.jpg


این بازیگر از سال ۷۳ وارد عرصه بازیگری شد.

پدرش رضا بنفشه خواه و مادرش خانم نیکی زاده رهبر دبیر بازنشسته آموزش و پرورش است.

متولد اول فروردین ۱۳۵۲ تهران. زیاد به آینده حرفه و شغل بازیگری امیدوار نیست و نگران آینده است. با آنکه چهل و یک سال از عمرش گذشته، اما همچنان کودک درونش شاد و سرزنده است. می گوید: «جالب است بدانید من برای اولین بار به دلیل مسائل مالی به این سمت سوق پیدا کردم. در ابتدای ورودم به دانشگاه به دلیل هزینه های بالای دانشگاه در یک کار کمدی تست دادم و قبول شدم و از آن سال به بعد دیگر در ژانر طنز باقی ماندم.»

کارهای سینمایی خیلی کم به او پیشنهاد می شود، اما دوست دارد در سینما هم فعالیت داشته باشد. سال ۸۸ ازدواج کرد و دو فرزند دارد. همسرش از دوستان لیلی رشیدی است. از مشورت با همسرش همیشه اظهار رضایت دارد. با مهران غفوریان و رضا داوودنژاد رابطه خانوادگی و صمیمانه دارد. بسیار طناز و دوست داشتنی و بامزه است.

یکی از بهترین بازی هایش در «مرد دو هزار چهره» است که در نقش کمک خلبان ایفای نقش کرد. تا به حال در مجموعه های تلویزیونی جنگ ۳۹، همسران، لبخند سوم، آخرین ستاره شب، دزدان مادربزرگ، گل های ۷۶، ایستگاه ۷۷، عید آن سال ها، این چند نفر، حرف تو حرف، گل های ۷۸، آبدار شاه، طبقه وسط، زیر آسمان شهر، باغچه مینو، پیامک از دیار باقی، قهوه تلخ، ساختمان پزشکان، خانه اجاره ای، راه طولانی، دزد و پلیس، پژمان و... ایفای نقش کرده است. (نامه و افکار نیوز)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۳
دوستار طنز
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۷
۰
۰
آفرین خد ا حفظش كنه دختر بیژن بنفشه خواه، اسمش چی بود؟ دو تا بچه؟عكس اون یكی بی زحمت.
نوید
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۸
۰
۰
یكی ار بازیگران مورد علاقه من هستن. خیلی دوسش دارم و براش آرزوی بهترین ها رو دارم. خدا بچه هاشو براش حفظ كنه كه لبخند رو به لب مردم میارن.
زهرا
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۹
۰
۰
وای چه دختر نازی

نیازمندی ها