هجدهمین جشنواره تولیدات رادیو تلویزیونی مراکز استان‌ها با حضور بیش از 700 نفر از برنامه‌سازان، هنرمندان و مدیران رسانه کل کشور از ششم تا هشتم خردادماه در تبریز برگزار می‌شود.
کد خبر: ۶۷۳۶۴۶

علی نواداد، مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر گفت: این جشنواره در پنج محور تولیدات رادیویی، تلویزیونی، خبر، موسیقی و تحقیقات به صورت تخصصی و با حضور استادان کشوری برگزار می‌شود.

وی برگزاری این جشنواره را فرصتی برای معرفی جذابیت‌ها و ظرفیت‌های استان آذربایجان شرقی عنوان کرد و افزود: 13 عنوان برنامه کوتاه پنج تا هفت دقیقه‌ای و 9 عنوان موسیقی تصویری دو تا سه دقیقه‌ای از جاذبه‌های گردشگری و ظرفیت‌های استان آذربایجان شرقی تهیه شده است که توسط معاونت امور استان‌ها در اختیار مراکز دایر استان‌ها قرار گرفته و طی برگزاری این جشنواره از صداو سیمای مراکز استان‌ها پخش می‌شود.

بنا به گفته وی در روزهای برگزاری جشنواره، برنامه «رادیو جشنواره» برگزار می‌شود و ماموریت آن ارتباط با شبکه‌های استانی کشوری در سه بخش خبری ویژه است.‌/‌جام‌جم

فلامینگوها در نقده اتراق کردند

رئیس اداره حفاظت محیط زیست نقده گفت: بیش از 5000 قطعه فلامینگو برای استراحت و تغذیه وارد تالاب بین‌المللی درگه سنگی (سیران گلی) این شهرستان شدند.

فرامرز سفری افزود: محل اصلی تخمگذاری و جوجه آوری فلامینگوها، سواحل جنوبی پارک ملی دریاچه ارومیه است و این پرندگان برای تغذیه و استراحت در این فصل از سال به تالاب‌های جنوبی دریاچه ارومیه از جمله درگه سنگی نقده و کانی برازان مهاباد مهاجرت می‌کنند.وی اضافه کرد: فلامینگو در سطح جهان جزو پرندگان حمایت شده بوده و سواحل جنوبی پارک ملی دریاچه ارومیه یکی از زیستگاه‌های اصلی این پرنده در منطقه به شمار می‌آید.

سفری گفت: شرایط مناسب تغذیه و امنیت حاکم بر این تالاب موجب شده تا این پرندگان تالاب درگه سنگی را برای تغذیه خود انتخاب کنند.

فلامینگو پرنده‌ای است با پاهای دراز و منقاری منحنی و گردنی بلند خمیده، آبچر با بدنی بسیار کشیده و پر و بالی به رنگ‌های سفید و صورتی که به آرامی راه می‌رود و در حالی که سر و منقار خود را در آب کم عمق فرو برده تغذیه می‌کند.

فلامینگو از 90 سانتی​متر تا 5‌/‌1 متر بلندی دارد و بیشتر از حلزون و گیاهان آبی تغذیه می‌کند و عمدتا به صورت دسته‌جمعی و در دسته‌های چند هزارتایی زندگی و مهاجرت می‌کنند.

تالاب بین‌المللی دورگه سنگی (سیران گلی) با 735 هکتار مساحت در یک کیلومتری شهر محمدیار نقده واقع شده و اکنون از وضع مطلوبی برای تغذیه و جوجه‌آوری پرندگان برخوردار است.

در شهرستان نقده علاوه بر تالاب درگه سنگی، دو تالاب بین‌المللی دیگر حسنلو و یادگارلو و چند تالاب فصلی دیگر نیز وجود دارد که سالانه پذیرای هزاران قطعه انواع پرنده مهاجر و بومی است ‌./ ‌ایرنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها