باران کوثری که از مسائل پیش آمده در اختتامیه جشنواره همچنان ناراحت است در این باره می گوید: دیگر جشنواره برایم اهمیتی ندارد.
کد خبر: ۶۷۲۹۲۱
باران کوثری: دیگر جشنواره برایم اهمیتی ندارد

باران کوثری که در همه این سال‌ها کوشیده در کنار فعالیت‌های سینمایی‌اش اظهارنظرات سیاسی خود را داشته باشد و در بزنگاه‌هایی مانند انتخابات ریاست جمهوری به صراحت از گزینه محبوب خود سخن گوید، در تازه‌ترین گفتگوی خود نشان داده این صراحت سیاسی در گفتمان سینمایی‌اش هم وجود دارد.

او در این گفتگو مرتب از سوی گفتگوکنندگان به این سمت سوق داده می‌شود که به حمایت از تیم مدیریتی فعلی سینما و انتقاد از تیم قبلی بپردازد اما با هوشمندی بالا سعی می‌کند صرفا راوی واقعیاتی باشد که به آنها معتقد است و از همین روست که به اندازه کافی گلایه‌هایش از مدیریت فعلی را هم مطرح می‌کند.

/Media/Image/1392/12/01/635285306657792040.jpg

فرحبخش هیچ وقت در بلک لیست من نبود

باران کوثری درباره همکاری حسین فرحبخش در «مستانه» می‌گوید: «من فرحبخش را اصلا از جنس "قلاده‌های طلا" نمی‌دانم و به لحاظ اعتقادی ایشان هیچوقت در بلک لیست من نبودند. فیلم فرحبخش سفارش شده نیست و مدل فیلمهای خودشان است یعنی به جایی وصل نیست. ممکن است از سلیقه من دور باشد اما در مقابل اعتقادات من نیست...من به دلایل شخصی در این فیلم بازی کردم و نه دلایل مالی و پلان نهایی که از فیلم دیده‌ام اصلا بد نشده و به صورت کلی فکر می‌کنم"مستانه" بهترین فیلم فرحبخش باشد.»

برایم مهم بود که قدم اول را محکم بردارم

باران کوثری درباره اینکه چرا بعد از مدتی ممنوع الکاری با فیلمی از فرحبخش به صحنه بازگشته هم پاسخی قاطع داده است. او با بیان اینکه ممنوع الکاریش با فیلم «عصبانی نیستم» به انتها رسیده می‌گوید:«من بعد از ممنوعیت با "عصبانی نیستم" به سینما بازگشتم که مانیفستم هم هست. چون برایم مهم بود که قدم اول را محکم بردارم.»

دیگر جشنواره برایم اهمیتی ندارد

کوثری که از مسائل پیش آمده در اختتامیه جشنواره هم همچنان ناراحت است در این باره می گوید:«دیگر جشنواره برایم اهمیتی ندارد.

امسال و در جریان "عصبانی نیستم" فکر کردم یعنی چی؟ چرا همه چیز اینقدر بیخودی است؟ زنگ می زنند که تو را به خدا این نامه را بنویسید و کنار بروید و جالب که در پاسخ درمیشیان که می گفت دست من نیست به بازیگران بگویید میگفتند باور کنید دست ما نیست! اگر دست شمای مسئول نیست پس دست کیست؟ خوب راحت بگویید همه چیز به مقاله فلان نیوز بستگی دارد.»

این بازیگر ادامه می‌دهد: «بعد دوستی که ادعا دارد به صنف متعهد است به تلویزیون می‌آید و می‌گوید عوامل "عصبانی نیستم" کار خاصی نکرده‌‌اند و به نفع سینما کنار رفتند. خب خودمان که نباید راحت این را بپذیریم. اگر بقیه کارگردان‌‌ها پشت درمیشیان نایستند که این چرخه همیشه ادامه پیدا می‌کند و هر سال چند فیلم به نفع سینما(!) کنار گذاشته می‌شوند و ما هم این را قبول داریم و راضی هستیم؟»

/Media/Image/1392/12/28/635307964172159871.jpg

سریا‌ل‌های ترک قصه دارند

باران کوثری درباره دلایل محبوبیت سریال‌های ترک هم قصه‌دار بودن آنها را برای مردم جذاب می‌داند. وی با انتقاد از فیلمهای آپارتمانی می‌گوید:«سریال‌های ترک قصه دارد و می‌دانید این قصه داشتن در بازیگری هم تاثیر دارد و {اگر ضدقصه پیش برویم} یک لحن مونوتن یخی مد می شود و کوچکترین برون گرایی شبیه اغراق می شود و دیگر به بازی‌های غلیظتر عادت نداریم.»

آن دو سال پربارترین دوران کاری ام بود

اینکه باران کوثری دوران ممنوعیتش را مشغول باشد به اجراهای تئاتری هم جالب است. وی از دوران ممنوع الکاری اش با عنوان پربارترین دوران کاری اش یاد کرده و می گوید:«آن دو سال پربارترین دوران کاری ام بود چون با محمد رضایی راد که استاد تئاتر است گروهی راه انداختیم به اسم گروه تئاتر خانه و به آدمهای مختلف زنگ می زدیم و به خانه هایشان می رفتیم و برای هرچند نفری که جمع می شدند اجرا می کردیم. انگار برکت این ممنوع الکاری هم همین بود و چون بلیت فروشی نمی کریم برای اجرا مشکلی پیش نمی آمد.»

از شهرت نمیشود دل کند /از لحاظ اقتصادی هم وضعمان بهتر از بقیه است

این بازیگر درباره دلیل عدم مهاجرتش به آن سوی آب هم می گوید:«ترجیح میدهم نفر دهم اینجا باشم تا نفر 500 ام آنجا. من خیلی فکر کردم که بازیگری را رها کنم و بروم آنجا و درسی که دوست دارم را بخوانم و ادامه بدهم اما بازیگری آدم را پاگیر می کند. از شهرت نمیشود دل کند. من مثل کسانی نیستم که انکار می کنند. برای من شهرت خیلی لذت بخش است...از لحاظ اقتصادی هم وضعمان بهتر از بقیه است.»

/Media/Image/1393/02/11/635345330847340719.jpg

انگار هر کس دارد کاری انجام میدهد یا اطلاعاتی است یا نان اسم پدر و مادرش را می خورد

باران کوثری با انتقاد از جوی که علیه کلیپی که برای همایون شجریان ساخته بود ایجاد شد اظهار می دارد:«الان فضایی شده که خیلی راحت به هم انگ می زنیم یعنی انگار هر کس دارد کاری انجام میدهد یا اطلاعاتی است یا نان اسم پدر و مادرش را می خورد یا بچه پولدار است و یا با رابطه بالا آمده.»

فیسبوکم را بستم/هیچ وقت هم اینستاگرام نداشتم

وی ادامه میدهد:«بعد از اینکه آن موج علیه کلیپ همایون ایجاد شد موجی راه افتاد و من هم فیسبوکم را بستم تا نگویند فلان پست را گذاشت چون منظورش این بود. هیچ وقت هم اینستاگرام نداشتم که بخواهم در آنجا در این باره توضیح دهم. در اینستاگرام یک باران کوثری است که من نیستم.»

باران می افزاید:«من نقدی را که حرفه ای بود قبول کردم اما در واقع قصد ساخت کلیپ را نداشتم و آن کلیپ را هم برای یک برنامه خاص و فقط برای یک بار نمایش ساختم نه اینکه از ماهواره پخش شود.»

چطور به نوید محمدزاده که بازی اش در "عصبانی نیستم" بی نقص بود بگوییم دارند مذاکره می کنند و نمی توانیم جایزه ات را بدهیم؟

این بازیگر درباره دلیل همزمانی ممنوع الکاری خودش و توقیف فیلم آخر مادرش هم نظر جالبی دارد. وی که همچنان فیلم مادرش را توقیفی می داند می گوید:«مامان "قصه ها" را به توصیه شمقدری گذاشت توی کمد و البته هنوز هم در کمد است و خبری از اکران نیست. میدانید بگویند حل نمیشود خیلی بهتر است تا "انشاا.. حل می شود"؛ این به نظرم بدترین جمله ممکن است.»

وی می افزاید:«اگر فیلمهایی مثل "عصبانی نیستم" و "قصه ها" در جشنواره نمایش داده می شود یعنی قرار است اتفاقات خوبی بیفتد پس چرا باید از ترس یک سری نیروهای خودسر از جایزه هایمان بگذریم؟ چطور به نوید محمدزاده که بازی اش در "عصبانی نیستم" بی نقص بود و یک لحظه بازی از دستش درنمی رفت بگوییم دارند مذاکره می کنند و نمی توانیم جایزه ات را بدهیم؟ آخر چه ربطی دارد؟ این بازی آن قدر تروتمیز است که به نظرم بحث سلیقه نیست. ما حتی گفتیم شما باید جایزه نوید را بدهید و ما هیچ کدام اختتامیه نمی آییم. اینها دیگر مسائل کلی نیست که بگویند صبر کنید.»

شما در قبال فیلمی که در جشنواره نمایش میدهید مسئول هستید

باران کوثری با انتقاد از بلاتکلیفی مدیران در روشن کردن وضعیت فیلم اخیرش می افزاید:«خوشحالم که "عصبانی نیستم" دیده شد اما شما در قبال فیلمی که در جشنواره نمایش میدهید مسئول هستید. ما بعد از آن همه سانسور و نامه و کناره گیری، توقع حمایت داریم.»

این بازیگر یکی از متناقض ترین رفتارهای مسئولین را نیز برخورد نمایندگان با این فیلم دانسته است. کوثری با بیان اینکه نمایندگان زیاد فیلم را مشکلدار ندانسته اند اما در نهایت اظهارنظراتی تند کردند اظهار می دارد:«جلسه با نمایندگان مجلس داشتیم و فیلم را دیدیم. گفتند فیلم شیطنتهایی دارید و شما بی تحقیق فیلم را ساخته اید. دانشجویان ستاره دار معمولا مشکل منکراتی داشتند و عده ای هم که سیاسی بودند زندانند. گفتیم آقای نماینده به تعداد دانشجوی ستاره دار دانشجوی ستاره دار وجود دارد و ما بیش از 300 نفر از این دانشجوها را داریم و بعد شما می گویدد ما تحقیق نکرده ایم. باشد حق با شماست ولی ما هر چند تا دانشجوی ستاره دار با این مشخصات بخواهید پیشتان می آوریم. جلسه تمام شد و فکر کردیم مساله حل شده اما فردای همان روز آقای نماینده مصاحبه تندی کردند.»

خیلی وقتها با حامد بهداد مشورت می کنم و قبولش دارم

بخشهایی جالب از گفته های باران کوثری به مشاوره های حامد بهداد به او بازمی گردد. کوثری درباره حضور چنین مشاوری می گوید:«خیلی وقتها با حامد بهداد مشورت می کنم و قبولش دارم. حامد گفت تو نباید بعد از "خون بازی" در یک سریال بازی کنی ولی این از آن اشتباهاتی است که باید انجام دهی و حرفش باعث شد "صاحبدلان" را بازی کنم.»

من استقلالی هستیم و طرفدار بارسلونا

کوثری که ابایی از علاقه اش به رنگ آبی ندارد درباره تیم محبوبش هم می گوید:«من استقلالی هستیم و نه صرفا به خاطر پدرم. دوستانی دارم که استقلالی هستند و دورهم جمع میشویم و فوتبال می بینیم و خوش میگذرانیم. فوتبالهای خارجی دورهمی هم می بینیم و از خیلی وقت پیش طرفدار بارسلونا بودم.» (جوان آنلاین به نقل از هفته نامه تماشاگران امروز)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۲
۰
۰
ایشان نروند مراسم اكران را به هم بریزند بهتر است

نیازمندی ها