هفته پایانی لیگ برتر انگلیس

منچسترسیتی برای چهارمین بار قهرمان شد

کد خبر: ۶۷۲۷۹۳
منچسترسیتی برای چهارمین بار قهرمان شد

تیم فوتبال منچسترسیتی برای چهارمین بار عنوان قهرمانی رقابت‌های لیگ برتر انگلیس را کسب کرد.

هفته سی و هشتم و پایانی لیگ برتر انگلیس در حالی با انجام 10 دیدار به طور همزمان از ساعت 18:30 آغاز شد که دو تیم منچستر سیتی و لیورپول در بالای جدول برای قهرمانی رقابت می‌کردند و در انتهای جدول نیز سقوط تیم‌های کاردیف و فولام قطعی شده بود و سقوط نوریچ نیز تقریبا قطعی بود چرا که این تیم با 33 امتیاز در رده هجدهم قرار داشت و تیم هفدهم یعنی وست‌بروومویچ نیز 36 امتیازی بود و تفاضل گل بسیار بالاتر از نوریچ داشت و تنها یک اتفاق خارق‌العاده نیاز بود تا نوریچ بتواند در لیگ برتر ماندنی شود که این اتفاق نیز رخ نداد.

در حساس‌ترین دیدار تیم صدرنشین منچستر سیتی در حالی پذیرای وستهام بود که برای قهرمانی در این رقابت‌ها تنها به یک تساوی نیاز داشت.

این مسابقه در نهایت با نتیجه 2 بر صفر به سود منچستر سیتی به پایان رسید.

نصری در دقیقه 39 و کمپانی 49 برای آبی‌های منچستر در این مسابقه گلزنی کردند.

در دیدار حساس دیگر لیورپول رده دومی با نیم‌نگاهی به بازی شاگردان پیگرینی و امید به شکست سیتی در دیدار پایانی، در ورزشگاه خانگی خود آنفیلد پذیرای نیوکاسل بودند.

این مسابقه در پایان با نتیجه 2 بر یک به سود لیورپول خاتمه یافت.

اسکرتل در دقیقه 20 (گل به خودی)، نیوکاسل را یک بر صفر پیش انداخت تا نیمه نخست با همین نتیجه خاتمه یابد.

اما در نیمه دوم و در دقیقه 63 دانیل اگر بازی را مساوی کرد و دو دقیقه بعد و در دقیقه 65 استوریج گل دوم لیورپول را به ثمر رساند. هر دو گل با پاس‌های کاپیتان این تیم استیون جرارد به ثمر رسید.

همچنین در دقیقه 66 شولا آمئوبی با دریافت کارت زرد دوم و پائولو بومت دقیقه 87 با کارت قرمز مستقیم از زمین مسابقه اخراج شدند.

در دیدار دیگر تیم سقوط کرده فولام که اشکان دژاگه ملی‌پوش کشورمان را در اختیار دارد در آخرین مسابقه خود پذیرای کریستال‌پالاس بود که این دیدار در نهایت با نتیجه تساوی 2 بر 2 به پایان رسید.

گایل در دقایق 28 و 84 برای کریستال‌پالاس گلزنی کردند و وودرا در دقیقه 61 و کریس دیوید دقیقه 91 برای فولام گلزنی کردند.

اشکان دژاگه در این مسابقه در ترکیب ثابت تیمش قرار نداشت و در دقیقه 48 به جای ژروتیچ وارد زمین شد و 42 دقیقه برای تیمش بازی کرد.

به گزارش فارس ،در سایر دیدارها نتایج زیر به دست آمد:

کاردیف‌سیتی 1 چلسی 2

هال‌سیتی 0 اورتون 2

نوریچ‌سیتی 0 آرسنال 2

ساوتهمپتون 1 منچستریونایتد 1

ساندرلند 1 سوانسی‌سیتی 3

تاتنهام 3 استون‌ویلا 0

وست‌برومویچ 1 استوک‌سیتی 2

در پایان این رقابت‌ها و با انجام بازی‌های هفته پایانی، تیم فوتبال منچستر سیتی با 86 امتیاز برای چهارمین بار عنوان قهرمانی رقابت‌های لیگ برتر انگلیس را کسب کرد، لیورپول با 84 امتیاز دوم شد و چلسی نیز با 80 امتیاز عنوان سوم را کسب کرد تا هر سه این تیم‌ها سهمیه صعود مستقیم به رقابت‌های فصل آینده لیگ قهرمانان اروپا را کسب کنند و آرسنال نیز با 79 امتیاز چهارم شد تا به پلی‌آف لیگ قهرمانان صعود کند، همچنین اورتون نیز با 72 امتیاز پنجم شد تا به لیگ اروپا در فصل بعد صعود کند.

لیورپول نیز همچنان در حسرت نوزدهمین قهرمانی ماند. این تیم از سال 1990 که برای هجدهمین بار قهرمان شده بود، پس از 24 سال هنوز موفق به کسب این جام نشده و این حسرت 25 ساله شد.

در پایان جدول نیز تیم‌های کاردیف‌سیتی، فولام و نوریچ‌سیتی به دسته اول انگلیس سقوط کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها