با تصویب افزایش نرخ دیه به 200 میلیون تومان پلیس از رانندگان خواست دریافت الحاقیه بیمه خودرو را جدی بگیرند

آغاز طرح تابستانه پلیس از 21 خرداد

با آغاز اولین موج سفرهای جاده‌ای در تعطیلات پیش رو، طرح تابستانی پلیس نیز قرار است از بیست‌ویکم خرداد به طور رسمی در کشور کلید بخورد.
کد خبر: ۶۷۲۸۴۰

برای این‌که میزان تلفات و سوانح رانندگی در سفرهای تابستانی امسال همچنان روند کاهش خود را طی کند، پلیس با همه توان پا به میدان گذاشته است.

پرهیز از عجله و شتاب و گذشت و صبوری در رانندگی شعار پلیس در طرح تابستانی امسال است.این طرح قرار است در دو مرحله اجرا شود: مرحله اول این طرح از بیست‌ویکم خرداد آغاز و تا نهم تیرماه ادامه خواهد داشت و مرحله دوم نیز پس از پایان ماه مبارک رمضان از پنجم مرداد تا پنجم مهر اجرا می‌شود.

امسال حضور فیزیکی نیروهای پلیس در جاده‌ها محسوس‌تر خواهد بود به طوری که به گفته رئیس پلیس راهور ناجا، قرار است نیروهای امدادی و ماموران پلیس تا ساعت 12 شب در جاده‌ها مستقر باشند.همچنین علاوه بر حضور فیزیکی باید همه چراغ‌های گردان تیم‌های امدادی و پلیس در شب روشن باشد؛ زیرا تجربه پلیس نشان داده روشن بودن چراغ‌های گردان از احتمال وقوع تصادفات می‌کاهد.

به گزارش مهر، سردار اسکندر مومنی روز گذشته در نشست کمیته ایمنی و حمل و نقل، با اشاره به همزمان شدن اجرای طرح تابستانه با مراسم سالگرد ارتحال امام (ره) و تمهیدات ترافیکی پلیس در این ایام گفت: با توجه به این که میلیون‌ها زائر برای تجدید میثاق با آرمان‌های انقلاب بر مزار امام راحل حاضر می‌شوند تمهیدات ویژه‌ای برای این ایام و تسهیل عبور و مرور در نظر گرفته شده است.سردار اسکندر مومنی با اعلام این‌که رزمایش طرح زمستانی و نوروزی به صورت متمرکز برگزار می‌شود، افزود: پیشنهاد می‌کنیم که رزمایش طرح تابستانی امسال به صورت متمرکز در هر دستگاه برگزار شود و برای این طرح رزمایش سراسری نیز نداریم.

گلایه پلیس از خدمات شرکت‌های بیمه

تصویب افزایش نرخ دیه به 200 میلیون تومان در سال 93 نگرانی‌ها از بابت وقوع حوادث رانندگی منجر به جرح یا فوت بخصوص برای آن دسته از رانندگانی که بیمه‌نامه شخص ثالث ندارند و در صورت مقصر بودن ممکن است به زندان بیفتند را قوت بخشیده است.رئیس پلیس راهور ناجا با توصیه به رانندگان دراین باره که موضوع دریافت الحاقیه بیمه را جدی بگیرند، گفت: شرکت‌های بیمه باید همان‌گونه که هنگام بیمه‌کردن یک خودرو خدمات را بسیار آسان ارائه می‌دهند در هنگام پرداخت خسارت نیز باید به تعهدات خود عمل کنند.

ساعت‌ها سرگردانی شهروندان برای دریافت خسارت خودرو در مراکز پرداخت خسارت بیمه از مهم‌ترین مشکلات مردم با شرکت‌های بیمه خودروست که سردار مومنی با اشاره به این مشکلات تاکید کرد: هم اکنون برای بیمه کردن خودروها تعداد زیادی نمایندگی وجود دارد در حالی که تعداد مراکز پرداخت خسارت محدود است و همین موضوع موجب اتلاف وقت و سرگردانی شهروندان در این مراکز شده است.

پراید دارای بیشترین قربانی در حوادث رانندگی

2454 نفر از کشته‌شدگان حوادث رانندگی سال 1392، راننده یا سرنشین خودروی پراید بوده‌اند.

به گزارش ایسنا، رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور نیز در چهل و یکمین کمیته هماهنگی اجرای طرح‌های ترافیکی با بیان این‌که آمار کشته شده‌ها در پراید، 13.6 درصد همه تلفات حوادث رانندگی سال گذشته است، توضیح داد: بعد از پراید، خودروی پژو 405 با 1823، وانت پیکان با 723، وانت نیسان با 484 و پژو 206 با 396 فوتی بیشترین آمار تلفات حوادث رانندگی را داشته‌اند.

به گفته احمد شجاعی، همچنین اتوبوس با 207 و مینی‌بوس با 102 فوتی در رتبه‌های بعدی آمار تلفات حوادث رانندگی قرار می‌گیرند.شجاعی تاکید کرد: عمده مرگ‌های راننده و سرنشینان خودروها در جاده‌های برون‌شهری روی می‌دهد، به طوری که از 2454 مرگ در خودروی پراید، 2065 مورد در جاده‌های برون‌شهری اتفاق افتاده است. همچنین از 1823 مرگ در خودروی پژو 405، 1554 مورد در جاده‌های برون‌شهری اتفاق افتاده است.به گفته رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور، با کسر عابران پیاده و موتورسواران، 62 درصد مرگ‌های ناشی از تصادفات در خودروهای مذکور اتفاق افتاده است و این در حالی است که 4168 نفر (23.2 درصد) از کشته‌های تصافات سال گذشته عابران پیاده و 3863 نفر (21.5 درصد) موتورسیکلت‌سوار بوده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها