علی کفاشیان چند روز گذشته اعلام کرد که ملی پوشان فوتبال باید در نگه داری لباس‌هایشان تلاش کنند و آنها را با آب گرم نشویند! جمله‌ای که حالا به سوژه رسانه‌های خارجی تبدیل شده است.
کد خبر: ۶۷۲۵۵۳
هاشم و مسی نمی‌توانند لباس‌هایشان را عوض کنند

سایت جام جم ورزشی - در حالیکه تا آغاز جام جهانی 2014 برزیل زمان زیادی باقی نمانده ، هنوز بحث بر سر پیراهن تیم ملی ایران داغِ داغ است. در روزهای گذشته بازیکنان و کادرفنی بارها به کیفیت لباس ها اعتراض کردند اما با این وجود فدراسیون فوتبال به هیچ عنوان حاضر نیست زیر بار برود. روز پنج شنبه بود که علی کفاشیان در تمرینات تیم ملی حضور پیدا کرد و حرف های جالبی را در مورد لباس های ملی پوشان بر زبان آورد. او در واکنش به ادعای بعضی از بازیکنان که گفته بودند لباس‌هایشان بعد از شست و شو کوچک شده، گفت: «این لباس‌ها استاندارد هستند و بهترین نوع و کیفیت اروپایی را دارند و مشکلی در آنها وجود ندارد. اگر گاهی ایرادهایی به وجود می‌آید به خاطر نحوه نگهداری آنهاست. این لباس‌ها را نباید با آب گرم بشویند و بازیکنان باید در نگهداری این لباس‌ها تلاش کنند. امسال سال اقتصاد مقاومتی است و باید یاد بگیریم تا حد امکان از آنها استفاده کنیم. اگر پول‌مان از پارو بالا هم برود باز این کار را نمی‌کنیم و بازیکنان باید با همین لباس‌ها کارشان را پیش ببرند و کسی که بتواند آنها را نگه دارد هنر است.» اما نقطه اوج صحبت های رئیس فدراسیون فوتبال جایی بود که درباره تعویض پیراهن با بازیکنان حریف در جام جهانی گفت: «برای هر دیدار پیراهنی به بازیکنان نمی‌دهیم و باید بازیکنان در برزیل در رابطه با پیراهن‌های خود صرفه جویی کنند. از بازیکنان می‌خواهیم که پیراهن‌های خود را با بازیکنان تیم‌های دیگر عوض نکنند!»

صحبت های عجیب علی کفاشیان خیلی زود به دستمایه رسانه های خارجی تبدیل شد تا آنها به سوژه لباس‌های تیم ملی ایران به نحو تمسخرآمیزی بپردارند. سایت هلندی «فوتبال کرانت» که به واسطه حضور چند سال قبل رضا قوچان نژاد در لیگ این کشور با ایران آشناست، در خبری با عنوان "رضا و یارانش نمی توانند پیراهنشان را با مسی عوض کنند " نوشت: «یک خبر جالب توجه از ایران، ملی پوشان این کشور در جام جهانی برزیل نمی توانند پیراهن خود را با بازیکنان حریف عوض کنند. چرا؟ ساده است. پیراهن به اندازه کافی وجود ندارد! به همین خاطر فدراسیون فوتبال ایران دستور داد که بازیکنان پیراهن خود را به کسی ندهند. این خیلی هم بد نیست چرا که ایران با تیم های بوسنی، نیجریه و آرژانتین همگروه است. هنوز امیدی هست تا شاید ستارگان آرژانتین بدون درخواست چیزی پیراهن‌شان را به ملی پوشان ایران بدهند!»

سایت«دِپور» هم از دیگر رسانه‌هایی است که صحبت‌های علی کفاشیان را پوشش داده است. این سایت اسپانیایی زبان در خبر خود آورده است: «بازیکنان ایران به دلیل کمبود لباس اجازه ندارند در جام جهانی 2014 برزیل پیراهن های خود را بازیکنان حریف عوض کنند. ایران در جام جهانی با نیجریه، بوسنی و آرژانتین همگروه است و دستور رئیس فدراسیون فوتبال این کشور به معنی این است که هیچ بازیکنی نمی تواند پیراهنش را با لیونل مسی عوض کند. در چند ماه گذشته بازیکنان و مربیان تیم ملی ایران بارها از کیفیت لباس خود انتقاد کردند. همچنین بازیکنان ایرانی از اینکه سال گذشته در لیگ کشور خود با توپ رسمی جام جهانی بازی نکردند، ناراضی هستند.»

در کنار این دو سایت رسانه‌های عربی زبان حوزه خلیج فارس هم صحبت‌های علی کفاشیان را بازتاب دادند و به نوعی شگفتی خود را نسبت به این مسئله ابراز کردند.(خبرآنلاین)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
ایرانی
United States
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۱
۰
۰
آقای كفاشیان حواست كجاست ؟ با این حرفهای بچگانه آبروی ایران را در جام جهانی می بری . شماره حساب اعلام كن تا من و دوستان پول 20 دست لباس تیم ملی را واریز كنیم .
حمید آبی
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۲
۰
۰
این اقای كفاشیان كل ما و فوتبال را یكجا مسخره كرده است و اصولا رییس فدراسیون بودن ایشان بزرگترین جوك تاریخ است!

نیازمندی ها