یواشکی روزنامه ها

همسریابی رایگان در پارک

شما هر روز چقدر بابت خرید روزنامه پول می پردازید؟ چند تا روزنامه را می توانید بخرید؟ چند تا از آن روزنامه ها را فرصت می کنید، بخوانید؟ بیشتر مشتری کدام روزنامه هستید؟ اگر از شما بپرسند آیا دلتان می خواهد بدانید روزنامه های دیگر چه نوشته اند احتمالا سرتکان می دهید و می گویید «کاشکی ممکن بود ...»
کد خبر: ۶۷۳۷۷۳
وقتی سهامدار 38 شرکت مشاور وزیر در امور مسکن می‌شود

ما از آرزوهای شما خبر داریم و به همین علت می خواهیم به جای تان، هر روز همه روزنامه ها را بررسی کنیم و جالب ترین خبرهای شان را برای تان دستچین کنیم و به نقل از آن روزنامه ها در ستون «یواشکی روزنامه ها» بنویسیم.

کیهان: وظیفه‌شناس‌تر از جاسوس آمریکایی

روزنامه کیهان نوشت: پس از اعتراف همسر ریچارد فرای به جاسوس بودن همسرش این بار سید کاظم موسوی بجنوردی وصی فرای نیز جاسوس بودن او را تایید کرد.

کاظم موسوی بجنوردی از فعالان اصلاح‌طلب که سال‌هاست به صورت انحصاری ریاست مرکز دایره‌المعارف بزرگ اسلامی را در اختیار دارد، با اعتراف به جاسوس بودن ریچارد فرای، از برگزاری مراسم یادبود برای این جاسوس کهنه‌کار سازمان سیا توسط مرکز دایره‌المعارف اسلامی خبر داد.

موسوی بجنوردی ضمن یادداشتی در روزنامه زنجیره‌ای شرق ضمن پذیرش تلویحی جاسوس بودن ریچارد فرای، به توجیه مضحک جاسوسی‌های او پرداخته و مدعی شده که «اولا مشارالیه هیچ‌گاه جاسوس «سیا» نبوده و کسانی که این اتهام واهی را به ایشان زده‌اند اشاره به 70 سال پیش در دوره سربازی ایشان در جنگ جهانی دوم دارند که به عنوان افسر وظیفه‌شناس «شرق‌شناس» گزارش‌ هایی را که بخش اطلاعاتی ارتش از این سرباز می‌خواسته، پاسخ داده و نظرات خود را ابراز داشته است که طبعا برحسب وظیفه ملی او بوده و نه فقط نقصانی در شخصیت او نیست که مسلما خدمت هرکس به کشورش، فضیلت محسوب می‌شود.»

چندی پیش «عدن نبی» همسر «ریچارد فرای» در واکنش به مخالفت‌ها با دفن فرای در ایران، گفت او علیه آلمان نازی جاسوسی می‌کرده، اما هیچ‌گاه از سازمان سیا پول نگرفته است.

موسوی بجنوردی در ادامه مقاله روزنامه شرق در تمجید از جاسوس سازمان سیا، او را «ایران‌ دوست مظلوم» نامیده و از تلاش مجدد خود و هم‌قطارانش برای تدفین وی در ایران خبر می‌دهد و می‌نویسد: «ظاهرا پیشنهاد شده است که در قبرستان ارمنیان اصفهان یا در شیراز یا در قبرستان زرتشتیان یزد دفن شود.برخی دوستان مشغول مذاکره با همسر آسوری- ایرانی ایشان هستند که در هر حال باید نظر ایشان محترم شمرده شود. من هنوز بر عهد خود هستم که اگر پیکر این عزیز را تحویل ما دهند پیکرش را با احترام دفن کنیم و مقبره‌ای هم برایش بسازیم و یاد و خاطره‌اش را به پاس خدماتی که به فرهنگ و تاریخ ملی ما کرده است، گرامی بداریم.» وی این را هم گفته که 10 خرداد مراسم بزرگداشتی برای فرای برگزار می‌شود.

تلاش مجدد برای تدفین ریچارد فرای در ایران در حالی از سوی موسوی بجنوردی و حامیان دولت مطرح می‌شود که با واکنش انقلابی مردم و فعالین سیاسی همچنان پروژه تدفین جنازه این جاسوس سازمان سیا در خاک مقدس کشورمان ناکام مانده است.

پیشتر علی جنتی وزیر فرهنگ دولت یازدهم گفته بود که «هرکس وصی ایشان (فرای) است، برود به وصیتش عمل کند. دولت جدید که وصی ایشان محسوب نمی‌شود.»

نکته عجیب در مقاله موسوی بجنوردی اطلاق عنوان غلط‌انداز «وظیفه‌‌شناسی و خدمت به کشور» برای تحرکات جاسوسانه ریچارد فرای می‌باشد. این عبارات اگر از سوی یک دولتمرد آمریکا یا یک مقام سازمان سیا گفته می‌شد البته قابل درک بود اما از زبان یک ایرانی جای سوال دارد و باید از وی پرسید که شما ایرانی هستید یا آمریکایی؟!

وقتی سهامدار 38 شرکت مشاور وزیر در امور مسکن می‌شود

کیهان آورده: «حسین-ع» که شهریورماه گذشته به عنوان مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور مدیریت و تامین مالی منصوب شد، یکی از بیشترین نقش‌ها را در سیاست‌های دولت در حوزه مسکن داشته است.

به گزارش مشرق، هفته گذشته یک نماینده مجلس با طرح سؤال از وزیر راه و شهرسازی درباره علت توقف مسکن مهر، از فردی سخن گفت که در 38 شرکت سهامدار است و به فکر بی‌خانمان‌ها نیست.

حاجی دلیگانی در بخشی از سخنان خود خطاب به آخوندی گفت: «مردم از نبود مسکن، بالا رفتن قیمت مسکن و افزایش رهن و اجاره گلایه دارند چه پاسخی باید به آنها بدهیم.می‌د‌انید وام 35 میلیون تومانی که اعلام کردید چه بر سر قیمت مسکن آورده است، قیمت مسکن را بالا برده و رکود بوجود آورده است. فردی که در 38 شرکت مدیر یا سهامدار است نمی‌تواند به فکر بی‌خانمان‌ها باشد.

افزایش وام خرید مسکن مهمترین اقدامی بود که با طراحی «حسین-ع» در ماه‌های اخیر اجرا شد و اکنون با افزایش شدید قیمت اوراق حق تقدم خرید مسکن، اثرات سوء آن بر بازار مسکن در حال پدیدار شدن است.

نامبرده از دیرباز اعتقاد داشته که تنها راه خانه‌دار شدن مردم، پس‌انداز و استفاده از وام خرید مسکن است، نه اعطای وام برای ساخت مسکن همچون طرح مسکن مهر. این در حالی است که با توجه به قیمت کنونی مسکن در سطح کشور، اقشار فاقد مسکن که عمدتا کارگران هستند، آنقدر درآمد ندارند که بتوانند هم پس‌انداز کنند و هم در بانک سپرده‌گذاری کنند. تا بعدها بتوانند وام بگیرند و اقساط آن را بپردازند.

مشرق می‌افزاید: در عمل اشتباه بودن تفکرات اقتصادی فرد یاد شده در حال عیان شدن است به طوری که نرخ هر برگ 500 هزار تومانی اوراق حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن در حال حاضر نسبت به 4 ماه قبل- پیش از ابلاغ مصوبه افزایش وام خرید مسکن به 35 میلیون تومان- 121 درصد افزایش قیمت داشته است و خانه‌دار شدن مردم را دشوارتر ساخته است.

این گزارش می‌افزاید: طبق اسناد روزنامه رسمی، آقای «ع» در بیش از 30 شرکت و موسسه تجاری دارای مناصب مهمی در سطح هیئت مدیره، مدیرعاملی یا دبیرکلی است. هر چند فعالیت در بخش خصوصی، ایراد قانونی ندارد اما این سؤال مطرح است آیا نامبرده با این همه سمت شغلی، فرصت مشاوره به وزیر راه را دارد؟ آیا منافع 30-40 شرکتی که وی در آنها سهامدار است و تعدادی از آنها در حوزه ساخت و ساز مشغولند، در مشاوره‌های او تاثیرگذار نیست؟

تشکل فراگیر اصولگرایان باید بالاتر از انتخابات بیاندیشد

کیهان نوشت: عضو جامعه روحانیت مبارز از ایجاد تشکل فراگیر اصولگرایان خبر داد و گفت: تشکیل مجموعه‌ای فراگیر با حضور تمام احزاب و گروه‌های اصولگرا در دستور کار است و انتخابات جزو کوچکی از اهداف کلان ماست.

سیدرضا تقوی در حاشیه همایش ولایتمداران استان فارس اظهار داشت: این اقدام در راستای افزایش پویایی در گروه‌های اصولگرا و آسیب‌شناسی این جریان و بنابر رهنمودهای بزرگان اصولگرایی کشور در دستور کار قرار گرفته است.

تقوی ادامه داد: برای جلوگیری از تکرار برخی تجارب گذشته و بیان مسائل اختلاف‌انگیز، پیشنهاد شد منشور وحدتی با همفکری تمام اصولگرایان در رده‌های مختلف سرتاسر کشور تدوین شود.وی اضافه کرد: در این زمینه مواردی توسط کمیته‌ای منتخب آماده و به بزرگان اصولگرایی ارائه شد که هنوز روند حذف و تکمیل آن ادامه دارد.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خاطرنشان کرد: التزام به ولایت فقیه و موازین اسلام، احترام به جایگاه روحانیت، ساده‌زیستی و پرهیز از تجمل‌گرایی و اشرافی‌گرایی و توجه به گروه‌های ضعیف از جمله مواردی هستند که در منشور اصولگرایی مورد اشاره قرار گرفته‌اند. مردمسالاری دینی، عدالت محوری و مبارزه با فساد، تاکید بر پیشرفت همه‌جانبه کشور، اداره امور بر اساس موازین اسلامی، عقلانیت و قانون‌مداری از دیگر مواردی بود که تقوی در شمار بایدهای اصولگرایی به آن اشاره کرد.

وی ادامه داد: استقلال‌طلبی، استکبارستیزی، موضع‌گیری صریح در برابر دشمنان و فتنه‌ها و تلاش برای وحدت امت اسلامی از دیگر مواردی است که در منشور اصولگرایی به عنوان بایدهای این جبهه تبیین شده است.
تقوی به بیان برخی از موارد سلبی ذکر شده در منشور پرداخت و گفت: نافرمانی صریح، ضمنی و پنهانی از تدابیر رهبری اصلی‌ترین مصداق خروج از دایره اصولگرایی است.

آسانتر از پاسخگویی حاشیه سازی در دولت است؟!

کیهان آورده است: آیا حاشیه‌سازی در دولت عمدا انجام می‌شود؟!ایجاد جنجال‌های کاذب، موضع‌گیری‌های شگفت‌آور و گاه توهین‌آمیز، جلسات و سفرهای غیرمنتظره و دادن ضریب چند برابری به برخی موضوعات ساده و کم‌ارزش و... از جمله اقداماتی است که از سوی برخی دولتمردان با اهداف انحراف افکار عمومی از عملکرد دولت در مقاطع زمانی مشخص انجام می‌شود.

جهان‌نیوز ضمن انتشار این تحلیل نوشت: در حوزه اقتصادی شعارهای رئیس‌جمهور- همچون شعار 100 روزه- تاکنون محقق نشده است. ثبت‌نام گسترده مردم در فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها تیم اقتصادی دولت را دچار انفعال و ناهماهنگی- مانند مواضع متفاوت وزیر اقتصاد و معاون اجرایی رئیس‌جمهور- کرده است.

گران شدن قیمت حامل‌های انرژی و افزایش جهشی قیمت کالاها و خدمات با وجود عدم افزایش مبلغ یارانه نقدی، در نگاه مردم اثرات منفی به همراه داشته است. نرخ حمل و نقل عمومی با وجود وعده چندباره مقامات دولتی درباره ثابت ماندن تا خردادماه، گران شده است.

این تحلیل اضافه می‌کند: در مذاکرات هسته‌ای اساس کار دولت بر پنهان کاری است. روند مذاکرات اکنون به مراحل حساس تدوین پیش‌نویس توافق نهایی رسیده است. این روزها زمان رد و بدل کردن امتیاز و تعیین سرنوشت فعالیت‌های هسته‌ای و حتی نوع تعامل با غربی‌هاست.

مقامات غربی به صورت غیررسمی درخواست‌های زورگویانه‌ای از ایران داشته‌اند. هنوز روشن نیست جواب عملی وزارت خارجه به آنان چیست؟... دولت در این‌باره پنهان‌کاری می‌کند اما بعید است زنجیره پنهان‌کاری‌ها دوام زیادی بیاورد.

جهان‌نیوز با بیان اینکه «در حوزه فرهنگ بعضا اتفاقات ناگواری می‌افتد، از تجلیل و حمایت از برخی بازیگران و نویسندگان مسئله‌دار تا اعلام مخالفت صریح با ممیزی کتاب- موضوعی که با نظر امام راحل هم تناقض صریح دارد-»، نوشت: پاسخگویی به این همه ابهام و نقاط عمدا تاریک شده، دولتمردان را در تنگناهای آزاردهنده‌ای قرار می‌دهد که هرگز مطلوب آنان نیست.

دولت دوست ندارد به بهای گرفتن لقب «شفاف» و «پاسخگو بودن»، درباره عملکردهای اشتباه و مشکلات بزرگ کنونی به افکار عمومی توضیح دهد و با دست خود حجم انتقادات را چند برابر کند.

«ایجاد محورهای ثانویه» و «برجسته‌سازی» موضوعات کم‌اهمیت با هدف «منحرف‌سازی افکار عمومی از واقعیت‌های مهم کشور»، شاید در دسترس‌ترین راهکار برای مقامات دولتی باشد.

ایجاد جنجال‌های کاذب، موضع‌گیری‌های شگفت‌آور و گاه توهین‌آمیز، جلسات و سفرهای غیرمنتظره و دادن ضریب چند برابری به برخی موضوعات ساده و کم‌ارزش و... از جمله اقداماتی است که از سوی برخی دولتمردان همچون علی یونسی دستیار ارشد رئیس‌جمهور، اکبر ترکان رئیس مناطق آزاد تجاری، محمود سریع‌القلم تئوریسین حامی دولت و... در مقاطع زمانی مشخص پیگیری شده است.

این زنجیره را در هفته‌های اخیر، یونسی در دست گرفته و با رفتن تا مرز «به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی» به نوعی خود را سپر دولت کرده است!تبدیل کردن یک مستند ساده دانشجویی به موضوع اول کشور، آن هم چهار ماه پس از ساختش- که از یک مصاحبه مجهول از دفتر ریاست جمهوری کلید خورد- از دیگر نمونه‌های این رویکرد «منحرف‌سازی» است.

در ادامه این تحلیل خاطرنشان شده است: گرچه ممکن است این رویه فشارها و مشکلاتی را هم برای دولت ایجاد کند اما ظاهرا برآورد کلی آنان این است که هزینه این رویه کمتر از شفاف‌سازی و پاسخگویی در حوزه اقتصاد، سیاست خارجی و فرهنگ به مردم است. به نظر می‌رسد برخی از دولتمردان با این رویه انتقادبرانگیز در حال کشاندن منتقدان به عرصه‌های فرعی و دور از دغدغه مردم هستند.

هدف از تداوم آن هم شاید داغ کردن فضا و به پرخاش واداشتن منتقدان باشد. اگر این هدف محقق شود دولتمردان می‌توانند منتقدان را جریانی «نق‌زن» جلوه دهند که به هر اقدام کم‌اهمیت دولت گیر می‌دهند. در نهایت آنان تمام ناکامی های احتمالی دولت در مسائل کلان را به گردن منتقدان می‌اندازند. بیان جملاتی مانند «نگذاشتند» نتیجه نهایی این رویکرد است.

«منحرف‌سازی افکار عمومی» همان ترفندی است که در دولت خاتمی به یک شیوه و در دولت محمود احمدی‌نژاد، هم با اسفندیار رحیم مشایی در پیش گرفته شد اما دست آخر جواب نداد و عواقبش گریبان خود دولت را گرفت.

رویترز: ایران پس از روسیه و چین سومین تهدید سایبری علیه آمریکاست

کیهان به نقل از رویترز نوشت: کارشناسان سایبری آمریکا می‌گویند، ایران در حال جاسوسی سایبری از مراکز اقتصادی و نظامی آمریکا به تلافی حملات ویروسی استاکس‌نت است.

وبسایت رادیو فردا نوشت: تنها حدود دو هفته قبل شرکت آمریکایی امنیت سایبری ماندیانت براساس گزارش‌های فایرآی خبر داد که حملات هکرهای ایرانی علیه بخش انرژی و سازمان‌های دولتی آمریکا در یک سال گذشته افزایش یافته است و از این نظر ایران پس از روسیه و چین جدی‌ترین تهدید سایبری برای ایالات متحده محسوب می‌شود.

در گزارش رویترز از نشست روز دوشنبه امنیت سایبری سخنان مایکل هیدن، رئیس سابق سازمان اطلاعات مرکزی ایالات متحده (سی‌آی‌ای)، بازتاب داده شده است که نسبت به فعالیت‌های هکرهای ایرانی ابراز نگرانی کرده است.

رویترز به نقل از کارشناسان امنیتی می‌نویسد: هکرهای ایرانی به تلافی حملات استاکس‌نت به تاسیسات هسته‌ای ایران در سال 2010 فعالیت خود را علیه اهداف خارجی آغاز کردند.

قدس:واکنش دیلی‌تلگراف به لباس ایرانی اشتون

روزنامه قدس به نقل از ایسنا نوشت: روزنامه «دیلی تلگراف» در گزارشی با اشاره به لباس طراحی شده توسط یک طراح برجسته ایرانی برای «کاترین اشتون»، مسؤول سیاست خارجه اتحادیه اروپا، این لباس را راه حلی برای برطرف ساختن یک مشکل شکلی در مذاکرات با طرف ایرانی معرفی کرده است.

مدیران به دنبال ماشین اروندی!

قدس به نقل از کارون پرس نوشت: شنیده‌ها حاکی است که به دنبال رونق مباحث ورود خودروهای مدل «اروندی» به استان خوزستان، تعدادی از مدیران و نمایندگان شورای اسلامی شهرهای اهواز، آبادان و خرمشهر این ماشینها را تحویل گرفته‌اند و یا به دنبال رایزنی برای پیگیری و دریافت و تحویل این نوع خودروها هستند.

ذوالفقاری: دانایی‌فر زنده است

قدس به نقل از مهر آورده: سردار حسین ذوالفقاری فرمانده مرزبانی ناجا گفت: براساس دلایل و شواهدی که ما در اختیار داریم براین باوریم که گروهبان دانایی فر زنده است. فرمانده مرزبانی همچنین از دستگیری عامل اختلاس 100 میلیاردی در مرز ساحلی بوشهر خبر داد.

آرمان: محاکمه ضاربِ شهید علی خلیلی به اتهام قتل عمد

روزنامه آرمان نوشت: شنیده شد که ضارب شهید علی خلیلی به‌زودی به اتهام قتل عمد در دادگاه کیفری استان تهران محاکمه می‌شود. 25 تیر ماه سال 90 علی خلیلی در جریان نهی از منکر پسر جوانی به نام احسان با ضربه‌های چاقوی وی مجروح شد.

وی بلافاصله به بیمارستان منتقل شد که در ابتدا چند بیمارستان از پذیرش او خودداری کردند. تحقیقات در این زمینه نشان داد، متهم قصد سوارکردن دختر جوانی به زور را داشته که علی خلیلی با مشاهده این صحنه برای تذکر به سمت پسر جوان رفت اما با ضربه چاقو از ناحیه گردن مجروح شد.

جانباز ناهی از منکر ساعت 19 یکشنبه سوم فروردین بر اثر بیماری طولانی پس از جراحات وارده، درگذشت.

پس از شهادت ناهی از منکر پرونده او برای رسیدگی در اختیار قاضی سپیدنامه، بازپرس شعبه دهم دادسرای جنایی تهران قرار گرفت.

گزارش کارشناسی حاکی از این است که فوت شهید علی خلیلی با ضربه وارده به شاهرگ در حادثه سال ۹۰ مرتبط بوده است.

وایبر فیلتر شد

آرمان آورده است: شنیده شد که وایبر هم فیلتر شد؛ این درحالی است که دولت روحانی بارها و بارها اعلام کرده با فیلترینگ‌های اینچنینی مخالف است و وزیر ارتباطات و وزیر ارشاد نیز بارها به فیلترینگ‌هایی از این دست انتقاد کرده‌اند.

شهر خبر نوشت؛ مسدودشدن وایبر اما درحالی اتفاق افتاده که پیش از این هم زمزمه‌های فیلتر شدن آن به گوش می‌رسید. اواخر دی ماه سال گذشته بود که خبرهای غیر رسمی حکایت از این داشت که اپلیکیشن پیام رسان وایبر برای برخی از کاربران در داخل ایران فیلتر شده است و در دسترس نیست اما هیچ مقام رسمی در این باره اظهارنظر نکرد.

دستگیری عامل اختلاس 100 میلیاردی در مرز بوشهر

آرمان آورده است: شنیده شد که فرمانده ستاد مرزبانی نیروی انتظامی از دستگیری عامل اختلاس 100 میلیاردی در مرز ساحلی بوشهر خبر داد.

سردار حسین ذوالفقاری گفت: دستگیری این فرد حاصل یک کار سنگین اطلاعاتی و عملیاتی پیچیده بود که سرانجام به دست مرزبانان جمهوری اسلامی در مرز ساحلی بوشهر انجام شد.

وی ادامه داد: این فرد مدت‌ها تحت تعقیب مقامات قضایی بود و حتی گفته می‌شد در خارج از ایران اقامت دارد. به گفته ذوالفقاری، برای دستگیری این فرد حتی از اینترپل نیز تقاضای کمک شده بود که سرانجام با تلاش بی‌وقفه و در سایه یک کار بزرگ اطلاعاتی دستگیر و در اختیار مقامات ذی‌صلاح قرار گرفت.

فرمانده مرزبانی ناجا همچنین با اشاره به برنامه‌های مرزبانی در نقاط ساحلی از توسعه و تجهیز شناورهای دریایی به امکانات پیشرفته الکترونیکی و مخابراتی، توسعه رادارهای دریایی برای کنترل فراگیر مرزهای آبی، ایجاد یگان‌های تکاوری و همچنین افزایش تعامل با گاردهای ساحلی کشورهای منطقه خبر داد.

یک فیلم ضدایرانی دیگر در راه سینما

آرمان نوشت: شنیده شد که فیلم ضدایرانی «گلاب» اولین تجربه کارگردانی جان استوارت پاییز به اکران عمومی درمی‌آید.

مهر نوشت؛ فیلم ضدایرانی «گلاب» که بر مبنای خاطرات مازیار بهاری از تجربیاتش پس از انتخابات 88 در ایران ساخته شده است، پاییز در آمریکا به نمایش درمی‌آید. بهاری این کتاب را با همکاری ایمی مولوی نوشت و در آن به ماموریتش برای پوشش دادن انتخابات ریاست‌جمهوری ایران در سال 2009 و پیامدهای آن که دستگیر شدنش بود، پرداخت.

توضیحات سلحشور در مورد تجمع میدان فاطمی

آرمان آورده: شنیده شد که فرج‌ا... سلحشور گفت: تظاهراتی که برای عفاف و حجاب برگزار شد، به‌رغم اینکه مجوز نداشت، چون از قبل اعلام شده بودعده‌ای از مردم ازجمله بنده در‌ آن شرکت کردیم. این تظاهرات از طرف تعدادی از طلاب حوزه علمیه آیت‌ا... ایروانی برگزار شد و سپس دو هیات مذهبی هم با این طلاب همراه شدند.

تسنیم نوشت؛ این کارگردان تأکید کرد: البته وزارت کشور نباید تعلل می‌کرد و باید به مردم مجوز می‌داد. خود طلاب و هیات‌های برگزارکننده هم باید این موضوع را جدی‌تر پیگیری می‌کردند.

وی اظهار کرد: من در جریان برپایی این تظاهرات نبودم؛ از این نظر شرمنده‌ام؛ ولی افتخار می‌کنم در راه امر به معروف و نهی از منکر قدمی بردارم. وقتی که شنیدم قرار است چنین تظاهراتی صورت گیرد از باب وظیفه من هم شرکت کردم تا بگویم من هم نسبت به وضعیت عفاف و حجاب، بدحجابی و بی‌حجابی معترض هستم.

وی همچنین ابراز کرد: اگر مشکلی وجود داشت، قطعاً مأموران نیروی انتظامی برخورد می‌کردند، خصوصاً که حضور مردم ترافیک سنگینی هم ایجاد کرده بود.

تکذیب خبر دلایل لغو سفر عارف

آرمان نوشت: شنیده شد که عضو هیات‌مدیره بنیاد امور ایرانیان برخی اخبار مبنی بر لغو سفر عارف به شیراز به خاطر اعتراضات تشکل‌های دانشجویی را تکذیب کرد و گفت: شرکت در اجتماعات دانشجویی همواره از مسائل جانبی سفرهای آقای عارف بوده است و ایشان به خاطر احساس تعلق به فضای دانشگاهی و دانشجویی در جریان سفرها دعوت‌های دانشجویی را رد نمی‌کردند.

حسن رسولی در گفت‌وگو با ایلنا و در واکنش به مصاحبه دبیر مجمع دانشجویان عدالتخواه شیراز با یکی از خبرگزاری‌ها مبنی براینکه به خاطر اعتراضات تشکل‌های دانشجویی سفر محمدرضا عارف

رئیس بنیاد امور ایرانیان به همراه جعفر توفیقی لغو شده است، این مساله را کذب دانست و گفت: سفرهای استانی عارف در شرایط فعلی با هدف افتتاح و راه‌اندازی شعب بنیاد امور ایرانیان صورت می‌گیرد.

عضو هیات‌مدیره بنیاد امور ایرانیان با اشاره به افتتاح شعب این بنیاد در استان‌های خراسان‌ رضوی و اصفهان، اظهار کرد: درمورد استان فارس گزارشی از مقدمات تاسیس شعبه در جلسه اخیر هیات‌مدیره بنیاد ایرانیان در روز یکشنبه مطرح و تشخیص این بود که مقدمات کامل برای راه‌اندازی فراهم نشده است.

کشته ‌شدن تروریست پاکستانی هنگام ورود به مرزهای ایران

آرمان آورده است: شنیده شد که «نور محمد» معروف به «بابا لادلا» از تروریست‌های معروف منطقه «لیاری» در شهر کراچی هنگامی که قصد ورود غیرقانونی به ایران را داشت در درگیری با نیروهای مرزبانی پاکستان کشته شد.

بابا لادلا نماینده گروه تبهکار «عزیز بلوچ» تروریست بزرگ پاکستان محسوب می‌شد. لادلا از تروریست‌های معروف منطقه لیاری واقع در کراچی است که دولت ایالتی سند، ۳ میلیون روپیه برای دستگیری یا کشتن وی تعیین کرده بود.

به گزارش پلیس، بابا لادلا به خاطر ارتکاب جرم‌هایی چون قتل، آدم‌ربایی، قاچاق موادمخدر و زورگیری تحت تعقیب بود و بیش از ۱۲۰ پرونده علیه وی تشکیل شده است.

گزارش‌های غیررسمی نشان می‌دهد، نیروهای مرزی ایران، جسد بابا لادلا را به پاکستان تحویل داده‌اند و قرار است جسد وی به کراچی انتقال یابد.

در عین حال، یک مقام امنیتی پاکستان ابراز کرد: کشته شدن تروریست معروف اولین نتیجه همکاری امنیتی تهران- اسلام‌آباد در زمینه کنترل امنیت مرزهاست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها